Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Ziet toe, waakt, want gij weet niet, wanneer de tijd is

Gestart door sylvius, 20 april 2010, 14:16:21

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Ha zo mogen we het horen:

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/6691488/Reisopera-laat-het-lelijk-liggen.ece 
ReactiesSorteer reacties
Ik weiger geld te betalen aan iets wat over de ramp gaat.
Ik ga dus niet naar de opera, niet naar de tentoonstelling in de Twentse Welle enz.
Ik vind het grof schandalig dat men ook aan de mensen die het getroffen heeft entree durft te vragen.
Dus ik hoop dat de zaal half leeg blijft of nog leger.
Er is al genoeg geld verdiend aan de ramp over de ruggen van slachtoffers/betrokken.
klaas - 16-05-2010 | 15:34

admin

Reisopera laat het lelijk liggen.

ReactiesSorteer reacties

ik heb de opera Wake bijgewoond. vond het wel een goed gemaakte opera.
alleen ik stond er wel versteld van dat de oud-bewoners/getroffenen geen uitnodiging hebben gehad. alleen de ondernemers van toen zouden een uitnodiging hebben gekregen. dat vond ik echt geen doen. het minste wat je moet doen is de oud-bewoners uitnodigen. of ze er gebruik van maken is dan een tweede. want het is ook niet echt prijsvriendelijk.
Ahmed Yilmaz - 18-05-2010 | 00:07
Ik weiger geld te betalen aan iets wat over de ramp gaat.
Ik ga dus niet naar de opera, niet naar de tentoonstelling in de Twentse Welle enz.
Ik vind het grof schandalig dat men ook aan de mensen die het getroffen heeft entree durft te vragen.
Dus ik hoop dat de zaal half leeg blijft of nog leger.
Er is al genoeg geld verdiend aan de ramp over de ruggen van slachtoffers/betrokken.
k - 16-05-2010 | 15:34

Wetten en regels -- dat zijn de smeermiddelen van onze samenleving. En die zijn er niet zomaar. Ze zijn er om onze samenleving mogelijk te maken en om mensen te beschermen. Of ze nu geschreven staan (niet door rood rijden) of ongeschreven zijn (overlevende van vliegramp niet lastigvallen), ze dienen dat doel.
En als er een regel is die het fotograferen in een theaterzaal verbiedt, dan dient die ook een doel: namelijk het beschermen van deelnemers en toeschouwers voor inbreuk op hun privacy, het ongestoord kunnen uitoefenen van hun beroep, en zo meer.
Dat de krant door deze regel hun zelfbedachte illustratie van de maatschappelijke dimensie van juist deze première niet kon realiseren doet er trouwens niet toe. Dat had ook anders gekund dan tijdens de voorstelling, namelijk in afstemming met (en met goedkeuring van!) geselecteerde bezoekers, achteraf en desnoods buiten het gebouw.
Het getuigt bepaald niet van veel maatschappelijk bewustzijn dat de krant hier zo'n groot punt van maakt.
BvdV - 16-05-2010 | 12:04

Ach Ben andersom had ook gekund, gewoon één foto en klaar is kees. En wat de pvv hier nu weer mee van doen heeft begrijp ik helemaal niet, die zitten helemaal niet in de raad van Enschede.
fred - 16-05-2010 | 11:31

Mijn partner vond de opera wel indrukwekkend en fraai. Ikzelf vond de 'muziek ' helemaal niet mooi, sterker nog ik vond er geen 'reet 'aan. Maar misshien moet je van dit soort muziek leren houden. zoveel mensen, zoveel smaken denk ik dan maar.Geef mij maar een fraai traditioneel concert...mooi groot orkest en lekker muziek uit de jaren 60 en 70, beetje soul etc. ook de zangers/zangeressen was qua zang mijn smaak absoluut niet. en als ik dan hoor hoeveel geld subsidie er in is gestopt.....dan word ik niet vrolijk, maar ook dat is mijn persoonlijke mening. de gemeente had m.i. beter een gedeelte van de subsidie aan een bank kunnen geven, namelijk de VOEDSELbank.....opvallend was dat de zaal niet vol was en ik ben benieuwd wat onze gewone stadsgenoten er van vinden.....als die al komen.........
wim - 16-05-2010 | 11:08

Wat een lulllige kinderachtigheid om zo,n verhaal af te drukken en ook nog te vertellen dat jullie de wethouder hebben gebeld , bah wat een rancune en wat een pvv argumentatie.
Wordt toch eens een keer groot
B A - 16-05-2010 | 09:24

Bron; http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/6691488/Reisopera-laat-het-lelijk-liggen.ece?start=2&sort=asc#reakties

admin

Ik had op mijn opera alleen positiefe reactie's.
Op een enkele agent na die zei dat ze me vanwege de rmunitie-rampoera flyers konden opsluiten.

