Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Jan Calis: "Ik heb het eerste vlammetje gezien"

Gestart door sylvius, 16 september 2010, 13:19:25

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvelmisschien omdat ik goed ven in mijn werk

maar je had een zweetdruppeltje van Jack voor een rookpluim aangezien ..

dianap

Citaat van: Bas van den Heuvel op 19 september 2010, 10:35:47
de deskundige van het OM, ik dus

Dit schept tenminste duidelijkheid. Nu weten we hoe het komt dat het OM/justitie in zulk deplorabele toestand verkeert.

In dhr. vd Heuvel als deskundige voor het OM, heeft de advocatuur van verdachte(n) altijd een medestander, en een simpele case.

Overigens begint onze Bas enige narcistische trekjes te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

admin

Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 18:44:11
Don,

Citaat van: admin op 18 september 2010, 14:47:58
Ik heb mijn vier getuigenissen (problemen) vuurpijlen, annoniem-vliegtuigje, Bakker, annonieme-vrachtwgens.

Het probleem van Enschede zijn de laatste twee detonatie's want zonder die detonatie's was er geen ramp geweest.

Een massa-explosie bestaat niet in de natuurkunde en als het wel bestaat verdiend de uitvinder van Oosting een Nobel-prijs  dat kan het esaltato team ook weten als ze mijn woorden niet verdraaid hebben opgeschreven.

Je kunt het niet beter formuleren dan in deze quote. De wetenschappelijke term is sympathische detonatie. Een detonatie, met een sterke schokgolf fase, t.g.v. een voorafgaande gebeurtenis. De voorafgaande gebeurtenis in de orde grootte van enkele 10'tallen milliseconden ontsteekt het vuurwerk gelijktijdig. Hierover gingen mijn proeven samen met de KMA. Als de opslagplaatsen onderling waren afgeschermd door aarden wallen had de vuurwerkramp niet zo plaats kunnen vinden.

Bij de grootschalige vuurwerkproeven in Polen (CHAF) zien we overigens dat een container met 8600 kilo vuurwerk een klap geeft twee keer krachtiger dan de ramp in Enschede. Vuurwerk is LEVENS gevaarlijk.

Bas

Die sympathische detonatie's zijn die veroorzaakt door springstof ?
En heeft het vuurwerk dat rondom de springstof zat de schokgolf tegengehouden ?

Vuurwerk detoneert niet maar kan wel exploderen met behulp van springstof.

Dat tien miliseconden voor en na  de springstof (2 detonatie's) vuurwerk explodeerde begrijp ik.

Heb net een vage mail van Mart Berg van Troost ontvangen en moet van hem binnen een uur antwoorden,
hij leest mee en begint weer met zijn psychologische oorlogsvoering (PSYOP).

Bas van den Heuvel

Citaat van: admin op 19 september 2010, 16:10:46
Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 18:44:11
Don,

Citaat van: admin op 18 september 2010, 14:47:58
Ik heb mijn vier getuigenissen (problemen) vuurpijlen, annoniem-vliegtuigje, Bakker, annonieme-vrachtwgens.

Het probleem van Enschede zijn de laatste twee detonatie's want zonder die detonatie's was er geen ramp geweest.

Een massa-explosie bestaat niet in de natuurkunde en als het wel bestaat verdiend de uitvinder van Oosting een Nobel-prijs  dat kan het esaltato team ook weten als ze mijn woorden niet verdraaid hebben opgeschreven.

Je kunt het niet beter formuleren dan in deze quote. De wetenschappelijke term is sympathische detonatie. Een detonatie, met een sterke schokgolf fase, t.g.v. een voorafgaande gebeurtenis. De voorafgaande gebeurtenis in de orde grootte van enkele 10'tallen milliseconden ontsteekt het vuurwerk gelijktijdig. Hierover gingen mijn proeven samen met de KMA. Als de opslagplaatsen onderling waren afgeschermd door aarden wallen had de vuurwerkramp niet zo plaats kunnen vinden.

Bij de grootschalige vuurwerkproeven in Polen (CHAF) zien we overigens dat een container met 8600 kilo vuurwerk een klap geeft twee keer krachtiger dan de ramp in Enschede. Vuurwerk is LEVENS gevaarlijk.

