Deel: 28 slotdocument BSVE/KMA/MSNP 3 maart 2006
http://www.msnp.nl/symposium/slotdocument%20BSVE.pdf Het slotdocument mist 1 pagina, het moeten 13 paginas zijn ik tel er 12. Ik wordt uitgemaakt voor vergif en gif in dat rapport van de KMA op blz. 11. Hier een detail uit het rapport van 28-02-'06 "Internet is ook een vergankelijk medium. Op het moment van schrijven van dit slotdocument, meer dan 5,5 jaar na de ramp is, door het uitvallen van sites met betrouwbare content en de opkomst van sites met een sterke complotachtergrond, internet een onbetrouwbare nieuwsbron en zelfs giftig voor mensen die informatie over de ramp zoeken. Een betrouwbare, content-rijke rampsite moet dan ook vele jaren blijven bestaan en fungeren als gemeenschappelijke geheugen voor gebeurtenissen en het vooral ook overzicht daarvan. Het ontbreken van een goed overzicht draagt ook bij aan ongelukjes in de massamedia. Journalisten die de ramp uitgebreid hebben gevolgd gaan naar een ander project en nieuwkomers oriënteren zich mede op basis van giftige informatie. Spookverhalen en aperte onzin worden tot nieuws gemaakt met alle schadelijke gevolgen voor de getroffenen." Hier wordt weer geschermd met het belang van de slachtoffers, bij de vernietiging van de bsve-ledendossiers werd ook gezegd dat dat in het belang van de slachtoffers was, ik wilde mijn dossier terug maar de bsve heeft mijn dossier ook vernietigd want daar stonden mijn getuigenissen in en de kunstjes die de bsve mij en anderen geflikt had, die moesten dus in het belang van de daders vernietigd worden. Ik was ook naar de pressentatie van het rapport gekomen maar mij wer de toegang geweigerd dat is in strijd met statuut 11 van de bsve "ieder lid mag op elke bijeenkomst aanwezig zijn" Toen heb ik mijn tank-overall aangetrokken en heb pamfletten uitgedeeld " De Bijlmer- Enschede- Kolding- connectie " _________________________________________________________________________________ Onderstaande foto en tekst stond in de lokale Tubantia. 1-3-'06 Don Harberink blijft geloven in een complot Hij wordt voor dwaas versleten. Maar rampslachtoffer Don Harberink geeft niet op: hij blijft verkondigen dat bij SE Fireworks defensiemunitie moet zijn ontploft. Hij beweert zelfs, onder meer op een eigen website, dat hij een van de Fireworksdirecteuren bij de ramp op 13 mei 2000 heeft horen schreeuwen: munitie, wel 100 doden. Met een nepbom en in militaire kleding poste hij gisteren voor het slotsymposium van de Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede om aandacht voor zijn verhaal te krijgen. Harberink werd de deur geweigerd. Het symposium was slechts voor genodigden. Hij kreeg daarom gezelschap van nog vier demonstranten. 'Wij mogen blijkbaar niet horen welke leugens worden verteld.'
...
Volgens een conclussie van het bsve/msnp eindrapport moet het gemeenschappelijk geheugen geborgd worden.
Willemijn Calis, de dochter van Jan Calis mocht (met hulp van pa en het O.M.) als eerste een documentaire over de Enschede-ramp maken 'Zoeken naar Loedertje' ze won daar internationale prijzen mee, klik hier>
http://rparticles.kobala.nl/aproxy.php?id=606161 De roem licht voor het oprapen met zulke machtige vrienden van vader Calis, hoe machtig Jan Calis is kunt u op deze web-log lezen.
... Hieronder een gedeelte van het artikel in dagblad Trouw 1-3-'06 nasleep vuurwerkramp Belangen rampslachtoffers niet gediend met emoties door George Marlet Ontevreden slachtoffers protesteerden gisteren buiten het universiteitsgebouw met suggestieve foto's en pamfletten tegen de aanwezigheid van adviseurs die een dubbele agenda zouden hebben. De belangenvereniging had slachtoffers buitengesloten van haar slotbijeenkomst om deze 'vrij van emoties' te houden. __________________________________________________________________________________ Het pamflet van Harry Kapel de eregast van het bsve/msnp symposium zal nog wel in de pers behandeld worden in de nabije toekomst verwacht ik. __________________________________________________________________________________ De politie was er ook maar dan verkleed als 3 glazenwassers, (zie de foto hierboven) Siem Bosman van de bsve wil dat de slachtoffers deze beveiligers gaan betalen. De drie glazenwassers provoceerden de slachtoffers en ze vertelden de slachtoffers hoe ze via de fietsenstalling binnen konden komen, en dat we dat vooral moesten doen en waarom we dat dan niet deden want het kon best. De door de bsve gehuurde beveiligers verkleed als glazenwassers waren een overtreding (rel) aan het uitlokken, in opdracht van de BSVE. Opdat wij opgesloten zouden worden. Hieronder de mail van Siem Bosman (secretaris bsve) aan een slachtoffer. ----- Original Message ----- From: Siem Bosman To: Slachtoffer Sent: Friday, March 24, 2006 AM Subject: Re: BSVE Hallo Slachtoffer, (naam geanonimiseerd) ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Je kunt alle informatie vinden in de laatste nieuwsbrief op de website van de BSVE
www.bsve.nl Overigens hebben we van de Universiteit Twente een fikse rekening gekregen voor de kosten van extra beveiliging. Deze was nodig na een oproep op internet om je niks aan te trekken van de mededeling van het bestuur, dat het symposium alleen voor genodigden was. Deze kosten waren niet voorzien en moeten misschien verhaald worden op de veroorzakers van de schade. In dat geval hoor je er meer van. Groet, Siem bosman
...