Poter

Zodra het over munitie, landmijnen gaat worden ze bang.
Dat blijkt wel uit het plaatsen van reacties op de tub, het niet uitzenden van uitzending Frits, en het willen opsluiten van Don.
Lijkt mij duidelijk wat er daar dus echt heeft gelegen!

admin

Speeldata wake de opera.

27 mei - 20.15 u. - Rotterdam Schouwburg
29 mei - 20.15 u. - Groningen Stadsschouwburg
05 juni - 20.00 u. - Den Haag Lucent Danstheater
08 juni - 20.15 u. - Maastricht Theater aan het Vrijthof
10 juni - 20.00 u. - Apeldoorn Schouwburg Orpheus
12 juni - 20.15 u. - Zwolle Theater De Spiegel
15 juni - 20.00 u. - Heerlen Parkstad Limburg Theaters

sylvius

Citaat van: admin op  1 juni 2010, 12:03:23
Speeldata wake de opera.

Het goede nieuws:
De opera Wake binnenkort ook in Tokio.

sylvius

Door Japan komt Roombeek in elk geval ook in ander licht:

Precies midden boven, aan de horizont, de kerncentrale van Lingen:

sylvius

Ook toevallig:

http://www.tctubantia.nl/regio/8407936/Brand-in-haven-Lingen-na-explosie-tanker.ece

Citeer
Brand in haven Lingen na explosie tanker
dinsdag 29 maart 2011

LINGEN (ANP/DPA) –De brandweer heeft dinsdag in de haven van Lingen in de Duitse deelstaat Nedersaksen een brand geblust die in een olietanker ontstond.

Maandagavond explodeerde het schip kort nadat het was geladen met 900.000 liter benzine. Er volgden nog drie explosies tijdens de brand. Een bemanningslid is licht gewond geraakt.

Het schip zonk en grote hoeveelheden benzine stroomden uit het vaartuig. De oorzaak van de explosie is niet bekend. Lingen ligt aan de rivier de Ems, niet ver van de grens met Nederland. Tussen 1674 en 1702 maakte Lingen deel uit van de Nederlanden.

Reactie:

CiteerGrappig dat de regering in Duitsland dit stil houd.
In de haven van Lingen is er geen enkele mogelijkheid voor dit schip om een lading te laden of te lossen, echter is wel in de haven die voor de kerncentrale gebruikt wordt (en dus op het terrein van de reactor) een faciliteit voor dit schip.
Ik haal mijn stralingsmeter maar eens voor de dag en zoek de jodiumpillen ook maar eens op. Auto staat klaar voor het geval.
Adam - 29-03-2011 | 12:51

sylvius

admin

David Mitchell: 'I don't want to project myself as this great experimenter'David Mitchell never imagined his novel Cloud Atlas, with its labyrinth of interlocking stories, could be adapted for the screen. So what made him entrust Hollywood with the challenge?

...

He has collaborated on two libretti, an operatic sideline resulting from a misapprehension. Dutch composer Klaas de Vries read the section about a musician in Cloud Atlas and assumed Mitchell knew his musicological stuff. He didn't: "My fictitious composer's knowledge had been cribbed from essays in CD booklets." No matter: he wrote the libretto for Wake, based on the 2000 Enschede fireworks disaster, with music by de Vries, and the resulting opera was performed by the Dutch Nationale Reisopera in 2010. The second, Sunken Garden, a collaboration with Dutch composer Michel van der Aa, receives its premiere by English National Opera in London in the spring. What is the attraction? "The truth is a bit sad. I got lonely and I wanted to collaborate. When you write the book you're 'it'. But by the time this film's out in the multiplexes you're less than point one of a percent. You dwindle in importance. It's the same for the libretto."

...

Bron: The Guardian http://www.guardian.co.uk/books/2013/feb/08/david-mitchell-project-great-experimenter

Klein stukje van een lang artikel.

sylvius

Citaat van: sylvius op 15 maart 2011, 12:17:29
Citaat van: admin op  1 juni 2010, 12:03:23
Speeldata wake de opera.

Het goede nieuws:
De opera Wake binnenkort ook in Tokio.

Nog meer goed nieuws:

Wake binnenkort nog een aantal keer in Groningen!

Voorbespreking in de openbare bibliotheek Enschede, ook wel Kennishuis geheten:

CiteerZondag 3 maart

Nicolas Mansfield in gesprek met Jan Mulder.

Een aflevering uit de serie Dat spreekt boekdelen; bekende

Enschedeërs in gesprek met hun favoriete schrijver.

Toegangsprijs € 7,50 voor leden, € 10,- voor niet-leden.

Vooraf aanmelden via info@bibliotheekenschede.nl

Centrale Bibliotheek.

15.00 uur

http://www.uitinenschede.nl/agenda/literair/lezing/Nicolas_Mansfield_in_gesprek_met/