Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Lawaaipapegaai

Gestart door Fred Vos, 25 december 2019, 12:02:03

Vorige topic - Volgende topic

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 14:42:56
Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 14:22:50
Ja, Sylvius.....het zal toch toch wel een groot stuk beton zijn geweest op uw hoofd....zo in de war bent u............

U en ik had het over de gevarenetiketten op de bunkers....ik vroeg naar beeld en datum daarvan....... en u komt met een inventarislijst van een onbetrouwbare crimo.

En dan moet ik van u met die lijst UN classificatietesten gaan uitvoeren en de daaruit komende  etiketten zelf achteraf op de virtuele bunker deuren gaan plakken..?

Neemt u wel op tijd uw rust?

Crimo heeft dat uit het Tolteamdossier

Rode omkaderingen  zijn van zijn hand.

Twee à drie bunkers, daarop zat etiket met "1.4"er bij op geschreven. Dat heb ik van Rudi Bakker gehoord.

Later werd gezegd dat consumentenvuurwerk, opgesloten in een bunker, nog harder kan knallen dan evenmentenvuurwerk.

Dat is ook de insteek van Van Buitenen.

Van Buitenen wil ons  redden van nog meer van zulke rampen, die volgens hem elk moment door het hele land kunnen plaatsvinden. Dat is zijn insteek.

Ja, men hoort nogal eens wat in de afgelopen 20 jaar......Bakker zei mij ooit dat ik mij als onderzoeker niet aan de feiten hield, toen ik vroeg hem: geef die feiten dan even ....en het bleef daarop nog steeds stil.

Als u meent dat ons in NL nog vuurwerkrampem boven het hoofd hangen dan bent u helderziende; ja dat denkt vB van zichzelf ook...zou ook hij een blok beton o.i.d. .......

De inhoudelijke insteek van vB kan ik niet ontdekken; het gaat vooral en in hoofdzaak over......Van Buitenen!

Ni is het onverwacht toch weer effe stil; ondanks brutale beloften...Zou hij zich in een 'bakje Van Troost' verslikt hebben? Of toch weer nawerkingen van het blok beton...?

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 14:47:39
Kloppenborg had tegen de cafetariahouder van de Roomweg gezegd, na de voorlaatste explosie:

"Ik zou maken dat je hier wegkomt, want wat nu is geweest is nog maar kinderspel bij wat nog komen gaat. Er zijn nog twee à drie bunkers en daarin zit een soort bom"

Toen doelde hij zeker op die bunkers met consumentenvuurwerk  ;)

Ja, weer in de reeks van : "Tante Bet zie tegen ome Kees dat gekke Henkie had gezien..... dat malle Elly had gehoord....."

En die Bakker en Pater en Kloppenburg boven zelf gewoon rustig staan tot na de eerste clusterexplosies!  Hadden die al eerder een blok beton dan.....?

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 15:03:06
Kloppenborg had tegen de cafetariahouder van de Roomweg gezegd, na de voorlaatste explosie:

"Ik zou maken dat je hier wegkomt, want wat nu is geweest is nog maar kinderspel bij wat nog komen gaat. Er zijn nog twee à drie bunkers en daarin zit een soort bom"

Ja, weer in de reeks van : "Tante Bet zie tegen ome Kees dat gekke Henkie had gezien..... dat malle Elly had gehoord....."

En die Bakker en Pater en Kloppenburg boven zelf gewoon rustig staan tot na de eerste clusterexplosies!  Hadden die al eerder een blok beton dan.....?

Zij hoopten wellicht dat de brand wel geblust zou zijn voor het vuur het consumentenvuurwerk zou bereiken

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 15:10:17
Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 15:03:06

Zij hoopten wellicht dat de brand wel geblust zou zijn voor het vuur het consumentenvuurwerk zou bereiken

Ja u kunt en mag het zo weten in Enschede als helderziende.....ik moet het doen met de feiten; zoals via de foto's.... ze bleven er kort op staan en 'op 't gemak'...

Het is (gelukkig) effe stil rond de 'lawaaipapegaai'.

Die goochelt net zoals u met: 'consumenten vuurwerk' en 'evenementen vuurwerk'.....'zwaar vuurwerk' een 'siervuurwerk' en dan nog de 6 transportclassificaties met 2 comptabiliteitsklassen daar dwars doorheen....

Dan mag ik eigenlijk niet gek opkijken hoe men in Enschede in de war is geraakt...

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 15:22:57

Ja u kunt en mag het zo weten in Enschede als helderziende.....ik moet het doen met de feiten; zoals via de foto's.... ze bleven er kort op staan en 'op 't gemak'...

Rudi Bakker niet

Marion Schippers ook niet

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 15:29:54
Citaat van: Fred Vos op 13 januari 2020, 15:22:57

Rudi Bakker niet

Marion Schippers ook niet

Wie dan wel; na de eerste clusterexplosie? Hoe durft u deze mensen impliciet te beschuldigen van 'voorkennis' omtrent de gevolgen? U deugt niet!

sylvius

als de escalatie kwestie van sabotage was, dan was eerste vlammetje het ook.

