Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Usseleres

Gestart door sylvius, 15 januari 2011, 17:15:23

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Usseleres bedrijventerrein, dat was een van de speerpunten van hetzelfde colllege van B&W dat verantwoordelijk is voor de vuurwerkramp.

Ik weet nog reactie van Wethouder Koopmans (tiidens de presentatie van de "Toekomstvisie Enschede 2010" (eind 1999) op opmerking uit dezaal, dat de Usseleres cultuurhistorisch erfgoed is:

"Ja maar bedrijventerrein is ook cultuur, en wij beloven u dat wij er iets heel moois van gaan maken"

Ja 1999, de komende 21ste eeuw beloofde de nieuwe gouden eeuw te worden, de bomen zouden tot in de hemel gaan groeien, en dat mocht Enschede niet aan zich voorbij laten gaan.

sylvius

.
CiteerDe oorspronkelijke bewoners werden gedwongen tot verkoop aan de gemeente omdat zij de grootste kranses van Europa wil veranderen in een bedrijventerrein.
Wist ik niet

Citeer grote kapitaalverlies dat jaarlijks wordt geleden. Dat ligt tussen de vier á vijf miljoen euro per jaar.
Is dus erfenis van drs. J.H.H. Mans & co die ook de schouders zetten onder Groot-Roombeek:
http://i138.photobucket.com/albums/q262/suivlys/geert/nepomucenus/Collegezetschouderseronder.jpg

CiteerWethouder Jeroen Hatenboer noemt het nieuws van Gerrit Bijvank een 'broodjeaapverhaal'.

sylvius

sylvius

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/7978164/Saxion-zwicht-voor-politieke-druk-onderzoek-Usseleres-taboe.ece
CiteerSaxion zwicht voor politieke druk: onderzoek Usseleres taboe

ENSCHEDE - De gemeente heeft de begeleider van Saxion studenten die een alternatief plan hebben bedacht voor de Usseleres onder druk gezet om het onderzoek niet te presenteren. Saxion is gezwicht voor de druk. De Vereniging Behoud Usseleres (VBU) eist in een brief uitleg over de affaire

(...)

admin

Die studenten moeten nog leren dat bij onafhankelijk onderzoek de opdrachtgever in dit geval B&W Enschede naar de mond te praten te beschermen en te koesteren dan kunnen ze nog heel veel geld verdienen met zogenaamd onafhankelijk onderzoek voor de overheid.
Ik vergelijk de onderzoeken van de overheid met zeep-reclames daar is ook altijd een onafhankelijke deskundige die beweerd dat hij de wijsheid in pacht heeft.

Het B&W van Mans heeft de Usseleres-boeren onteigend om met die grond te kunnen speculeren voor kantoorbouw. Als de overheid dat maar niet gaat onderzoeken want dat kost de burgers handen vol geld en het schiet niet op.

sylvius

RTV Oost:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=120485

Citeer

De presentatie van een alternatief plan voor de Usseler Es gaat niet door. De Saxion hogeschool heeft de presentatie van eigen studenten aan de gemeenteraad van Enschede geannuleerd.

Enschede is al jaren van plan een industrieterrein te bouwen op de Es. Volgens de Vereniging tot behoud van Usselo en de Usseler Es heeft Enschede druk uitgeoefend om de presentatie te annuleren. De opdracht voor het onderzoek is gegeven door de Vereniging zelf. D66, GroenLinks en Enschede Solidair willen van burgemeester en wethouders weten wie verantwoordelijk is voor het afblazen van de presentatie. Vooral omdat in februari een besluit wordt genomen over de Usseler Es.

sylvius

http://www.twentsebedrijventerreinen.nl/usseler-es/
CiteerUsseler Es
Aan de zuidwestkant van Enschede, direct aan de A35, komt in 2011 een van de meest bijzondere bedrijventerreinen in de regio beschikbaar: de Usseler Es. Bij het ontwerp staan de functionele eisen die gelden voor een bedrijventerrein voorop, daarnaast wordt rekening gehouden met de landschappelijke en cultuurhistorische waarden van het gebied. Hierdoor ontstaat een unieke bedrijfsomgeving. Naast de nieuw aan te leggen bedrijfskavels op de Usseler Es komen bestaande gebouwen en erven beschikbaar voor bedrijfsfuncties. Alles bij elkaar kent de Usseler Es een gevarieerd aanbod aan vestigingsmogelijkheden, qua omvang, ligging en zichtbaarheid. Ondernemingen in groothandel, logistiek, productie en bouwnijverheid zijn vanaf 2011 welkom voor vestiging.