Bas

Die sympathische detonatie's zijn die veroorzaakt door springstof ?
En heeft het vuurwerk dat rondom de springstof zat de schokgolf tegengehouden ?

Vuurwerk detoneert niet maar kan wel exploderen met behulp van springstof.

Dat tien miliseconden voor en na  de springstof (2 detonatie's) vuurwerk explodeerde begrijp ik.

Heb net een vage mail van Mart Berg van Troost ontvangen en moet van hem binnen een uur antwoorden,
hij leest mee en begint weer met zijn psychologische oorlogsvoering (PSYOP).
Sympathische detonatie bestaan uit de combinatie van sympathische ontsteking en een explosieve uitwerking.  Bij de laatste explosie de explosie van E11 als donor en het bunkercomplex als acceptor, samen vormen deze de sympathische ontsteking. Het bezwijken van een zeecontainer leidt tot een snelheidssprong van de schokgolf die precies snel genoeg wordt om een vervolg detonatie te creëren. 

In de literatuur worden drie niveaus van explosie-effect beschreven. namelijk low order, medium order en het high order.
Enschede had een medium order effect met zowel een optische schokgolf fase als een sterke schokgolf fase echter geen brisantie dat nodig is voor een high order effect.
Het low order effect wordt ook wel aangeduid als een deflagratie met een drukgolf die gelijk is aan de geluidssnelheid in lucht. De medium en high order effecten gaan sneller dan de geluidssnelheid in lucht en worden daarom detonaties genoemd.

Vuurwerk detoneert bij een normale reactie niet maar kan wel: zoals in Enschede en bij de proeven van CHAF een medium order explosie effect genereren. Dit effect noemen we ook een detonatie.

Je moet je door Mart niet laten intimideren.

Bas

sylvius

Citeer Bij de laatste explosie de explosie van E11 als donor en het bunkercomplex als acceptor, samen vormen deze de sympathische ontsteking. Het bezwijken van een zeecontainer leidt tot een snelheidssprong van de schokgolf die precies snel genoeg wordt om een vervolg detonatie te creëren.

Volgens het principe: "Keep the mushrooms in the dark and feed them with the shit"?

sylvius

Bas is de man van de indianenverhalen .

"De raket" -- "De rookpluim" - "Het brandende wiel" - "Het slot met de braaksporen"- "De stapel dozen" -- "De bestelbus die voor zou komen rijden" - "Het alvast afschtieten van een titanium-shell" - "De vallende cakebox" -- "De titaniumshells met de kracht van landmijnen (waar de dieven het op gemunt hadden)" --'" Het aluminium uit een vuurpijl dat reageerde met de roest van de E2"  -- "De explosie van E11 als donor en het bunkercomplex als acceptor" .

De BSVE (Vasse&Calis) had juist een hekel aan indianenverhalen.

Hoe kan het dan dat zij als hondjes achter Bas aanlopen?

sylvius

Het  verhaal van het brandende wiel "bewijst" dat alle andere constructies van Bas ook indianenverhalen zijn, oftewel shit om de mushrooms mee te voeden.

Bas weet meer:

www.devuurwerkramp.nl

admin

Er waren dus twee symphatische detonatie's die met hun drukgolf de al het vuurwerk deden detoneren en het iets detoneerde dat nog harder knalde.

Waarom waren er dan twee detonatie's ?

Ik begrijp Uit Bas zijn woorden dat een symphatische-detonatie al het vuurwerk in haar drukgolf laat knallen.
Hoe is het dan mogelijk dat er na de eerste detontie nog een keer dezelfde detonatie kwam ?
De eerste detonatie had toch al alles moeten laten knallen ?
Die eerste detonatie was een ergere schok voor een kist vuurwerk als een val van diezelfde kist door onhandigheid.

admin

De witte man op het dak dat is overduidelijk een mens en hij is van de tafel geveegd zoals hij bij de ramp van het dak werd geveegd.

