Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Hans Kamperman

Gestart door sylvius, 17 juli 2013, 09:14:27

Vorige topic - Volgende topic

admin

Ben ervoor de bovenstaande respectloze verhalen uit de tubantia  te verplaatsen naar een oude of nieuwe topic op dit forum ''Het Rijk der Fabelen'' lijkt me wel een mooie naam of onder de noemer ''Laster en Smaad'' en anders staan de ouwe koeien ik bedoel roze olifanten van Kamperman en Jan C. en Bas vd H. hier op het met een eigen topic.

Bij topic: ''Andre de Vries overleden ''past geen laster en smaad ook al mag het volgens de wet postuum wel.

Uit respect respect voor Andre de Vries ga ik binnenkort ingrijpen bij deze topic en bovenstaand(e) artikel(en) van de tubantia verplaatsen naar een andere topic.

admin

Bij de topic ''Andre de Vries overleden'' past geen Laster en smaad van Hans K. van de politie of Jan C. van justitie of Bas vd H van de KMA die samen met de Tubantia vlak na het overlijden van Andre weer beginnen met hun laster en smaad dat verplaats ik hier naartoe omdat ik respectloos vind wat de Tubantia nu weer doet.

admin

Weblogs»Rob Vorkink»Lee Harvey Oswald en André de Vries

vrijdag 19 juli 2013

Lee Harvey Oswald en André de Vries. Zijn er overeenkomsten? Jazeker.
De ene is gebrandmerkt als de moordenaar van J.F. Kennedy, de ander als de man die de vuurwerkramp in Enschede zou hebben veroorzaakt. Beide personen dragen tot in de dood dat stempel. Oswald werd kort na z'n arrestatie in 1963 doodgeschoten door nachtclub-eigenaar Jack Ruby. André de Vries stierf vorige week op jonge leeftijd aan een slopende ziekte.

Bijna onmogelijk
De moord op John F. Kennedy is tot op de dag van vandaag een groot mysterie. Ja, Oswald wordt nog steeds als de 'lone wolf' gezien die de Amerikaanse president vermoordde. Diverse onderzoeken wezen later uit dat Oswald een prestatie van formaat zou hebben geleverd, bijna onmogelijk vanaf die afstand vanuit een bibliotheek. Toch wordt zijn naam nog altijd geassocieerd met de moord op de geliefde Amerikaanse president.

Datzelfde geldt voor Enschedeër André de Vries. Hij wordt nog steeds in verband gebracht met de vuurwerkramp in Enschede. In 2003 vrijgesproken, maar toch. Volgens de toenmalige leiding van het rechercheteam dat de ramp onderzocht is een rood sportbroekje het sluitende bewijs. Immers dat broekje zat vol met sporen van vuurwerk uit het rampgebied. Dat kan dus niet anders.

Jammer
Dat leidde eerder deze week zelfs tot een postume veroordeling van De Vries door een voormalig leider van dat rechercheteam. De uitspraak: 'André neemt een geheim mee in z'n graf', vind ik buiten alle proporties. En niet alleen omdat De Vries zich niet meer kan verdedigen omdat hij dood is. Ik vind het betreurenswaardig dat een vroegere recherchebaas, inmiddels met pensioen, zich zo verlaagt. Jammer.

Zo'n uitspraak voedt bij mensen toch weer de suggestie dat De Vries wel degelijk een rol had bij de ramp van 13 mei 2000. De gepensioneerde recherchebaas had moeten beseffen welke impact zo'n uitspraak heeft. Advocaat Knoops van De Vries vindt het niet nodig alsnog een smaadklacht in te dienen. Dat snap ik niet. En ook weer wel. Knoops zou het in zijn eigen tijd moeten doen, omdat z'n cliënt na zijn dood natuurlijk niet kan betalen.

