Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Klaagschrift van Jan Calis en Albert Vasse

Gestart door sylvius, 30 januari 2011, 09:00:29

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

De onbetrouwbare Bollen, p. 434:

Het betrof hier nl. rolcontainers.

Waarom schreef hij dan zeecontainers?

sylvius

CiteerWaarom schreef hij dan zeecontainers?

" a slip of the pen"?

sylvius

Tolteam/ Bollen wil dus in navogling va Oosting en NFI beweren dat de escalatie van de brand en dus de ramp gevolg was van het niet voldoende brandwerend zijn van de zeecontainers.

D.w.z. gevolg van een onopgemerkt brandje in de driehoek.

Wie hadden daar dan belang bij?

Zeker de brandweer (al was er wat gesteggel over het niet goed verkend hebben etc.), de gemeente, de saboteurs-niet-booswichten.

sylvius

maar die zeecontainers stonden er wel vanwege Groot-Roombeek.

en de tijdelijke uitbreidingsvergunning van 1999 (opslag van 158,5 ton evenementenvuurwerk in oa. 14 zeecontainers) werd verleend met het oog op Groot-Roombeek - Het was toch maar tijdelijk, eind 2002 moest SEF weg zijn.  Kans dat er net in die 2 1/2 jaar iets mis zou gaan was te verwaarlozen klein (zo was de redenering!).

Iets wat totaal buiten het perspectief van C & V valt ...

admin

Bij de brief horen ook nog 23 bijlagen dat is dus heel veel leeswerk.

Bovendien zijn enkele dingen niet te begrijpen door de moeilijke woorden die af en toe gebruikt worden, heb er zelfs een latijns woordenboek op moeten naslaan maar weet niet wat er bedoeld wordt want ik weet niet of de klagers normaal latijns schrijven of dat ze middeleeuws latijns bedoelen want dat kan een groot verschil maken. Ik word daar wel een beetje ziek van en moet maar meer naar tv-oost gaan luisteren want die spreken geen latins maar duidelijke taal en daar word je niet ziek van.

admin

CiteerKlaagschrif:
De kwaliteit van de berichtgeving (eenzijdig, tendentieus en misleidend) raakt natuurlijk aan een
algemeen, publiek belang: van een publieke omroep mogen we meer en beter verwachten. En voor
een publieke omroep en voor onafhankelijke journalistiek is dienstbaarheid aan particuliere belangen
al helemaal uit den boze.

Er is geen publiek belang, want dat zou betekenen dat de meerderheid van de bevolkong er belang bij heeft, het is alleen maar in het belang van onze liegende, bedriegende overheid. 

En hoe betrouwbaar is de RvdJ en dan bedoel ik hun oude voorzitter Ton Herstel ( van GLADIO de extreem rechtse geheime dienst vd. overheid verantwoordelijk voor bomaanslagen etc.) die met een ramp-commissie de leugens van de politie en justitie  Enschede onder het kleed veegde.

admin

CiteerKlaagschrift:
Door de aankondigingen vooraf op RTV-Oost, en de weerklank die dit bericht vindt in een
meerderheid van de landelijke media, zien politie en justitie zich inderdaad gedwongen tot het
entameren van een (beperkt) nieuw onderzoek...

Woord: entameren (werkwoord)
Synoniem van entameren: aanknopen
Synoniem van entameren: aansnijden
Synoniem van entameren: aanvoeren
Synoniem van entameren: beginnen
Synoniem van entameren: openen
Synoniem van entameren: opperen
Synoniem van entameren: opwerpen
Synoniem van entameren: starten
Calis en Vasse verwijten tv-oost dat het onderzoek naar de ramp heropend is.
Dat is volgens mij de wereld op zijn kop.

Justitie had in 2003 de zaak Enschede afgesloten zelfs zo goed dat je als rampgetuige de politie ook geen
tips mocht en kon geven want het onderzoek was gesloten werd er zeven jaar lang gezegd.

Destijds heeft Advocaat-Generaal Welschen heeft mij persoonlijk verteld
dat ik mijn mond moest houden en officier van justitie Patricia van der Valk was erbij in het Dish-Hotel.
De politie heeft het onderzoek afgesloten met meineed en valsheid in geschrifte.

Nu is door tv-oost de politie gedwongen om opnieuw meineed en valsheid in geschrifte te plegen, en in
mijn geval heeft esaltato dat bewust gedaan, maar ook wel begrijpelijk want de
overheid doet er alles aan om de daders en zichzelf te beschermen en als justitie hun huidige meineed en
valsheid in geschrifte  weer tien jaar onder de pet kunnen houden dan neem ik mijn petje voor ze af.

Calis en Vasse hadden eigenlijk moeten zeggen dat de ramp staatsgeheim is of staat dat in de bijlage ?

sylvius

CiteerDoor de aankondigingen vooraf op RTV-Oost, en de weerklank die dit bericht vindt in een
meerderheid van de landelijke media, zien politie en justitie zich inderdaad gedwongen tot het

Ik denk dat Jan Calis hier niet alleen maar zijn eigen interpretatie weergeeft, maar dat politie en justitie er inderdaad net zo over dachten / denken.