Zowel via de A1 en de A35, als vanuit Enschede en vanuit Duitsland (A31) is de Usseler Es uitstekend te bereiken.

Voor meer informatie kunt u de accountmanagers van het Ondernemersloket bereiken via telefoonnummer 053 4815150 of via e-mail ondernemersloket@enschede.nl. Website: www.enschede.nl, klik op loketten

Soort object

Kavel
Ligging

Langs snelweg/ provinciale weg
Beschikbare kavelgroottes

0 - 1500 m²
1500 - 5000 m²
> 5000 m²
Sector

Groothandel
Industrie
Logistiek

sylvius

Het is gewoon oorlog,
de oorlog om de Usseler Es.

Oorlog van de eindtijd = de oorlogen van Gog en Magog, oorlogen van de dakvolkeren.

Dominee Van der Meiden komt dan ook weer om de hoek kijken met:

Vloedvbeld had:

Maar net zo goed sloeg Kain Abel dood boven op de es, bij de vlierstruik.

sylvius

Hulde aan Helga Kock am Brink!

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/7978164/Saxion-zwicht-voor-politieke-druk-onderzoek-Usseleres-taboe.ece

CiteerAls hard op hard komt zal ik stappen ondernemen om mijn recht op het copyright op dat gebied op te eisen.
Het door mij ontworpen concept van het beeld van de hazenoren"luister naar de natuur" op de rotonde Haaksbergerstraat bestaat uit de gratie dat de UE niet met industriegebouwen vol gezet mag worden.Het gaat om het behoud van cultureel erfgoed.
Dus behoort de Es tot het vaste decor van het beeld en zodoende heb ik het copyright en mag er allen verandering komen die ik als kunstenaar toe wil staan. Welke moedige advocaat wil mij ter zijde staan ten behoefe van het algemeen belang?!

Helga Kock am Brink - 17-01-2011 | 08:45

sylvius

Filmpje van Helga's hazenoren:

http://kockambrink.nl/movies/hazenoren.mp4

Hé maar zijn die niet van dat haasje dat ook SEF in de brand had gestoken?

Drs. j.H.H. Haas

sylvius

Citaat van: admin op 16 januari 2011, 16:32:25

Het B&W van Mans heeft de Usseleres-boeren onteigend om met die grond te kunnen speculeren voor kantoorbouw. Als de overheid dat maar niet gaat onderzoeken want dat kost de burgers handen vol geld en het schiet niet op.

Hier dus graag markante kantoorgebouwen, goed zichtbaar vanaf A35 en Westerval, ter ere van Don:

sylvius

Zoiets als dit:

Don Harberinkshoek.

sylvius

dit is wel de betere vertaling.

Professor (prefester) Van der Meiden maakte er echt een potje van.

Hij moest de bijbel  in het Twents vertalen opdat Jezus terug kon komen.

Maar de naam Jezus wordt hier helemaal niet genoemd.

Het zou dus net zo goed een haas kunnen wezen waar het over gaat.

En Sabbat = zaterdag 13 mei 2000

Grieks heeft "dia toon sporimoon" = door het gezaaide

Dus niet: door de korenvelden.

Es = zaailand.

Lou Reed : "you gonna reap just what you sow" (zag ik gister op tv)

sylvius

Lou Reed
Transformer (1972)
Perfect Day - (13th of May)

Just a perfect day,
Drink Sangria in the park,
And then later, when it gets dark,
We go home.
Just a perfect day,
Feed animals in the zoo
Then later, a movie, too,
And then home.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

Just a perfect day,
Problems all left alone,
Weekenders on our own.
It's such fun.
Just a perfect day,
You made me forget myself.
I thought I was someone else,
Someone good.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

You're going to reap just what you sow,
You're going to reap just what you sow...