Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Poster Astrid

Gestart door sylvius, 6 januari 2010, 19:01:27

Vorige topic - Volgende topic

admin

Citaat van: sylvius op  6 februari 2010, 18:56:06
Citaat van: admin op  6 februari 2010, 18:41:06

En nog iets,
Charl zei in de docu dat burgemeester Jan Mans beweerd dat Andre de V. de ramp heeft veroorzaakt.

Het was Paalman die dat zei.
Mans was na de vrijspraak blijven zeggen dat Andre de Vries het wel gedaan had.

Je hebt gelijk ik haalde de namen Jan en Charl door elkaar, het was inderdaad Jan die dat in de docu zei.

admin

Citaat van: Poter op  7 februari 2010, 10:46:24
Als Mans dat zo beweerd dan heeft hij of insider info of hij moet worden aangeklaagd door de Vries wegens laster, smaad of wat dan ook.

Laten we Mans vragen als hij komt de dertiende mei.

Ik denk dat Mans ook weet dat het een bedrijfsongeval was, Mans neemt een eventuele aanklacht wegens laster en smaad op de koop toe.
Mans hoeft dan niet zelf voor de rechter te verschijnen dat kunnen onze landsadvocaten beter doen.

En dan hebben we Jan Calis nog die namens de bsve beweerd dat Andre de veroorzaker van de ramp is.

sylvius

Citaat van: admin op  7 februari 2010, 13:33:19

En dan hebben we Jan Calis nog die namens de bsve beweerd dat Andre de veroorzaker van de ramp is.

En niet te vergeten Bas van den Heuvel

NFI had gezegd dat uit de sporen op de rode broek geconcludeerd kon worden dat de drager er van op minder dasn 100 meter van de explosie had gestaan.
Bas van den Heuvel zei: op minder dan tien, of zelfs er vlak naast (naast ontploffende titanium-shell) Hoe hij dat kon weten? Bas had naar eigen zeggen overal intree.

sylvius

Maar Bas had ook wel overal toegang --

admin

Citaat van: sylvius op  7 februari 2010, 15:36:19
Maar Bas had ook wel overal toegang --

Ja zelfs op het plaats delict, over die bas kunnen we nog een boek schrijven.

Poter

Eerste hoofdstuk in boek over Bas gaat over de mysterieuze bestuurder van de auto waarmee Bas die zaterdag ter plaatse was.
De grote onbekende.......

sylvius

sylvius

http://www.concordia.nl/cinema/programma/mijn_enschede/

Citeer

Zondag 11 April 15:30 Reserveer nu
Maandag 12 April 20:00 Reserveer nu
Woensdag 14 April 20:00 Reserveer nu
Donderdag 15 April 15:00 Reserveer nu
Vrijdag 16 April 15:00 Reserveer nu
Zondag 18 April 14:30 Reserveer nu
Vrijdag 23 April 15:30 Reserveer nu

zondag 11 april | 15.30 uur
Enschedese première met nagesprek: met regisseur Astrid Bussink en burgemeester Den Oudsten.

Astrid Bussink komt nog een keer! Ze zal ook bij de voorstelling op maandag 12 april aanwezig zijn.

Mijn Enschede

Nederland 2010

In deze zeer persoonlijke documentaire keert filmmaakster Astrid Bussink terug naar Enschede, waar ze aan de AKI studeerde en waaruit ze op 13 mei 2000 zou verhuizen - de dag van de vuurwerkramp. Maar voordat ze verhuisde, raakte ze, zoals vele Enschedeërs die dag, alles kwijt.
Bussink, van wie De Verloren Kolonie in 2008 in Concordia te zien was, betrekt een appartement met uitzicht op het herdenkingsmonument en probeert met de ramp in het reine te komen. Ze vult de ruimte met foto- en videobeelden van de ramp, te beginnen met haar eigen foto's van de smeulende resten van haar huis. Ze spreekt met slachtoffers en gaat op zoek naar de uiteindelijk vrijgesproken verdachte André de Vries. Ze benadert complottheoretici en de twee rechercheurs die op eigen houtje het onderzoek voortzetten. Meer en meer raakt Bussink zelf verstrikt in de uiteenlopende theorieën. Tegelijk illustreert haar film hoe zeer de vuurwerkramp nog altijd veel mensen bezig houdt.
Volkskrant: "Fijnzinnig, pijnlijk eerlijk portret." TC Tubantia: "Een universeel verhaal over de manier waarop mensen, zo goed en zo kwaad als ze kunnen, omgaan met dingen die groter zijn dan zijzelf."

regie : Astrid Bussink

tijdsduur : 70 min

sylvius

Citeer nagesprek met regisseur Astrid Bussink en burgemeester Den Oudsten

Den Oudsten, het hoofd van de criminele organisatie

CiteerZe benadert complottheoretici en de twee rechercheurs die op eigen houtje het onderzoek voortzetten.

wie zou verantwoordelijk zijn voor die tekst?

