Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

14. Kamer: Gesprek 6 december rapport Vuurwerkramp

Gestart door admin, 10 april 2019, 00:33:48

Vorige topic - Volgende topic

admin

14. Kamer: Gesprek 6 december rapport Vuurwerkramp

Woensdagmiddag 7 november heeft de Vaste Kamercommissie Justitie & Veiligheid besloten om mij te gaan horen over de bevindingen uit de vier jaar durende review van de strafrechtelijke vervolging van de Vuurwerkramp. Het voorstel van Kamerleden Ronald van Raak (SP), Kees van der Staaij (SGP) en Henk Krol (50plus) is unaniem aangenomen. De datum van dat gesprek met mij, in besloten zitting, is inmiddels bepaald en zal plaatsvinden op donderdag 6 december as. tussen 14u en 15u. Update: Vooraf aan de bijeenkomst hebben de leden van de commissie J&V via de griffie inmiddels een exemplaar van het door mij opgestelde reviewrapport ontvangen. Gelet op de omvang (1.121 blz) vraagt de commissie tevens om een toegankelijke samenvatting. Deze heb ik ook aan hen toegezonden, evenals een latere aanvulling op het rapport i.v.m. de stofexplosie.

Ik ben heel blij met dit resultaat. Naar aanleiding van de informatie die de Kamercommissie via het rapport en het gesprek op 6 december van mij krijgt, zullen zij beslissen of verdere behandeling binnen de Tweede Kamer zinvol is.

Paul van Buitenen