Bakker dacht, vermoedde, van meet af aan dat het sabotage was.

Naderhand ook: "iemand heeft mij dit kunstje geflikt"

In de auto, op weg naar de brand, was hij al zachtjes beginnen te huilen (volgens zoon)

als de saboteurs eerste brand hadden veroorzaakt , dan konden ze ook escalatie hebben voorbereid, en ook de finale klap.

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 15:51:09
als de escalatie kwestie van sabotage was, dan was eerste vlammetje het ook.

Bakker dacht, vermoedde, van meet af aan dat het sabotage was.

Naderhand ook: "iemand heeft mij dit kunstje geflikt"

In de auto, op weg naar de brand, was hij al zachtjes beginnen te huilen (volgens zoon)

als de saboteurs eerste brand hadden veroorzaakt , dan konden ze ook escalatie hebben voorbereid, en ook de finale klap.

Oh, weer een ander 'helderziende' gehoord 'liedje'....het Van Buitenen syndroom is besmettelijk; zeg maar.

Als ik mij voorstel in de situatie van Bakker destijds, dat kan overigens alleen iemand die bereid en in staat is tot inleving (dus geen mentale beschadigingen of afwijkingen), en ik zie die puinhoop op en rond het terrein, dan weet ik dat dit niet vanzelf is gebeurd....

Dat er op het terrein enige tijd is 'geklooid' staat wel vast. Alleen niet met welke intentie....maar een ondernemer moet op zijn hoede zijn...en zelfs als iemand paranoïde is, betekent dat niet dat hij niet achterna wordt gezeten...

Deze klappen reeksen over meer dan een uur 'voorbereiden', is dan weer uitsluitend mogelijk in een 'losgeslagen' en/of hallucinerend brein dat al de rationele remmen  (door 'beton' beschadiging dan nog eerder?) kwijt is geraakt.

Maar als de wet over tientallen jaren wel was nageleefd....dan had Bakker nooit de opslag aldaar van Smallenbroek kunnen overnemen....
Daarom beschouw ik ook Bakker en zijn familie als zware slachtoffers van deze ramp!

sylvius

betreffend etiket

volgens mij op de C10

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 16:09:17

betreffend etiket

volgens mij op de C10

Klasse Sylvius! Deze foto had ik ooit gezien maar verwarde dit beeld met de (dan oudere) video waarop we laatst vaststelde dat er toen geen 1.4  op de deuren stond. En ja, nr. 10(?)

Wat we niet zien is op welk deuren dit mogelijk nog meer was geplakt op de dezelfde verkeerde achtergrond..... Gaan we dan nog weer eens samen voor de feiten?

sylvius

Die foto is all vaker voorbij gekomen, zit in filmpje dat inde documentaire van Bernhard Hammelburg was opgenomen, en ook wel in uitzendingen van RTV Oost.

sylvius

foto had ik van crimo

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 13 januari 2020, 16:24:40
Die foto is all vaker voorbij gekomen, zit in filmpje dat inde documentaire van Bernhard Hammelburg was opgenomen, en ook wel in uitzendingen van RTV Oost.

Die naam Hammelburg herken ik niet...sorry...
Ja, ik wist zeker dat ik dit had gezien, al ging ik twijfelen door het filmpje uit 1999....?

Hoe dan ook.....de moedige blussers vanaf de Tollenstraat komende zagen niets op de deuren van C1, C16 en C17 (direct bij de ingang) niest op de beide deuren C2....niets op die van C4. Zij vernamen van de directie: 1.4.
De mannen vanaf Thole en Agterbos zagen eerst niets van de MAVO deuren en hadden wel zicht op 1 of meer hybride 1.4 etiketten op de deuren van de C bunker.

Wie wil deze mannen, ook die zich niet meer kunnen verdedigen, dan iets verwijten na 'tig' jaar, dat zij 'deuren hebben geopend van (ook niet bunker) ruimten waar het mogelijk zou branden?
En ook dat zij bij het blussen, van ook buitenbrandjes, water hebben gebruikt? Terwijl in de vergunning was voorgeschreven een water installatie?

Welk ziek brein verzint zoiets en onderhoudt dat mediagretig over vele jaren? Waarom kwam er geen tijdige verdediging tegen dergelijke onredelijke en perverse uitspraken?

Eenieder die kan lezen kon weten dat deze opslag verboden was voor gebruik. Dat veroorzaakte de ramp en nam ook de levens van deze dappere blussers; die wel eerst de mensen in de straat dwongen tot tijdige aftocht.

Ik zou me plaatsvervangend diep schamen in Enschede......

Dank voor de aanvullende feitenverzamling Sylvius.