Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

RTV Oost zendt begin mei een reportageserie uit over de vuurwerkramp van 13 mei

Gestart door sylvius, 17 maart 2010, 10:01:26

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Uitzending gisteren --
allemaal oude koek.
Wat beweegt Paalman?

"schijfje dat vermoedelijk in de kluis ligt bij de KLPD"

Als dat waar is, waarom dan?
Kan toch niet zijn omdat geheim moest blijven dat  de gebroeders De Jong nog wat extra vuurwerk wilden bij het tekstbord HENK 70 en ondertussen ook nog wat vuurpijlen waren gaan afschieten?

In Rotterdam zei Paalman dat het geen bedrijfsongeval MOCHT zijn, omdat dan de overheid aansprakelijk is. Bij brandstichting was de overheid niet aansprakelijk. Daarom moest het brandstichting zijn en hadden ze in André de Vries de perfecte verdachte.

sylvius

Patricia

"Kunnen we er nu deze keer achterkomen wat er zich precies op 13 mei voorafgaande aan dat eerste vlammetje op het terrein van SE Fireworks heeft afgespeeld en wie waren daar bij betriokken?"

Is wel mooi gezegd -- bijbels

"Dit is nu deze keer been van mijn been en vlees van mijn vlees"

Op zijn Twents: "En Adam sleug Eva met de suukerbiete veur de kont -- holladrieee holladrioo."

Oftewel: "t gef allemoal niks want wie holt van mekaar"

Dat wordt dus niks ...

Hebreeuws "zot hapa'am"
(= dit nu deze keer)
had ik vorig jaar mooi stuk over geschreven i.v.m. Bill Fontana's soundsculpture en de Cultuurmijl als Millenniumbridge

"pa'am"= voetstap

sylvius

Deel 5:
http://www.youtube.com/watch?v=TN_9hCdyvO8&feature=channel

wel goed dat nog een keer vertoond werd dat het geen krater is, maar een leugenkrater.

Leugenkrater waar alles op gebouwd is, ook de rampopera WAKE:

http://www.rnw.nl/nederlands/article/een-opera-tien-jaar-na-de-vuurwerkramp

Citeer
De krater in Roombeek

De krater van de ontploffing in het Enschedese park. (foto: Philip Smet)

Poter

Er werd ook iets gezegd van dat de knal boven het bunkercomplex was geweest en niet op het terrein van SEF.
Vermoedellijk bedoelen ze dat de knal in de lucht was en niet op de grond maar het is zo stom gezegd, net alsof de bunker elders stond en niet op het terrein zelf.

En het beruchte Oostenrijk rapport duikt weer op.
Het rapport dat tussen de 30 en 50.000 euro heeft gekost, waarvan onduidelijk is waar dit geld vandaan komt, het rapport dat in een geheimzinnige nevel gehuld is.
Ze kunnen wel heel mooi vertellen dat er maar 5 kilo vuurwerk en wat papier in zat maar niemand heeft gezien of het massief papier was of dat zich iets in de kern bevond.
De baal papier stond al in de container, is niet uit elkaar getrokken.
Ik meen mij ook te herinneren dat het hierbij ging om een container met stalen bodem.
In ieder geval is getracht door vuurwerk onder de vloer te leggen de inhoud binnen in tot ontbranding te brengen.
Dit is niet gelukt.
De brandtijd is hiervoor veel te kort.
Berg mocht er niet bij aanwezig zijn.