Drijfzand
Omdat de recherchebaas dit heeft gezegd, wil ik namens De Vries, hoewel hij niet meer onder ons is, dit zeggen als verweer. De vroegere recherchebaas kan weliswaar deze boude uitspraak doen, maar hij draagt nergens bewijs aan. Ja, het rode sportbroekje vol sporen van het rampgebied. Lees dan even mijn weblog van eerder deze week. Daarin beschrijf ik minutieus de route van datzelfde sportbroekje in het onderzoek van de recherche in 2000. Dan zult u snappen, dat de beschuldiging van de recherchebaas op drijfzand is gebaseerd.

Bron: RTV Oost http://www.rtvoost.nl/blogs/blogger.aspx?cat=722&nid=167458

admin

De Raad van de Journalistiek met Jan Calis en Albert Vasse voorop heeft destijds bepaald dat Rob Vorkink  geen namen meer mag noemen van recherchebazen maar de liegende publieke mannen staan nog gewoon op internet. (Herman Stam, Hans Kamperman, Cees Mijwaart, Rik de Boer).
-----------------------------------------------------------------------
24-03-11

Kat-en-muis spel rond onthullingen vuurwerkramp

Politie tegen journalist RTV-Oost

Onthullingen niet leuk voor bromsnorren Kamperman, Mijwaart en De Boer.

Gelezen: Nu.nl

Het begint hiermee: Ex-directeur Bakker van SE Fireworks heeft aangifte gedaan wegens het achterhouden van bewijs door vier personen die tien jaar geleden de vuurwerkramp onderzochten: toenmalig officier van Justitie Herman Stam – nu rechter in Almelo en de rechercheurs Hans Kamperman, Cees Mijwaart en Rik de Boer

Ze zouden een melding van drie mogelijke verdachten van brandstichting niet hebben opgenomen in het dossier. Peters zegt dat een proces verbaal van 5 januari 2001 niet aan het procesdossier is toegevoegd, met daarin de namen van mededirecteur Willie Pater van S.E. Fireworks, klusjesman Hennie Kloppenborg en medewerker De Jong. Zij zouden wetenschap hebben over het eerste vlammetje of daar bij betrokken zijn.

Dit feit is gemeld door onderzoeksjournalist Rop Vorkink (foto) van RTV Oost die zich ook al een decennium in de zaak vastbijt.

Het drie rechercheurs heeft nu aangifte wegens smaad gedaan tegen deze journalist.

En de journalist eist op zijn beurt rectificatie van een persbericht daarover van de drie dienders. Hun advocaat liet immers in een persbericht weten dat hij niet had geëist dat Vorkink het trio niet meer mocht beschuldigen en dat hij ook niet met een kort geding had gedreigd.

Maar die brief is er wel. Het staat zwart op wit. Dus Vorkink wil dat de advocaat van het trio zijn bericht rechtzet.

Peter Olsthoorn | 24-03-11 08:24
Reacties
Bert Maathuis | 28/03/11 om 18:34
Zo gaat ie dus weer goed, meneer Vorkink!
Overigens weet iedereen in Twente dat het niet om een vuurwerk-, maar om een munitie-ramp gaat.

Bron: leugens.nl op zoek naar de waarheid http://www.leugens.nl/2011/03/24/politie-tegen-journalist-rtv-oost/

admin

De overheid haalt nog een keer al haar leugenaars uit de kast omdat Andre de Vries is overleden onderstaande liegende infiltrant past goed tussen bovenstaande rijks-leugenaars. Toch aardig  van de overheid dat ze haar leugenaars altijd riant beloond.
---------------------------------------------------------------------------------------

De vuurwerkramp en de infiltrant

25 juli 2013

Onlangs overleed de voormalige verdachte van de vuurwerkramp in Enschede, André de Vries. Na een aanvankelijke veroordeling, werd hij in 2003 door het Gerechtshof vrijgesproken van het veroorzaken van de explosie, waarbij 23 mensen om het leven kwamen. Crimesite publiceert nu voor het eerst het opmerkelijke verhaal van A-1046, de politie-infiltrant die een bekentenis uit De Vries wist los te krijgen.

