[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30 April 2024, 04:04:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Deskundigen
| | |-+  Zwart kruit
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Zwart kruit  (gelezen 8576 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Gepost op: 12 April 2010, 16:54:41 »

Berichtje van "the insider" :

http://www.tctubantia.nl/regio/6527707/Film-vuurwerkramp-maakt-de-tongen-los.ece

Citaat

Wat word er verzwegen?  heel simpel niks namelijk!! De "vuurwerkramp' is namelijk een ordinaire zwart kruit explosie ( let wel!!! deze zijn de ergste in zijn soort vanwege de relatieve langzame ontbranding en drukopbouw). In de middeleeuwen gebeurden er namelijk regelmatig zwart kruit explosies op oorlogsschepen en binnen forten vanwege de instabiliteit van het goedje Het is trouwens ook erg gevoelig voor statische electriciteit.Het probleem is dat de meeste mensen denken dat er iets anders moet hebben gelegen omdat ze de kracht van dergelijk zwart kruit explosies niet kennen.
The Insider - 12-04-2010 | 16:14
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 12 April 2010, 16:55:56 »

Dat zou Willy Pater tegen Dikkie van der Wijk gezegd hebben:

"mortieren van een meter doorsnede en een vaatje zwarte kruit"
Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 95


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 September 2010, 13:56:43 »

Dat zou Willy Pater tegen Dikkie van der Wijk gezegd hebben:

"mortieren van een meter doorsnede en een vaatje zwarte kruit"
Hetzelfde "zwarte kruit" als in "landmijnen" en dus goed mogelijk dat het vaatje aldaar gevuld werd met het kruit uit "gedemonteerde landmijnen"?

Wel heel erg raar dat mensen 10 jaar met geheimen zitten en dat juist die mensen die daadwerkelijk iets gezien en/of gehoord hebben overal nul op rekest krijgen. Ook deze "landmijnen" zijn gezien op PD, maar deze persoon liegt dus volgens iedereen? Nee, niet volgens iedereen, alleen diegene die het niet wíllen weten. Of moet ik zeggen: niet(s) mógen (láten) weten?
« Laatste verandering: 28 September 2010, 14:03:58 door SkunkyXL » Gelogd
Bas van den Heuvel
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 September 2010, 14:32:19 »

Dat zou Willy Pater tegen Dikkie van der Wijk gezegd hebben:

"mortieren van een meter doorsnede en een vaatje zwarte kruit"
Hetzelfde "zwarte kruit" als in "landmijnen" en dus goed mogelijk dat het vaatje aldaar gevuld werd met het kruit uit "gedemonteerde landmijnen"?

Wel heel erg raar dat mensen 10 jaar met geheimen zitten en dat juist die mensen die daadwerkelijk iets gezien en/of gehoord hebben overal nul op rekest krijgen. Ook deze "landmijnen" zijn gezien op PD, maar deze persoon liegt dus volgens iedereen? Nee, niet volgens iedereen, alleen diegene die het niet wíllen weten. Of moet ik zeggen: niet(s) mógen (láten) weten?

SkunkyX,
In landmijnen zit geen zwart kruit, doch een high explosive. Bijvoorbeeld Ap 23c2 600 gram hexoliet, at mijnen zoals C26 9Kg trotyl.

De mensen die ontstekers hebben gezegd gezien te hebben hebben een electrical match, dat wordt gebruikt om vuurwerk te ontsteken, verward met een elektrisch slagpijpje. De eerste heeft een holle bus de laatste een massieve pin.

Bas
« Laatste verandering: 28 September 2010, 14:38:39 door Bas van den Heuvel » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 September 2010, 15:52:50 »

De mensen die ontstekers hebben gezegd gezien te hebben hebben een electrical match, dat wordt gebruikt om vuurwerk te ontsteken, verward met een elektrisch slagpijpje. De eerste heeft een holle bus de laatste een massieve pin.

Bas


Hoe weet je dat?

Heb je met ze gesproken?

En volgens A. Nijeboer werden ze onmiddellijk van de PD verwijderd en kregen ze zwijgplicht opgelegd en werden ze met de dood bedreigd.

