Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Om te leren van de lessen ...

Gestart door sylvius, 25 oktober 2011, 14:47:00

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Uit Stadsgids 2011/2012, zo maar ongevraagd ongeweigerd bij ons door de bus gegooid:

vroeger heette dat nog gewoon Gemeentegids ..

Die vent van de gemeente die ken ik wel, ben alleen zijn naam vergeten.

sylvius

Zij hebben er tenminste niks van geleerd:

Of toch?

Hoe kom ik sexy op de foto?

sylvius

zeer irritant  :o  ;)

http://enschede.digigids.eu/pages/menu/voorwoord.php

Citeer'Grensverleggend Enschede'
Enschede is het grootstedelijk en kloppend hart van Oost-Nederland. De stad bruist, is volop in beweging en kenmerkt zich door veerkracht, ondernemerschap en daadkracht. De stad biedt hoogwaardige voorzieningen, een levendig centrum en verrassende wijken. Maak kennis met Enschede en ontdek de uitdagende facetten van een stad die alles in zich heeft.

Enschede heeft alles in huis op het gebied van onderwijs. Met de enige Nederlandse campusuniversiteit, Universiteit Twente, is het een echte studentenstad. Saxion Hogeschool en ArtEZ hogeschool voor de kunsten onderstrepen dit feit.

Cultureel Enschede presenteert ieder jaar weer een boeiend programma, met het beste uit binnen- en buitenland. Theaters en concertzalen liggen binnen handbereik van de Oude Markt. Het museum TwentseWelle, Concordia en verschillende ateliers zijn te vinden in Het Rozendaal in Roombeek. Deze cultuurwijk is met het centrum verbonden door de kunstzinnig vormgegeven Cultuurmijl. Het Rijksmuseum Twenthe, met haar bijzondere collecties, ligt ook aan deze route.

Filmpje:

"Enschede, grensverleggend"

http://enschede.digigids.eu/pages/menu/grensverleggend.php

Op het eind komt de aap uit de mouw:

admin

Nog steeds dezelfde kretelogie bij de gemeente deze vindt ik nog steeds het ergste.

Citeer, een levendig centrum en verrassende wijken

Vlak na de ramp kwam de gemeente met een nieuwe slogan tijdens de rampbenefietwedstrijd Twente - Werder Bremen waren de reclame-borden het dichtst bij het veld door de gemeente betaald met de leus.

"ENSCHEDE EEN COMPLETE VERRRASSING"

Heb mij daar toen live dood aan geergerd en de NOS gebeld met de mededeling dat VERASSING en VERRASSING wel heel erg veel op elkaar lijkt en of ze daar aub iets aan konden doen. Ik weet niet of het door mijn telefoontje kwam maar in de tweede helft liet de NOS-camera de spreuk van B&W buiten beeld.

De gemeente zoekt mensen die levend verast willen worden met een ramp ofzo.

sylvius

De grote promotor van de city-marketing was Drs. J.H.H. Mans.

Dat weet ik nog dat hij daarop hamerde. Er moest veel  meer geld beschikbaar komen voor de Enschede-promotie.
Dat was van levensbelang voor stad en regio.

Gemeenteraad ging er braaf in mee.