Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Char

Gestart door sylvius, 12 januari 2010, 21:03:48

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

http://www.tienfan.nl/Blog/?p=12872

CiteerRTL 4 vanaf 4 februari met Char: Leven Na Een Ramp

RTL 4 start donderdag 4 februari met een nieuw seizoen van Char. Het nieuwe seizoen van Char, genaamd Char: Leven Na Een Ramp, staat geheel in het teken van het leven na een ramp. In deze nieuwe opzet van het programma gaat Char op locatie en geeft zij nabestaanden van slachtoffers die bij een ramp om het leven zijn gekomen thuis een reading. Gedurende de zes afleveringen komen zo o.a rampen in Nederland als buitenland voor.  Zo komen de Herculesramp, de Tsunami, de Dakotaramp, de Teneriferamp, de vuurwerkramp in Enschede, de Marbonexplosie, de Faroramp en het Koninginnedagdrama in Apeldoorn voorbij.

Char: Leven Na Een Ramp, vanaf donderdag 4 februari bij RTL 4

Poter

In Char; Leven Na Een Ramp gaat ze op locatie en geeft ze thuis bij nabestaanden van slachtoffers die bij een ramp om het leven zijn gekomen een reading. Ze maakt contact met hun overleden dierbaren. Zes weken lang staat elke uitzending in het teken van een Nederlandse ramp of een ramp in het buitenland waarbij Nederlanders zijn gekomen. Zo komen de Herculesramp, de Tsunami, de Dakotaramp, de Teneriferamp, de vuurwerkramp in Enschede, de Marbonexplosie, de Faroramp en het Koninginnedagdrama in Apeldoorn voorbij.

We hebben de Hercules gehad en komende donderdag de Tsunami.
Er zijn 6 afleveringen en ik tel 8 onderwerpen.
Zal mij benieuwen hoeveel tijd er aan Enschede besteed word.

admin

Heb een klein stukje Char gekeken, maar ik vind het tien keer niks.
Iedereen kan leren readings te doen, je gooit een klinker in de lucht en dan vraag je de mensen of ze een dode kennen met z'on klinker dan kijkt je naar de reactie van die mensen,  je leest dan hun reactie en lichaamstaal, daar is volgens mij niets paranormaals aan.
Ik kan niet echt oordelen over Char want ik heb haar maar een enkele keer eventjes gezien en toen hadden de zogenaamde doden het altijd prima naar hun zin.

Heeft Char alleen maar doden uit de hemel op bezoek of komen er ook wel eens kwaaie geesten uit de hel in haar programma voor ?

Maar als nabestaanden er een fijn gevoel aan overhouden dan is het toch goed ???

Poter

Ik kijk er normaal ook nooit naar en heb afgelopen donderdag voor het eerst gekeken.
Wat zij kan, kan ik ook.
Van een omgekomen zoon had iemand de velligheidsgordel door gesneden, tja logisch toch, hoe wil je iemand (stoffelijk overschot) anders uit het wrak krijgen?
Een ander iets was dat de zoon in de kamer aanwezig was net voor kerst, of ze geen teken hadden gezien.
Jawel er was een gloeilamp gesprongen.
Jullie willen niet weten hoeveel tekens ik dan gehad heb de afgelopen weken.

Ik hecht er geen waarde aan maar ben wel benieuwd wat zij zegt in de Enschede aflevering.

Het meest kwalijk vind ik nog dat het gaat over het verdriet van de nabestaanden en dat Char er dik geld voor krijgt.

Poter

Volgens mjin tv gids word op 25 februari Tenerife bahandeld.
Dan houden we dus nog volgende week en de eerste 2 donderdagen in maart over voor Enschede.

Poter

Volgende week de Dakotaramp, daarmee staat vast dat Enschede pas in maart aan de beurt is.

Poter

Citaat van: Poter op  7 februari 2010, 10:54:56
Zo komen de Herculesramp, de Tsunami, de Dakotaramp, de Teneriferamp, de vuurwerkramp in Enschede, de Marbonexplosie, de Faroramp en het Koninginnedagdrama in Apeldoorn voorbij.

Tot nu toe lijken ze deze volgorde te hanteren, dus Enschede zou dan de eerste donderdag in maart zijn, daar zal de Marbon wel bij inzitten.
Zal dus niet veel voorstellen.

Poter

Volgens mij tv gids op 4 maart de Vuurwerkramp!

admin

Ik heb nog nooit zoveel Char gezien als de laatste weken, begin een beetje te begrijpen hoe ze het aanpakt.
Haar team doet een beetje stamboom-onderzoek en met die namen komt ze.
Het team moet het gezin ook een paar dagen afluisteren om persoonlijke weetjes te achterhalen.
Ze houdt de mensen voor de gek.
Maar alle nabestaanden die ik heb gezien op tv hebben er veel baat bij en voelen zich opgelucht aan het eind van het programma.