Waarom was dat dan?
Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 95


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 September 2010, 23:48:17 »

Dat zou Willy Pater tegen Dikkie van der Wijk gezegd hebben:

"mortieren van een meter doorsnede en een vaatje zwarte kruit"
Hetzelfde "zwarte kruit" als in "landmijnen" en dus goed mogelijk dat het vaatje aldaar gevuld werd met het kruit uit "gedemonteerde landmijnen"?

Wel heel erg raar dat mensen 10 jaar met geheimen zitten en dat juist die mensen die daadwerkelijk iets gezien en/of gehoord hebben overal nul op rekest krijgen. Ook deze "landmijnen" zijn gezien op PD, maar deze persoon liegt dus volgens iedereen? Nee, niet volgens iedereen, alleen diegene die het niet wíllen weten. Of moet ik zeggen: niet(s) mógen (láten) weten?


SkunkyX,
In landmijnen zit geen zwart kruit, doch een high explosive. Bijvoorbeeld Ap 23c2 600 gram hexoliet, at mijnen zoals C26 9Kg trotyl.

De mensen die ontstekers hebben gezegd gezien te hebben hebben een electrical match, dat wordt gebruikt om vuurwerk te ontsteken, verward met een elektrisch slagpijpje. De eerste heeft een holle bus de laatste een massieve pin.

Bas

Dan zat er in dat vaatje misschien dus gewoon geen zwart kruit maar wordt/werd dat genoemd omdat dát aannemelijk is dat het er stond, tenminste, als het méér dan een opslagplaats betrof.

Verder heb ik het niet over mensen die "ontstekers" hebben gezien, maar "landmijnen". Holle busjes of massieve pin in holle busjes, ontstekers of landmijnen, allen zijn gemakkelijk te verwarren. Ik weet niet wie het nu verdraait maar doet me veel aan die verdraaide verklaring van Don denken.

@sylvius: Zijn er meer mensen waarvan bekend is dat ze "zwijgplicht" is opgelegd...??
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 29 September 2010, 07:32:07 »


@sylvius: Zijn er meer mensen waarvan bekend is dat ze "zwijgplicht" is opgelegd...??

Het was zo volgens Alexander Nijeboer, dat zij zwijgplicht hadden.

De brandweer zou ook zwijgplicht hebben (gehad), bv. over het bestaan van een aanvalsplan, en ook over wat er precies gebeurd is . (openen van deuren etc. afsteken van vuurwerk).

 
Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 95


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 29 September 2010, 09:29:07 »


@sylvius: Zijn er meer mensen waarvan bekend is dat ze "zwijgplicht" is opgelegd...??

Het was zo volgens Alexander Nijeboer, dat zij zwijgplicht hadden.

De brandweer zou ook zwijgplicht hebben (gehad), bv. over het bestaan van een aanvalsplan, en ook over wat er precies gebeurd is . (openen van deuren etc. afsteken van vuurwerk).

 
Ik weet inmiddels dat er verschillende mensen waren/zijn met zwijgplicht inzake de ramp, Alexander Nijeboer zal dus gelijk hebben. Vraag blijft echter wie dat allemaal zijn behalve de brandweer. Zaken die gezien zijn door gewone burgers kán men niet onder stoelen of banken blijven steken. Het afsteken van vuurwerk is al in de ochtend van de bewuste zaterdag gezien. Evenals werknemers die aankomen op het terrein vóórdat er vuurwerk wordt afgestoken. Inbraak lijkt mij dan ook erg onwaarschijnlijk met die wetenschap. Nu de politiek er klaar voor is, evenals het nieuwe onderzoeksteam, (toeval..Verbaasd) zullen we binnenkort vást nog meer leugens te horen krijgen. Ik ben er in elk geval klaar voor en laat me verrassen.
Gelogd
Bas van den Heuvel
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 76


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 29 September 2010, 11:32:11 »


@sylvius: Zijn er meer mensen waarvan bekend is dat ze "zwijgplicht" is opgelegd...??

Het was zo volgens Alexander Nijeboer, dat zij zwijgplicht hadden.

De brandweer zou ook zwijgplicht hebben (gehad), bv. over het bestaan van een aanvalsplan, en ook over wat er precies gebeurd is . (openen van deuren etc. afsteken van vuurwerk).

