Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Wijk Roombeek "herbouwd"

Gestart door sylvius, 31 december 2009, 11:27:43

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/33350/einde_wederopbouw_na_vuurwerkramp_enschede

CiteerDe opening van het centrum Rozendaal door Koningin Beatrix is het sluitstuk van de wederopbouw van de door de vuurwerkramp verwoeste wijk.
zit ook filmpje bij met oa. Danny de Vries.

1 reactie:
CiteerkeesMo, 22 april 00:15: Bij de vijver staande op die bewuste dag,dacht ik dat er een vliegtuig laag over een bos vloog en weer optrok.Na een tijdje gingen wij naar een verjaardag en draaide een weg op daar zagen we recht voor ons in de verte één grote zwarte dikke rookwolk hangen.Ik zei tegen m'n vrouw .......nou is hij toch nog neergestort en zette snel de regionale zender op.Toen bleek het om vuurwerk te gaan,waarop ik zei,dat kan niet.Helaas komt het de gemeente te goed uit zei ik direkt.Dat heb ik ook aan p.r de vries geschreven en aan z'n opvolger met alle mij bekende feiten.Voor de z.g.ramp waren er ieder weekeinde vrij grote branden in lege? panden en hallen etc.Maar er na niet meer,het is wel uit de hand gelopen.Voordelen heeft de gemeente er wel aan beleeft,voor een groot gedeelte wat al reeds leeg gehaald was,bij de voortsweg.Dat gedeelte was even groot als de plek zelf,maar nu alles bebouwd,dat heet opbouw opkosten van de doden.Daar praat men niet graag over,dat was immers het doel niet,maar we wilde alleen de voordelen.Burg.en weth.wilde ook totaal geen verantwoording aanvaarden,wel de voordelen.En de commissie Oosting zei immers;de cultuur in het stadhuis moest veranderen.Dat is helaas nog steeds niet zo,want dat zal nooit veranderen,we hebben nog veel meer ambtenaren gekregen.Alles word uitbesteed en de project ontwikkelaars vieren hoogtij,en verantwoording?,nee,da t schuiven nog steeds door,want een ander heeft het uitgevoerd.De gemeente heeft nooit enige verantwoordelijkheid,w ant we hebben goede contacten in den Haag.Mijn leuze die ik maakte direkt tijdens de brand;"Wanbeleid of ramp,de Enshedeër blijft tukker,en de tukker.....?.O ja,...die tukte voort.........

sylvius

Voorbeeldland China -- burgemeester Mans was er destijds ook al eens een kijkje gaan nemen (uit de Volkskrant van vandaag):