Bas heeft de kennis van nu en de wetenschap van toen en de forumleden ook.
Hij kan nog een paar puzzelstukjes op de juiste plaats leggen wat de ramp betreft.
Want Bas heeft het wel goed begrepen de Enschedeers zitten nog met veel ramp vragen die traumatisch werken zolang er geen duidelijk begrijpelijk antwoord komt van de overheid en de media.
Daarom is het ook belangrijk dat de overheid eindelijk zelf eens duidelijkheid schept en begrip vraagt voor haar handellen.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er 27.000 mensen getroffen waren door de ramp.
Heel veel van die mensen weten dat de overheid liegt of laat ik het anders zeggen de overheid verzwijgt iets.
Ik vind liegende mensen heel erg die kan ik wel ontwijken maar een liegende overheid dat is elke ambtenaar.
Het wordt tijd dat de overheid met de aap uit de mouw komt, Esaltato heeft er zo'n puinhoop van gemaakt ben benieuwd wat die te melden hebben of hun persvoorlichtster in Almelo.

sylvius

Citaat van: admin op 20 september 2010, 18:04:54
De witte man op het dak dat is overduidelijk een mens en hij is van de tafel geveegd zoals hij bij de ramp van het dak werd geveegd.

Het was geen man en ook geen rookpluim, maar een zweetdroppeltje van Jack Huygens op een spiegeltje van zijn camera.

Iemand heeft dat een keer duidelijk gemaakt, ik dacht op Jan T.'s forum, en je kunt het ook zien, als je goed kijkt.

Je kunt dat glaasje even op en neer zien wippen.

sylvius

Citaat van: sylvius op 19 september 2010, 07:58:37
de gewraakte passage uit onze e-mail correspondentie:
Citaat van: Bas van den HeuvelWeder vraagje. Heb jij nog de docu van hoe Jan Mans zich er uit heeft geluld bij de bijeenkomst van de gemeenteraad? Ik wil namelijk voor het eind van het jaar het hoofd van Mans er als nog afhakken. Misschien kunnen jullie daarna een actie starten om zijn ereburgerschap van Enschede af te nemen.

Bas
Dit is trouwens net zo goed bullshit (for the mushrooms).

BSVE en ook jij hebben het er al die tijd mooi (lelijk) bij laten zitten. Je hebt mij helemaal alleen laten knokken tegen B&W + gemeenteraad. Dat zij konden denken/zeggen: ach het is toch maar die ene (halve gare).

Maar ook over de briefwisseling met Remkes ("er stond tekst '1.4' bij op op de sticker") heb jij (en ook Calis e Vasse) steeds je mond gehouden

Ja zelfs lieten jullie Noor van Lijf voorzitter worden van de BSVE.

Noor van Lijf:
http://www.enschede.nl/appls/stuk/stukken/s2069/

Citeer   Mevrouw VAN LIJF-VAN LEEUWEN: Mijnheer de voorzitter, van de orde. Het gaat er toch om dat in de vergunning - en die heeft u ook ter inzage gehad - nadrukkelijk maar over twee categorieën is gesproken? Het was de heer Bakker derhalve bekend - of hij nu wel of niet de indienende partij is - dat hij slechts vergunning had voor een hoeveelheid 1.3 en een hoeveelheid 1.4. Dus n'importe wie, het is volstrekt niet belangrijk wie het gevraagd heeft, het gaat er om dat dat de inhoud van de vergunning is en die heeft u ook kunnen inzien, net zoals wij.

admin

Citaat van: sylvius op 20 september 2010, 19:16:53
Citaat van: admin op 20 september 2010, 18:04:54

Het was geen man en ook geen rookpluim, maar een zweetdroppeltje van Jack Huygens op een spiegeltje van zijn camera.

Iemand heeft dat een keer duidelijk gemaakt, ik dacht op Jan T.'s forum, en je kunt het ook zien, als je goed kijkt.

Je kunt dat glaasje even op en neer zien wippen.

Dus volgens iemand was de man in het wit een zweetdruppeltje op een spiegel van Jack zijn camera.
Een zweetdruppel  die zich gedraagt als een mens.

Ik heb veel tekenfilms gezien maar dit verhaal vind ik nog sterker als een wolk die zich als mens gedraagt.

sylvius

Citaat van: admin op 21 september 2010, 13:39:22

Dus volgens iemand was de man in het wit een zweetdruppeltje op een spiegel van Jack zijn camera.
Een zweetdruppel  die zich gedraagt als een mens.