Klinkt nogal  denigrerend.

sylvius

http://www.shootonline.com/go/index.php?name=Release&op=view&id=rs-web2-3623372-1267801535-2

CiteerMy Enschede (Director: Astrid Bussink)
In May 2000, a fireworks storage room exploded in the east Netherlands city of Enschede. The tragic accident killed twenty-three people and injured another thousand. Filmmaker Astrid Bussink, who was living there at the time, returns to the city, gauging the many ways the explosion continues to resonate within the community.

sylvius

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1148326

CiteerEen persoonlijke documentaire
Huis aan Huis Enschede

* 07 apr 2010

Astrid Bussink maakte een film over de vuurwerkramp.

Astrid Bussink maakte een film over de
vuurwerkramp.

ENSCHEDE Slachtoffers van de vuurwerkramp hebben in de afgelopen jaren elk zo hun eigen manier gevonden om de ingrijpende gebeurtenis te verwerken. Velen hebben het een plek weten te geven, sommigen zijn er nog dagelijks mee bezig. Filmmaker Astrid Bussink raakte in de ramp alles kwijt. Een dag voor ze zou verhuizen ging het mis. Acht jaar lang wist ze 'Ik ga dit in een film verwerken'.

Na twee jaar van bloed, zweet en tranen was film af. In februari werd hij met veel succes vertoond op het Rotterdams Film Festival. Zondag 11 april volgt de Enschedese première in Concordia. "De film is voor mij geen therapeutische ervaring geweest", aldus Bussink. "Ik ben filmmaker en dan ligt het voor de hand dat een zo ingrijpende persoonlijke gebeurtenis aanleiding is tot een film. Het is mijn bedoeling om te laten zien hoe mensen jaren later met zo'n ramp omgaan. Kennelijk is dat een universeel thema want er is van buitenlandse festivals de nodige belangstelling voor de film. Dat had ik nooit verwacht. Ik dacht dat een film over een zo plaatselijke gebeurtenis ook een beperkt publiek zou hebben."
Nu is de impact van de vuurwerkramp ook internationaal gezien best groot geweest. De4 belangstelling voor Bussinks film zal echter ook met kwaliteit te maken hebben. "De film is in Rotterdam goed ontvangen. De Volkskrant heeft er bijvoorbeeld goed over geschreven. In mei komt mijn filmdocument op de televisie. Ik ben blij dat-ie eerst nog in Enschede te zien is."
De film 'Mijn Enschede' toont de zoektocht van Astrid Bussink naar mensen die nog worstelen met de ramp en naar André de Vries. "Van hem wilde ik nog wel de nodige antwoorden. In gesprekken met ondermeer een brandweerman, een weduwe en de twee ontslagen rechercheurs blijkt dat de vele vragen en losse eindjes in deze zaak bij veel mensen in de weg staat van een stuk verwerking."
Na de première op zondagmiddag zijn Astrid Bussink en burgemeester Den Oudsten aanwezig voor vragen uit het publiek. Volgende vertoningen zijn op 12, 14, 16, 18 en 23 april. Maandag 12 april is de filmmaaktser zelf weer aanwezig.

sylvius

CiteerNa de première op zondagmiddag zijn Astrid Bussink en burgemeester Den Oudsten aanwezig voor vragen uit het publiek.

Den Oudsten heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die ik hem gesteld heb,
maar wel beloofd dat hij dat zou doen.

Maak je vragenlijstjes klaar hè?

Er zal wel een discussieleider bij zijn dan --

hoop geoudehoer over niks en dan kijkt hij op zijn horloge --
we moeten onderhand een eind aan maken, nog één vraag  en dat is dan de laatste ..

sylvius

Astrid met Den Oudsten in Concordia.
Beiden werden in de bloemetjes gezet, maar daar heb ik geen foto van.

Poter

Beiden?
Waarom kreeg den Oudsten dan bloemen?

sylvius

Citaat van: Poter op 11 april 2010, 19:22:12
Beiden?
Waarom kreeg den Oudsten dan bloemen?

Omdat hij zo goed is  >:(