Door Vincent Verweij

Het zijn overbekende tv-beelden: Andre de Vries, gekleed in een blauw trainingsjasje, die in de rechtszaal in woede uitbarst wanneer hij hoort dat hij 15 jaar cel heeft gekregen voor het aanstichten van de vuurwerkbrand in Enschede. Er zijn  drie parketwachten nodig om hem tegen de grond te werken. 'Ik heb niks gedoan, man. Help mie toch, jongs!', roept Andre de Vries in Twents dialect. Dat hij niks gedaan had, hield hij tot zijn dood vol. Maar de rechtbank acht in 2002 bewezen dat De Vries de brand en daaropvolgende explosies heeft veroorzaakt. Belangrijkste bewijs: kruitsporen op zijn broek en bekentenissen tegenover een politie-infiltrant en aan mede-gedetineerden. Crimesite publiceert vandaag het volledige proces-verbaal, dat destijds door de infiltrant werd opgemaakt.

Op 1 mei 2001 laat de politieman met de codenaam A-1046, zich een maand vrijwillig opsluiten in gevangenis 'Overmaze' in Maastricht. Zijn doel is om Andre de Vries aan het praten te krijgen over de vuurwerkramp. A-1046 pakt het slim aan. Hij weet dat De Vries gek is op schaken, dus gaat A-1046 partijtjes spelen tegen andere gedetineerden, om op die manier de interesse van Andre te wekken. Dat werkt. Binnen een paar dagen vraagt André of hij ook mag spelen en zitten A-1046 en De Vries achter het schaakbord.

Tijdens de weken die volgen weet undercover-rechercheur het vertrouwen op te bouwen, ondermeer door mondjesmaat details prijs te geven over de diamanthandel die hij zou runnen in Israel en Rusland. Hij zegt niets te willen weten over het delict waar De Vries zelf voor vastzit. Maar De Vries wil zijn verhaal kwijt en begint uit zichzelf gedetaileerd over de ramp te verklaren. Zo vertelt hij hoe een alibi construeerde, door tegen de politie te vertellen dat de telefoon die was uitgepeild in de buurt van SE Fireworks, inmiddels was verkocht: "Met die telefoon is gebeld vanuit dat gebied, dus daar zeg ik van dat ik die al verkocht had, want ik verkoop wel meer telefoons. En van mijn twee vrienden, die getuigen, daarvan zeg ik dat die zich in de tijd hebben vergist, half 2, half 3, half 4". De Vries gaat dan verder met: "Ik ben er nog nooit geweest, dat zeg ik gewoon, ik zeg gewoon dat ik er nog nooit ben geweest. Ik heb een katvanger nodig".

Bekentenissen
Op 23 mei zegt De Vries: "Ze hebben alleen die verklaring dat ik tegen iemand heb gezegd dat ik het gedaan heb en spoortjes op mijn korte broek. Een korte broek bij vuurwerk en dan nog die tijdstippen. Maar dan zeggen we gewoon dat we ons vergist hebben. Ze kunnen me niks maken. Ik hou gewoon vol dat ik het niet gedaan heb".

De volgende dag: ""Dat met dat geïmproviseerde huisje met die kachel bij die 20 containers, waar ik over vertelde, dat is een uit de hand gelopen geintje". Dan is De Vries even stil en kijkt even voor zich uit. Daarna gaat hij verder: "Zitten klooien, en er zat geen veiligheid op, dat is toch stom, er moet toch een veiligheid op zitten. Ja, ik heb het gedaan, maar dat zeg ik nooit. Ik moet gewoon volhouden dat ik op het zwembad was. Ze kunnen me niks maken. Ze hebben wel sporen gevonden op mijn kleren. Want ze waren er achter gekomen wat ik aanhad. Ik geloof via een getuige. Dat hebben ze opgestuurd naar het Forensisch Instituut. Maar ze kunnen me niks maken. Als ik maar volhoud dat ik er niets mee te maken had en dat ik daar nooit ben geweest."