Ik heb veel tekenfilms gezien maar dit verhaal vind ik nog sterker als een wolk die zich als mens gedraagt.

Ja of waterdruppeltje --

maar waar zou waterdruppeltje vandaan moeten komen.

dus ik dacht zweetdruppeltje.

Je kunt het zien als je goed kijkt.

Daar heb je geen beeldbewerking voor nodig:

http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/3574021/items/3641081/

sylvius

Het was gewoon een bullshit-mannetje.

MSNP deed alsof het wel een mannetje was dat zich in een vijftigste van een seconde kon omdraaien.

" Dat is onmogelijk, zodat de conclusie luidt dat het 'mannetje' een rookwolk was."

Dat is dus gewoon bullshitterij.

Bas beschikt over de originele beelden + professionele apparatuur ;

Hij moet geweten/ gezien hebben dat het een waterdruppeltje was.

Alhoewel?

Hij schijnt stekeblind te wezen ...

En waar kwam dat gerucht vandaan?

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 21 september 2010, 16:34:54
Het was gewoon een bullshit-mannetje.

MSNP deed alsof het wel een mannetje was dat zich in een vijftigste van een seconde kon omdraaien.

" Dat is onmogelijk, zodat de conclusie luidt dat het 'mannetje' een rookwolk was."

Dat is dus gewoon bullshitterij.

Bas beschikt over de originele beelden + professionele apparatuur ;

Hij moet geweten/ gezien hebben dat het een waterdruppeltje was.

Alhoewel?

Hij schijnt stekeblind te wezen ...

En waar kwam dat gerucht vandaan?

Geert, Je geheugen begint slecht te worden:

Citeer
Boek Maarten Bollen "Op zoek naar de onderste steen" Tekst met tekst erratum

Pagina 283
Gehoord: onderzoeker. Man werkt voor een adviesbureau en doet in opdracht van de slachtoffers onderzoek naar het verhaal dat bij de explosie van SE Fireworks een raket zou zijn afgeschoten.    Bij bewerking van de video van Poort ontstaat een beeld van een mogelijke "raket". Dit verhaal zou ook in nieuwsgroepen op internet opduiken.

Op een bijeenkomst op 14 september heeft het adviesbureau naar buiten gebracht dat de "raket" een vertekening van een puinstaart van de explosie is. Door slecht gekopieerd videomateriaal lijkt dit op een raket.

Op 16 november is op de televisie opgewaard beeldmateriaal van de vuurwerkramp uitgezonden.  Hierin zag een inwoner van Enschede een rookwolkje aan voor een gestalte. Volgens hem zou dit de gestalte van een man kunnen zijn.

Begin en rest van de quote van Rob:

Als laatste zin:
Uit analyse van het bureau MSNP bleek dat dit mannetje 80 cm hoog zou zijn, die 25 keer per seconde om zijn as kon draaien en sneller liep dan een auto.
Erratum inlegvel
Op pagina 283 is een onjuiste tekst afgedrukt. De tekst had moeten luiden:

Gehoord: onderzoeker. Man werkt voor een adviesbureau en doet in opdracht van de slachtoffers onderzoek naar het verhaal dat bij de explosie van SE Fireworks een raket zou zijn afgeschoten.    Bij bewerking van de video van Poort ontstaat een beeld van een mogelijke "raket". Dit verhaal zou ook in nieuwsgroepen op internet opduiken.
Op een bijeenkomst op 14 september heeft het adviesbureau naar buiten gebracht dat de "raket" een vertekening van een puinstaart van de explosie is. Door slecht gekopieerd videomateriaal lijkt dit op een raket.

De laatste zin van het citaat Want in dat geval moest het een mannetje zijn van 80 cm, die 25 meter in 0.8 seconde aflegde. Had moeten luiden: want in dat geval moest het een mannetje zijn van 80 cm, die 25 keer per seconde om zijn as kon draaien en sneller liep dan een auto. Deze analyse is niet van het NFI maar van MSNP.

Bas