Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

IBR-rapport

Gestart door sylvius, 1 december 2019, 08:28:54

Vorige topic - Volgende topic

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 08:53:44
"Nee het is geen doofpot, volstrekt niet"

Mans had direct op de dag van de presentatie van het boek van Maarten Bollen een persconferentie ten stadhuize belegd, samen met gemeentesecretaris Van Gils. Van Gils had er (zogenaamd) op gehamerd dat het dossier meteen geconfisqueerd moest worden en veilig in een kluis opgeborgen, zoadat men later  niet het verwijt om de oren zou kunnen krijgen dat er stukken uit verwijderd zouden zijn ( wat wel zo staat opgetekend in het boek van Maarten Bollen).

Maar wat was er mee gebeurd vóór dat het door Van Gils in een kluis was geborgen?

Ijverige gmeenteambtenaar van de milieudienst had het direct  's middags opgehaald en meegenomen naar zijn eigen huis en was er later mee naar het stadhuis getogen.

Ja, vaag onderbouwde en wilde complottheorien verzinnen...u lijkt Van Buitenen wel!

Kijkt u nu nog eens rustig naar de geheel een opzettelijk afwezig gelaten brandpreventie in de Milieuvergunning voor SEF in Oosting deel A; bijlage 2A.

Met voorkennis van mij, moet u dan in het deel A over de vergunningen lezen dat het wel vermelde(!) ontbreken van de Gebruiksvergunningen voor de Gebouwen, die voor het terrein(containers) van SEF in de BBV werd verzwegen(!)niet wordt gevolgd in de daaropvolgende conclusies! 'De kunst van het verzwijgen' zeg maar.

Het werkt toch al bijna 20 jaar.....terwijl het 'zwart op wit' duidelijk op papier staat voor eenieder....ook bij zwaar betaalde advocaten......besmettelijke of 'gunstige' leesblindheid?

sylvius

Burgemeester was ook hoofd van de brandweer

sylvius

leuk die vrachtwagen met "WOON" er op. Wat er onder staat kan ik niet lezen.

wonen op een leugenkrater

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 09:12:42
leuk die vrachtwagen met "WOON" er op. Wat er onder staat kan ik niet lezen.

wonen op een leugenkrater
Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 09:10:19
Burgemeester was ook hoofd van de brandweer

Sylvius, voor mij heeft het geen zin over leugenachtigheid te speculeren als het niet kan worden bewezen; domheid/onwetendheid, op het gebied van wettelijk brandweerzorg, komt ook heel vaak voor; ontdekte ik herhaald in onderzoek!

Dat 'hoofd' van de brandweer is uitsluitend bij grote branden in zijn eigen gemeente. Dat heeft niets van doen met de brandpreventie taken van de wettelijk adviseur!
Wel zit hij sinds enige tijd ook in het bestuur van de regio; destijds nog niet dacht ik.

sylvius

De leugens hebben diepe kraters geslagen

sylvius

De gewraakte passage uit het boek van Bollen:

sylvius

Er kwamen vragen over, zij het alleen van de kant van de Stadspartiij.

Korpschef Deelman antwoordde in een brief aan de  gemeenteraad, dat er enkel een bijlage bij een bijlage zoek was geweest, iets waar niets van belang in had gestaan.

Maar Gerard Fränkel heeft zich er verder nooit over uit gelaten.

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 10:29:32
Er kwamen vragen over, zij het alleen van de kant van de Stadspartiij.

Korpschef Deelman antwoordde in een brief aan de  gemeenteraad, dat er enkel een bijlage bij een bijlage zoek was geweest, iets waar niets van belang in had gestaan.

Maar Gerard Fränkel heeft zich er verder nooit over uit gelaten.
Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 10:19:44
De leugens hebben diepe kraters geslagen

Maar Sylvius...het 'graven' in de 'foute' (d.w.z. niet voor de brandweerzorg van toepassing zijnde) milieuvergunning.... betekende dat de doofpot van de verzaakte brandweerzorg wetgeving effectief daarmee werd dichtgegooid!