Jan stond / staat immers in nauw contact met Eddie Reinshagen.

En ook Bas was / is kind aan huis bij Tolteam/OM

Zo beschikken zij over inside information.

Maar zo weten wij dan nu ook zeker dat Esaltato een schijnvertoning was. Nep , volksverlakkerij van de eerste orde. Een klap in het gezicht van de slachtoffers/gedupeerden.

admin

Citaat van: sylvius op  1 februari 2011, 06:35:30
C & V leunen ook wel erg op de onbetrouwbare Bollen.

Onbetrouwbaar gebleken!

(verhaal rode broek, verhaal GSM, verhaal Henk Vinke, verhaal zeecontainers)

En Bollen presenteert wat Tolteam/OM van pas komt.
Wat niet van pas komt laat hij weg.

Bollen kun je niets kwalijk nemen behalve dat hij voor een corrupte overheid werkt  hij kan er ook niets aan doen dat hij is voorgelogen door justitie en politie hij schrijft alleen de leugens over die de politie en justitie bewust hebben verzonnen en ons willen laten geloven om de openbare orde te handhaven en om rechters op het verkeerde been te zetten.

Maar misschien komt er een nieuw Bollen-boek in 2014 om het corrupte esaltato-team de hand boven het hoofd te houden als het ministerie van binnenlandse zaken hem weer subsidie geeft om te liegen.

sylvius

Citaat van: Vasse en CalisDoor de aankondigingen vooraf op RTV-Oost, en de weerklank die dit bericht vindt in een

Jan Calis heeft hier wel mooi zijn pen voorbij geschreven...

admin

En hier geven Vasse en Calis weer onschuldige Andre de schuld dat is de tweede keer in 1 brief en ik heb nog maar de helft gelezen.
Terwijl ze mij voor de zitting bij de RvdJ hadden beloofd dat niet meer te doen.

CiteerKlaagschrift
Dat de zaak tegen de Vries is geƫindigd in vrijspraak, betekende daarom niet meer dan dat de
rechter van diens schuld niet overtuigd was, en gaf politie en justitie helemaal niet noodzakelijk
reden om te denken dat men het bij het verkeerde eind had gehad en dus de bakens moest verzetten.
In feite lieten het OM en de politieleiding dan ook een paar weken na de bewuste vrijspraak een
persbericht uitgaan waarin werd gemeld dat er geen aanknopingspunten waren voor zinnig nader
onderzoek.

admin

Vasse en Calis klagen voor de tweede keer in 1 brief dat de politie een nieuw onderzoek moest
opstarten door de berichtgeving van tv-oost.

CiteerKlaagschrift
En ook hier zorgt RTV-Oost voor onnodige verwarring.
de berichtgeving in zijn geheel: tendensen en boodschap
Het hoeft geen betoog dat de hierboven aangegeven fouten in de berichtgeving om zo te zeggen
uitstekend passen in de opzet ervan: de boodschap verspreiden dat het officiƫle onderzoek naar de
vuurwerkramp op zijn minst onvolledig is en dat de resultaten ervan op losse schroeven staan, en
zodoende oproepen tot heropening van het onderzoek. Ze lijken dan ook gemotiveerd te zijn door
die bedoeling, in plaats van te berusten op onderzoek naar feiten en op vrije en open nieuwsgaring.

admin

Citaat van: sylvius op  3 februari 2011, 07:56:38
Maar hoe moet je dit dan waarderen?
http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/7371586/Gedupeerde-kraakt-onderzoek-vuurwerkramp.ece?formmode=thanx&postingId=7372429

CiteerGedupeerde kraakt onderzoek vuurwerkramp

In het klaagschrift zeggen Calis en Vasse dat het een ''beperkt'' onderzoek is.

Zo beperkt is het niet want het korte onderzoek duurt straks een jaar en daar klaagt Calis over want het esaltato team had de mensen beloofd met resultaat te komen.
Maar helaas kwam de politie Enschede, de korpsbeheerde en het O.M. en een klachtencoordinator  erachter dat de onderzoekers van esaltato meineed en valsheid in geschrifte plegen  en zo kon esaltato de eigen resultaten niet meer met een frisse blik konden bekijken en al helemaal niet publiceren omdat alles wat het esaltato team heeft ondertekend niet meer geloofwaardig is want die dienders zuigen bewust alles uit hun eigen duim om de daders te beschermen en om getuigen ongeloofwaardig te maken.

En nu ligt het onderzoek in Zwolle waar onze sef-vergunningverlener Buursink boven de korpsbeheerder staat dat belooft wat.

sylvius

CiteerGedupeerde kraakt onderzoek vuurwerkramp

Het had een schijnonderzoek moeten zijn, waarvan de uitkomst bij voorbaat vaststond.