Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Lawaaipapegaai

Gestart door Fred Vos, 25 december 2019, 12:02:03

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 11 januari 2020, 16:56:07
Citaat van: sylvius op 11 januari 2020, 16:45:37
zij hadden dus aangifte gedaan tegen Stam o.a. vanwege het verdonkeremanen van PV waarin de veronderstelling werd geopperd dat de Opel Combo van de gebroeders De Jong wel eens voor deur van SEF kon hebben gestaan, terwijl

1) PV niet verdonkeremaand was en niet aan de rechter onthouden

2) er helemaal geen Opel Combo voor de deur had gestaan, of tenminste getuige had gerept van een Citroen Berlingo, terwijl haar zoon stellig had verklaard dat hij een blauwe Lupo had zien staan ( een toen (nog) vrij zeldzame verschijning)

En hoe was dan de uitspraak van het hof op de art 12 Sv klacht?

zij hebben dacht ik tot nu toe steeds bot gevangen

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 11 januari 2020, 17:41:42
Citaat van: Fred Vos op 11 januari 2020, 16:56:07
Citaat van: sylvius op 11 januari 2020, 16:45:37
zij hadden dus aangifte gedaan tegen Stam o.a. vanwege het verdonkeremanen van PV waarin de veronderstelling werd geopperd dat de Opel Combo van de gebroeders De Jong wel eens voor deur van SEF kon hebben gestaan, terwijl

1) PV niet verdonkeremaand was en niet aan de rechter onthouden

2) er helemaal geen Opel Combo voor de deur had gestaan, of tenminste getuige had gerept van een Citroen Berlingo, terwijl haar zoon stellig had verklaard dat hij een blauwe Lupo had zien staan ( een toen (nog) vrij zeldzame verschijning)

En hoe was dan de uitspraak van het hof op de art 12 Sv klacht?

zij hebben dacht ik tot nu toe steeds bot gevangen

Dan is het een triest clubje. En dat geldt dan ook voor journalisten en politici die zich steeds opnieuw laten interesseren voor de lawaaierige 'oude koeien uit de sloot'.

Voor de rechtstaat en de opvoeding van onze jonge burgers hoop ik dat de vals aangeklaagden onverbiddelijk hun rechten verdedigen.
Ik deed dat al voor de (ook overleden) brandweerlieden en voor de vermoedelijke schending van mijn auteursrechten.

Fred Vos

Voor mij is het opmerkelijk dat de journalisten van Tubantia en RTV Twente hun bladzijden laten vullen door oeverloos herhaalde halve en hele onwaarheden van een lawaaischopper.

De waarheid over de vuurwerkramp was/is al bekend, en dat al tientallen jaren voordat deze ontstond!

De vuurwerkopslag van Smallenbroek en later Bakker c.s. was immers altijd al bij wet verboden wegens; 'het gevaar van brandgevaarlijke en bij brand gevaar opleverende stoffen'!

Nee, nooit gehandhaafd, maar daar koos u uw volksvertegenwoordigers voor om dat te controleren; dus dan achteraf eerst zelfkritiek!

Tja dan werd er even tussendoor, door een niet wettelijk bevoegde dienst en zonder de adviezen van de exclusief daartoe bevoegde wettelijke adviseur een 'milieuvergunning' afgegeven waarvan de brandveiligheidsvoorschriften nog moesten worden beoordeeld! Nee, dat liet men daarop ook 'wijselijk' na! Dat was dus de 'uitnodiging' tot de ramp. De volksvertegenwoordiger zaten erbij en keken er naar en doen dat nog steeds!

Dan komen ook nog op perverse wijze achteraf, ook door de journalistiek ongetoetst gelaten, hysterische commentaren o.a. over 'verkeerd optreden door de blussende brandweerlieden'.

Mag ik de kritische lezer verzoeken eerst bewijs te vinden voor dergelijke lasterlijke opmerkingen?

Het gaat er dus om, zelfstandig op direct bewijs, antwoorden te krijgen, vooraf aan een oordeel(!), op de vragen :

Wat wisten de opgekomen brandweerlieden op 13 mei 2000 over deze vuurwerkoplsag en wat konden zij zelf daarover waarnemen?