Het werkte! Tot op heden....

En ja, leugens slaan diepe kraters, maar waarom zijn ze niet (ook) tijdig ontdekt? Zo geraffineerd waren ze niet! Alles wat fout is gegaan is vermeld! Nee, gluiperig genoeg niet met de logisch/juridisch gedwongen conclusies.
Daar had de IBR en de cie. Oosting ook voor doorgeleerd; zeg maar.

Al die advocaten en 'scherpe' journalisten! Nee, niet de volksvertegenwoordigers (gemeenteraad en 2e kamer); die hadden 'boter op het hoofd' uit het verleden....
'Men moet stil zitten als men geschoren wordt....'

En dan de kritische burgers?
Oeverloos en jarenlang zeuren over 'raketten' en ongure weglopende typetjes....over studenten en filmploegen....over vuurwerk in de lucht uren daarvoor...of over een Lupo en een vrouw.....of over de zich verbergende 'klusjesman'....en een gemeenteraad die wegdook voor hun betaalde wettelijke controletaak; juist m.b.t. de brandweerzorg...die 'oorverdovend' zweeg over het verzaken van de door hen vastgestelde gemeentelijke wetgeving in de verordeningen hierover... door de aandacht af geleiden naar de milieuwetgeving....en te verzwijgen dat de gemeente de SEF milieuvergunning voor dergelijk hoeveelheden vuurwerk niet had mogen behandelen (provincie bevoegdheid; met dan waarschijnlijk wel de wettelijke formele betrokkenheid van de wettelijke adviseur)..."Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen...?"

Bovendien allemaal bijzaken!
De brandweerzorg ter beheersing van (brand)gevaarlijke stoffen als mensenrecht was niet besteed! Dus....al eerder jarenlang verzaakt; door alle daartoe vergeefs in de wet genoemde actoren.

En ja, dat werd geraffineerd weggemoffeld door corrupt onderzoek waar de burgers zelf voor moeten betalen....in de dubbele betekenis....dat grieft mij nu Sylvius....

sylvius

Wij woonden vroeger in de Renbaanstraat.

Straatnaambordjes hadden verklarend onderschrift:

"Naar de vroegere paardenrenbaan hier ter plaatse"

Daar hechtte ik erg aan. Het is ook een mysterieuze ondertitel.

Ik las dan:

"Naar de vroegere paardenrenbaan hier ter plaatse delict".

Toen kreeg je de wederopbouwgekte.

Pi de Bruijn had bepaald dat het bestaande stratenpatroon gehandhaafd moest blijven.

Er werden straatnaambordjes geplaatst zonder onderschrift.

Toen ging ik protesteren bij de raadscommissie wederopbouw onder voorzitterschap van Roelof Bleker.

Vragen, eisen, dat er bordjes zouden komen met oorspronklelijk verklarend onderschrift.

Die vraag werd ingewilligd, of tenminste er werd beloofd dat zulks zou geschieden.

Peter Kuenzli, de best betaalde gemeente-ambtenaar ooit, zei nog tegen mij: "Tel je zegeningen, je hebt één ding bereikt" (mocht verder niet zeuren)

UIteindelijk kwam er bordje met :

"Naar de  vroegere paardenrenbaan alhier"

angel  eruit getrokken

Dat doet pijn

sylvius

Maar ook teken

Teken er van dat de heer R. Bleker zich terdege bewust was/is van "delict ter plaatse"

sylvius

Het circus is minder leuk als ook de lilliputters niet optreden   ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circus_Maximus_(Rome)

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 17 december 2019, 14:08:21
Het circus is minder leuk als ook de lilliputters niet optreden   ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circus_Maximus_(Rome)

Ja, Sylvius...een mooie verandering van perspectief!

BTW: Door een  van uw bijdragen las ik ook weer even in "De bijbel als schepping". Dat gaf ook weer eens een enorme  perspectiefverschuiving, qua belangrijkheid voor het af en toe wat opgeblazen ego......'leegloop'; zeg maar.

sylvius