 
Ik weet inmiddels dat er verschillende mensen waren/zijn met zwijgplicht inzake de ramp, Alexander Nijeboer zal dus gelijk hebben. Vraag blijft echter wie dat allemaal zijn behalve de brandweer. Zaken die gezien zijn door gewone burgers kán men niet onder stoelen of banken blijven steken. Het afsteken van vuurwerk is al in de ochtend van de bewuste zaterdag gezien. Evenals werknemers die aankomen op het terrein vóórdat er vuurwerk wordt afgestoken. Inbraak lijkt mij dan ook erg onwaarschijnlijk met die wetenschap. Nu de politiek er klaar voor is, evenals het nieuwe onderzoeksteam, (toeval..Verbaasd) zullen we binnenkort vást nog meer leugens te horen krijgen. Ik ben er in elk geval klaar voor en laat me verrassen.

SkunkyX

Heb jij toen je klein was nooit van je moeder te horen gekregen dat je op moest houden met zeuren en dat je anders naar je kamer moest?

Eigenlijk gaan al de verhalen over zwijgplicht daar over. Mensen vergroten een detail uit of mis-interpreteren een waarneming en maken daar de hele ramp van. De ramp is complexer en niet te verklaren uit een enkel feit. Daarom moeten zij daar mee stoppen.

Bas
Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 95


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Oktober 2010, 00:07:48 »


@sylvius: Zijn er meer mensen waarvan bekend is dat ze "zwijgplicht" is opgelegd...??

Het was zo volgens Alexander Nijeboer, dat zij zwijgplicht hadden.

De brandweer zou ook zwijgplicht hebben (gehad), bv. over het bestaan van een aanvalsplan, en ook over wat er precies gebeurd is . (openen van deuren etc. afsteken van vuurwerk).

 
Ik weet inmiddels dat er verschillende mensen waren/zijn met zwijgplicht inzake de ramp, Alexander Nijeboer zal dus gelijk hebben. Vraag blijft echter wie dat allemaal zijn behalve de brandweer. Zaken die gezien zijn door gewone burgers kán men niet onder stoelen of banken blijven steken. Het afsteken van vuurwerk is al in de ochtend van de bewuste zaterdag gezien. Evenals werknemers die aankomen op het terrein vóórdat er vuurwerk wordt afgestoken. Inbraak lijkt mij dan ook erg onwaarschijnlijk met die wetenschap. Nu de politiek er klaar voor is, evenals het nieuwe onderzoeksteam, (toeval..Verbaasd) zullen we binnenkort vást nog meer leugens te horen krijgen. Ik ben er in elk geval klaar voor en laat me verrassen.

SkunkyX

Heb jij toen je klein was nooit van je moeder te horen gekregen dat je op moest houden met zeuren en dat je anders naar je kamer moest?

Eigenlijk gaan al de verhalen over zwijgplicht daar over. Mensen vergroten een detail uit of mis-interpreteren een waarneming en maken daar de hele ramp van. De ramp is complexer en niet te verklaren uit een enkel feit. Daarom moeten zij daar mee stoppen.

Bas
@Bas Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je hier bedoelt. Ik doelde hier op de zwijgplicht die is opgelegd als in ambtseed. Meer doden gezien door een getuige dan door politie/media bekend is gemaakt bijvoorbeeld. Deze getuige is verboden erover te praten.

Beetje zwak om nu te zeggen dat iedereen die iets gezien heeft en zwijgplicht kreeg opgelegd, dat dan kreeg omdat ie anders het verhaal wel eens groter kon maken dan het was. Honderden mensen zitten immers met een geheim die ze waarschijnlijk niet eens willen.
Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*
Berichten: 95


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Oktober 2010, 22:32:03 »

@Bas:

Citaat
De mensen die ontstekers hebben gezegd gezien te hebben hebben een electrical match, dat wordt gebruikt om vuurwerk te ontsteken, verward met een elektrisch slagpijpje. De eerste heeft een holle bus de laatste een massieve pin

Zijn van die objecten ook vast afbeeldingen gemaakt en inmiddels beschikbaar?
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!