Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Herzieningsverzoek van Bakker.

Gestart door admin, 10 december 2013, 11:04:16

Vorige topic - Volgende topic

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 21 januari 2020, 17:15:33
Citaat van: Fred Vos op 21 januari 2020, 16:45:09

Waren de beelden van de Grolsch fabriek en de dreiging van ammoniak ontsnapping ontstaan door brand...?

En waarom /waardoor hadden de branden een 'voorkeur' om zich in benedenwindse richting te ontwikkelen; nadat zij waardoor hun ontstaan hadden verkregen?

brok beton was door gevel muziekcentrum geslagen -- dat lag "bovenwinds"

Dak van de werkplaats van fietsenmaker Deurninerstraat was even omhoog getild, ook "boveniwinds"

Verschillende panden die gebouwd waren op de gedempte stadsgracht hadden grote scheuren opgelopen, ook "bovenwinds"

De branden ontstonden oa. door ontbrandend waterstofgas, dat ging wel met de wind mee.

Er was een jongen waarvan, toen hij midden op straat stond, op de Roomweg, spontaan de kleren in de brand waren gevlogen.

Dat is uw grote gave: voor elke oplossing een nieuw probleem verzinnen.

Losse brokstukken vanaf maaiveld niveau(!) duiden op drukverplaatsing....nogmaals drukverplaatsing.

Drukverplaatsing is een relatief langzame krachtoverdracht. Niemand zal ontkennen dat de basis van de krachten die vrijkomen na reacties hun oorsprong hadden in de opslagplaatsen (maaiveldniveau dus).

Daarop ontstonden er de 'vergeten/verdrongen' en herhaalde(!) (Nee, niet in Enschede daar bleef men de 1 keer vertoonde 'massa-explosie' 'zien') secundaire clusterexplosies die 3 to 4 maal meer kracht overdagen; ook wel door druk maar ook door schok!

Dat het dak omhoog was verplaatst duidt op onderdruk(!) in de omgeving; altijd na de overdruk van de  explosies.
Zie ook de video en de opgeduwde dakpannen weg(!) van SEF.

Het is dus niet: 'of'....'of' het is: 'en'......
Ja, de explosies op maaiveld verplaatsen ook beton en staal in dat in 'toevallige' richtingen, maar de hoge, omvangrijke en zeer hete(!) secundaire reactiewolken geven energie af door hitte, druk- en schokgolven.
Dat laatste door de hogere reactiesnelheid van dat proces en turbulentie door obstakels.

Dat van uw waterstofgas (buiten een reagerend reactiefront; binnen het natuurkundig vrijwel altijd direct reagerend waterstof) is zo'n kolder; dat ik er aan voorbij ga. Wellicht luistert u te makkelijk naar snelverdienende charlatans; i.p.v. naar deskundigen.

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 21 januari 2020, 17:44:09

Dat van uw waterstofgas (buiten een reagerend reactiefront; binnen het natuurkundig vrijwel altijd direct reagerend waterstof) is zo'n kolder; dat ik er aan voorbij ga. Wellicht luistert u te makkelijk naar snelverdienende charlatans; i.p.v. naar deskundigen.

en toch waren zijn kleren in brand gevlogen, en dat niet door een vuurpijl

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 21 januari 2020, 18:21:06
Citaat van: Fred Vos op 21 januari 2020, 17:44:09

en toch waren zijn kleren in brand gevlogen, en dat niet door een vuurpijl

U vertoont nu toch kinderachtige trekjes. Drammerig.....stampvoeten...'en toch'....

Ik ontkende uw mechanisme 'waterstof'....en repte met geen woord over brandende kleren.

Als uw waarneming daarover accuraat was, dan kan dat door warmtestraling als overdrachtsmiddel worden verklaard maar dan zou ook zijn huid......

sylvius

hij had zware brandwonden + aangedane longen, luchtwegen; ik weet niet of hij nog leeft. Ben zijn naam vergeten. Ik heb hem een keer gesproken.

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 21 januari 2020, 20:50:34
hij had zware brandwonden + aangedane longen, luchtwegen; ik weet niet of hij nog leeft. Ben zijn naam vergeten. Ik heb hem een keer gesproken.

Ja, Sylvius weer een heel triest voorbeeld dat u dan van nabij hebt meegemaakt; dat hakt er in!

Droog technisch klopt uw beschrijving van de beschadigende warmteoverdracht nu voor mij wel.
Erbij komt, dat dit slachtoffer niet alleen stralingswarmte heeft ontvangen; maar ook verhitte ademlucht.
Indien hij nog leeft, 'is hij daarmee door het oog van de naald' gegaan.

Dergelijk hete gassen die worden ingeademd kunnen direct de longblaasjes 'denatureren'. Daarop is gasuitwisseling onmogelijk.
Dit slachtoffer moet, om deze beide warmte overdracht effecten te hebben ontvangen, wel relatief dicht bij SEF zijn verbleven; tijdens tenminste de 2e reeks opstijgende(!) cluster-explosies.

Nogmaals, ik betreur als persoon uw ervaringen in deze; op en na 13 mei 2000.