Antwoorden: Vooraf wisten zij en hun bevelvoerders niets over de aard en omvang van de gevaren terplaatse; er was geen (model) aanvalsplan.
Hun Officier van Dienst was, via de Provincie, nog eens overtuigd geraakt van de slechts beperkt aanwezige  gevarenklasse 1.4.
Ter plaatse zagen zij de opslag etiketten, zonder enige groeps- of gevaren etiketten of slechts met de cijfers 1.4.
Mogelijk had een van hen een 'verkeerde' model sticker bij zich; over 'bijkomende gevaren' naast andere UN gevaren groepen en zonder enig advies voor optreden daarbij.

Mondeling kregen zij diezelfde classificatie door van de directeur.
Uit eigen waarneming waren er geen etiketten meer zichtbaar op C2 en C4; die C2 opslag was daarbij ook al uitgebrand/gedoofd.
Bij verkenning van de bunkers in C3 en C4 zag men slechts op de dozen de etiketten 1.4.
Op de containers...niets...

Wie, bij ongestoorde mentale vermogens, durft op deze informatie de brandweerlieden die blusten en de straat ontruimden te beschuldigen van 'verkeerd handelen'; buiten vB en zijn hysterische clubje?

sylvius

ramp als zich zelf repeterende breuk  :o

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 08:00:57
Citeer oeverloos herhaalde halve en hele onwaarheden

(...)

Ter plaatse zagen zij de opslag etiketten, zonder enige groeps- of gevaren etiketten of slechts met de cijfers 1.4.

Ale evenmenentenvuurwerk was destijds 1.4G geclassificeerd.

Slechts op twee à drie bunkers aan de zuidzijde was er "1.4"bij op de oranje borden met zwarte bom geschreven
(nl. in die waarin consumentenvuurwerk lag opgeslagen).

e.e.a. reeds uitentreuen ter sprake gekomen,

Fred Vos trekt zich er niks van aan, maar blijft zijn leugens herhalen

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 12:03:56
Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 08:00:57
Citeer oeverloos herhaalde halve en hele onwaarheden

(...)

Ale evenmenentenvuurwerk was destijds 1.4G geclassificeerd.

Slechts op twee à drie bunkers aan de zuidzijde was er "1.4"bij op de oranje borden met zwarte bom geschreven
(nl. in die waarin consumentenvuurwerk lag opgeslagen).

e.e.a. reeds uitentreuen ter sprake gekomen,

Fred Vos trekt zich er niks van aan, maar blijft zijn leugens herhalen

U bent helaas te stompzinnig om te corrigeren: toont u nu eens uw bewijzen over welke deuren aan de 'zuidzijde'!  Of blijft u weer trouw aan het zaaien van onnodige onrust?

Als ik stelde: "opslag etiketten, zonder enige groeps- of gevarenetiketten of slechts 1.4" dan kan dat nooit in strijd zijn met: "op slechts een a twee bunkers was er "1.4" bij op de oranje borden met zwarte bom geschreven".

'Of' geen enkel cijfer of letter (bij de bom), 'of' uitsluitend 1.4 op de deur, dat beweerde ik....... even de verzamelingenleer met de 'of' regel en zelfs bij u zou de waarheid kunnen ontstaan; hoezeer ook onwennig dan maar.

Een "groeps- of gevarenetiket" had dan het cijfer 1 onderin de ruit gehad, met ook de zwarte bom en ook de dubbel gevarencijfers 1.1, 1.2, of 1.3 en ook een comptabiliteits letter.

Een officieel UN transport etiket, maar dan uitsluitend voor de gevarenclassificaties 1.4, 1.5 of 1.6, had de cijfers en de letter ongeveer zo afgedrukt gehad als u weergeeft op dit verpakkingsetiket.