Geestelijke gezondheid
Of De Vries wel geestelijk helemaal in orde was, valt overigens te betwijfelen. Dat blijkt ondermeer uit deze passage: "Ze zijn alleen bij mij uitgekomen omdat ik maffia ben. Maar ze kunnen me niks maken. Ik moet soms ook dingen doen van die stemmen. Die zeggen mij dan wat ik moet doen".

De infiltrant kan de verhalen van De Vries soms maar moeilijk volgen. Hij schrijft in zijn proces-verbaal: "Ik, A-1046, zeg dan tegen de verdachte De Vries dat hij van de hak op de tak springt en dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Ik zeg dan: 'Vertel nu eens precies wat er daar in Enschede gebeurd is, of vertrouw je me soms niet?'. De verdachte De Vries zegt hierop: 'Nee, natuurlijk vertrouw ik je wel, voor 100 procent, anders vertel ik toch niet tegen je dat ik het gedaan heb. Ik praat er met niemand anders over. Alleen mezelf, ik heb alleen mezelf. Ik heb de kop vol, dat snap je toch wel?'.

Vrijspraak
Uiteindelijk spreekt het gerechtshof André de Vries in 2003 vrij omdat de infiltratie niet volgens de regels was verlopen en de bekentenis zou zijn 'uitgelokt'. De Vries hield de rest van zijn leven vol dat hij de brand niet had aangestoken, ook in de afscheidsbrief die hij schreef. Lees en oordeel zelf, hier het hele proces-verbaal van infiltrant A-1046:

Bron: crimesite.nl http://www.crimesite.nl/nieuws/criminelen/26786-de-vuurwerkramp-en-de-infiltrant

Met 14 pagina gepubliceerde leugens van onze zogenaamde politie infiltrant en dat noemt men een proces-verbaal.

sylvius

http://www.scribd.com/doc/155901549/politie-infiltrant-a-1046-en-andre-de-vries-vuurwerkramp-enschede

ik vind het wel overtuigend,

raar, dat hij kortstsluiting noemt!

"want ik had het kastje gezien en daar was kortsluiting"

admin

Citaat van: sylvius op 26 juli 2013, 18:51:31
http://www.scribd.com/doc/155901549/politie-infiltrant-a-1046-en-andre-de-vries-vuurwerkramp-enschede

raar, dat hij kortstsluidting noemt!

De politie liegt omtrent de ramp dat heb ik aan den lijve ondervonden met esaltato.
Infiltrant A-1046 is politie dus ook die ambtenaar moet liegen in landsbelang want met meineed en valsheid in geschrifte kom je hogerop en als je eerlijk bent dan volgt ontslag.

Dat proces-verbaal is een sprookjesverhaal van de daders, ik geloof de politie niet meer nadat ze meer dan dertien jaar ons zorgvuldig voorliegen en bedriegen en alles kwijtraken.

Andre wist dat hij vrijkwam want Andre wist dat Andre het niet had gedaan.

admin

Jan Calis gebruikt hetzelfde woord als infiltrant A-1046 (klooien) dus Calis de buikspreekpop van Hans Kamperman had uit het proces-verbaal geciteerd. Want hij moet die leugenbrij van justitie steunen.

De overheid met hun Tubantia, Bas vd H. en Jan C. maken mij heel erg erg kwaad.

De 1 zijn dood is een ander zijn brood nu Andre hun niet meer kan laten vervolgen voor laster en smaad.
Knap van onze ramprechters en hun over lijken gaande criminele kornuiten dat een rechtszaak zolang duurt dat het slachtoffer overlijd.

Er is geen helemaal geen bewijs behalve de fantasie van infiltrant A-1046 en een door justitie besmet broekje.
De rest is staatsgeheim.

sylvius

Citaat van: sylvius op 26 juli 2013, 18:51:31

raar, dat hij kortstsluiting noemt!