Poter

Volgens mij was de eerste die in beeld kwam de moeder van Nicky Azink. (voor volgende week dus)
Morgen nog even terug kijken als hij bij uitzending gemist staat.

Opmerkelijk is wel dat ze bij allemaal zegt, die is hier.
Alle doden spoken dus rond in de huiskamers.
Ik zie het niet zitten dat er iets van waar is.

Poter

Ik houd het er op dat het inderdaad Azink is maar kan niet verstaan wat ze zegt.
De anderen zeggen mij niets.

Poter

De derde zou dat de dochter kunnen zijn van Theo Hesselink?
De dochter die destijds in de kerkdienst ook gesproken heeft.

admin

Char spreekt alleen maar engels, de spoken moeten dus ook engels praten anders verstaat Char ze niet.
Of praat de geest in het nederelands en vertaald Char dat in het engels.
Of moeten de doden goed engels kunnen spreken om aan dit programma mee te mogen doen omdat Char ze anders niet verstaat.
Maar Char hoeft die doden toch niet te verstaan Char kan die nederlandse woorden toch zo nadoen die ze hoort volgens haar.
Op deze manier kan de boodschap van de doden verkeerd vertaald worden of praat iedereen in de hemel engels ???

Alle geesten van Char komen uit de hemel en nooit uit de hel, dus er is geen hel of vagevuur na de dood alleen een hemel.

Een paar weken terug liep Char vast, het eene moment zegt ze dat de geest er is en het volgende moment zegt ze dat de nabestaande er niet mee kan praten omdat die dood is, ik dacht nog nu kun je toch met de geest praten want die geest  is aanwezig volgens Char.

Waarom gaat Char niet samen met Elvis Presley een plaatje opnemen, dat lijkt me veel intressanter ?

In het voorstukje van volgende week zegt een geest dat die ''mad'' is. maar ''mad''heeft tientallen  betekenisen.
Daarom zei ik al waarom praten die geesten geen nederlands.

Straks komt er een Nederlandse dode boer bij Char en die zegt: ''I fok cows'' dan zegt Char; ''Pardon'' en dan zegt de boer ''yes paarden ook''

sylvius

http://www.rtl.nl/programma/char/home/

Citeerdonderdag 4 maart): De Enschederamp
Zaterdag 13 mei 2000 is een prachtige, zonnige dag. Totdat ontploffingen plaatsvinden bij S.E. Fireworks, het vuurwerkbedrijf dat midden in de wijk Roombeek in Enschede staat. De hele woonwijk wordt weggevaagd. Er vallen 23 doden en rond de 950 gewonden.

De moeder van Jeanette en Gretha leek de ramp te hebben overleefd maar een aantal maanden later overlijdt ze alsnog door de gevolgen van de ramp. De zussen Jeanette en Gretha hebben geen afscheid van hun moeder kunnen nemen omdat ze vlak voor haar dood plotseling in een coma is geraakt.

Betty en André verloren hun zoon van 22 door de vuurwerkramp. Hun dochter Aileen is de laatste persoon die haar broer heeft gesproken. Ze hadden mot over een onsje ham dat hij moest halen voor het eten.

Marjans echtgenoot werkte bij de brandweer en had de dag van de ramp dienst. Zij zal nooit vergeten dat ze op 13 mei 2000 om zes uur 's avonds het bericht kreeg dat haar man de vuurwerkramp niet had overleefd. Marjan wil graag een reading voor haar twee dochters. Zij waren nog maar 10 en 11 toen hun vader overleed en missen hem nog dagelijks.

Jacqueline verloor haar man en tot op de dag van vandaag twijfelt ze of hij echt dood is omdat zijn lichaam nooit gevonden is. Een paar maanden voor de ramp was ze met haar gezin verhuisd naar de Tollenstraat in Roombeek. Ze had geen idee dat ze naast de vuurwerkfabriek woonde. Jacqueline en haar dochter willen graag antwoord op die ene prangende vraag: leeft hij misschien nog?

Poter

Ik kreeg de heldere ingeving dat het om Vinke moest gaan toen ik net de pc uit had.
Dus inderdaad Azink, Vinke, Hesselink.

Dat van dat taal probleem had ik nog niet eens aan gedacht.
Inderdaad spreken alle doden plots goed engels.

Ik blijf het schandalig vinden om zoiets over de ruggen van nabestaanden te doen.
Natuurlijk hoefden ze er niet aan mee te werken maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die alles aangrijpen om een antwoord te krijgen.
Sneu.