U bent net zo in de war als de hysterische groep rond vB.  Geeft niets hoor......en valt ook niet meteen op in Enschede.....

sylvius

nog steeds dizzy van de big bang

sylvius

Net zoals de gebroeders Wiessenhaan gewoon zijn kwam de joods-christelijke scheppergod binnen met een blast

Om licht te brengen in de duisternis had hij een waterstofexplosie nodig

en wij hebben het nooit kunnen vatten ...

sylvius

Citaat van: Fred VosU bent helaas te stompzinnig om te corrigeren: toont u nu eens uw bewijzen over welke deuren aan de 'zuidzijde'!

had ik al gedaan, bij een vorige gelegenheid.  Maar nu weer terugvinden hè?

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 13:46:13
nog steeds dizzy van de big bang

Dat is uw diagnose, er zijn ook nog wel andere vergiftigingen- en of mentale beschadigingsverschijnselen denkbaar....
Of kreeg u destijds dat betonblok recht op uw hoofd?
U, maar vooral de geïnteresseerde en serieuze lezer; moet ik nog er op wijzen dat de etiketten, die kennelijk achteraf van 1.4. waren voorzien (dus dan met bom maar zonder groepscijfer '1' onderin de ruit en zonder comptabiliteit letter?) juist indien de blussers wel zouden zijn voorgelicht, uiterst verwarrend was geweest.

Ik zag ooit de dubbele cijfers in beeld en las ze in verklaringen maar nooit met een datum van plaatsing.

Het was een onofficiële 'hybride' en potentieel verwarring zaaiend eigenmaaksel; onverantwoord door amateurs vervaardigd.
Het voldeed toen daardoor niet meer aan de (foute) milieuvergunningsvoorschriften en zeker ook niet aan de officiële, van inzet betekenis voorziene officiële UN transport gevarenetiketten.

Alles kon in Enschede....en dan kan sowieso ook nog een ramp....

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 13:53:41

Citaat van: Fred VosU bent helaas te stompzinnig om te corrigeren: toont u nu eens uw bewijzen over welke deuren aan de 'zuidzijde'!

Alle deuren....die wel en die niet.....op gelijke datum?

sylvius

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 13:53:41

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=796.msg7764#msg7764

Fred Vos

Ja, Sylvius.....het zal toch toch wel een groot stuk beton zijn geweest op uw hoofd....zo in de war bent u............

U en ik had het over de gevarenetiketten op de bunkers....ik vroeg naar beeld en datum daarvan....... en u komt met een inventarislijst van een onbetrouwbare crimo.

En dan moet ik van u met die lijst UN classificatietesten gaan uitvoeren en de daaruit komende  etiketten zelf achteraf op de virtuele bunker deuren gaan plakken..?

Neemt u wel op tijd uw rust?

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 14:22:50
Ja, Sylvius.....het zal toch toch wel een groot stuk beton zijn geweest op uw hoofd....zo in de war bent u............

U en ik had het over de gevarenetiketten op de bunkers....ik vroeg naar beeld en datum daarvan....... en u komt met een inventarislijst van een onbetrouwbare crimo.

En dan moet ik van u met die lijst UN classificatietesten gaan uitvoeren en de daaruit komende  etiketten zelf achteraf op de virtuele bunker deuren gaan plakken..?

Neemt u wel op tijd uw rust?

Crimo heeft dat uit het Tolteamdossier

Rode omkaderingen  zijn van zijn hand.

Twee à drie bunkers, daarop zat etiket met "1.4"er bij op geschreven. Dat heb ik van Rudi Bakker gehoord.

Later werd gezegd dat consumentenvuurwerk, opgesloten in een bunker, nog harder kan knallen dan evenmentenvuurwerk.

Dat is ook de insteek van Van Buitenen.

Van Buitenen wil ons  redden van nog meer van zulke rampen, die volgens hem elk moment door het hele land kunnen plaatsvinden. Dat is zijn insteek.

sylvius

Kloppenborg had tegen de cafetariahouder van de Roomweg gezegd, na de voorlaatste explosie:

"Ik zou maken dat je hier wegkomt, want wat nu is geweest is nog maar kinderspel bij wat nog komen gaat. Er zijn nog twee à drie bunkers en daarin zit een soort bom"

Toen doelde hij zeker op die bunkers met consumentenvuurwerk  ;)