"Geïmproviseerd huisje met elektrisch kacheltje, met verlengsnoeren, in een soort van bunker, dat kacheltje voldeed niet aan de voorschriften"

Kacheltje van de opdrachtgever?

admin

'Kacheltje' is van  infiltrant A-1046 die moest ook liegen van hogerhand net zoals  den Oudsten nu doet.
De overheid  is totaal niet geloofwaardig meer en de processen verbaal van de ramp zijn wel het minst geloofwaardig.

De infiltrant A-1046 liegt misschien nog harder dan de rechercheurs van het esaltato-team in hun processen-verbaal, justitie legt getuigen woorden in de mond die ze nooit zo hebben gezegd.

Denk dat de meeste mensen wel door hebben dat de overheid aan alle kanten liegt en en bedriegt en nooit bestraft gaat worden of er moet slachtoffer opstaan die er schoon genoeg van heeft en eigen rechter gaat spelen. Ze mogen wel uitkijken die lui van de politie(k) en hun huurlingen met al die kwaadheid die ze bij de burgers veroorzaken want niet iedereen is zo vredelievend en netjes zoals ondergetekende want er zijn vast ook wel burgers die net als de overheid niet bang zijn voor een beetje bloed aan hun handen maar dan onbetaald.

sylvius

Citaat van: admin op 27 juli 2013, 14:47:30
'Kacheltje' is van  infiltrant A-1046 die moest ook liegen van hogerhand net zoals  den Oudsten nu doet.

Dat kun je wel beweren, maar je weet het ook niet.

Bennie van K. had het in zijn verklaring ook al over electrisch kacheltje.

Volgens mij heeft André zich voor iemand anders zijn karretje laten spannen.

admin

Citaat van: sylvius op 27 juli 2013, 15:12:15
Citaat van: admin op 27 juli 2013, 14:47:30

Dat kun je wel beweren, maar je weet het ook niet.

Bennie van K. had het in zijn verklaring ook al over electrisch kacheltje.

Volgens mij heeft André zich voor iemand anders zijn karretje laten spannen.

Het is wel 100% zeker dat de politie(ke)-top liegt en bedriegt met valsheid in geschrifte en meineed vanaf het tollenteam tot aan esaltato dat is en dat moet ook blijven van onze landsadvocaten die de deksel op de doofpot houden.   

Ik denk dat Andre ergens iets gelezen heeft en ergens iets gezien of gehoord heel Enschede sprak erover dat hoeft niet op het PD te zijn ook al zegt de onbetrouwbare infiltrant A-1046 van wel, Oosting had het ook over een kachel en het drogen van lonten. Iedereen wist toen al dat er lonten werden gedroogd boven een kachel en iedereen heeft wel eens kortsluiting gezien daar kwam Oosting ook al mee maar je hebt alleen een onbetrouwbare gast van justitie nodig die alles wat je zegt verkeerd opschrijft. En gelogen heeft de politie(k) altijd  met de ramp ik denk dat  infiltrant A-1046 ook over lijken gaat net zoals alle andere ambtenaren want anders raak je je baantje kwijt en dat is het zieligste. Vanaf het hoogste niveau is bepaald dat Andre de Vries de schuld moest krijgen een liegend infiltrantje is maar een klein schakeltje.

sylvius

André vlaste op schadevergoeding.
Zou hij nooit gekregen hebben als hij zijn opdrachtgever had verraden.

sylvius

Kacheltje heeft misschien Crimo's kortsluitng veroorzaakt.

Kortsluiitng heb je niet zomaar.

sylvius

Trouwens brengt het verhaal van infiltrant over de telefoon me wel weer aan het twijfelen.
André wist immers  dat telefoon niet meer van hem was, en toch laat infiltrant hem zeggen.

"Een telefoon kun je verkopen aan wie je wilt, Als ik dat volhoud kunnen ze me niks maken"

Alsof hij wel gebeld zou hebben uit het rampgebied.