Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Politie is bang voor Don H.

Gestart door admin, 22 juni 2010, 14:37:15

Vorige topic - Volgende topic

admin

Citaat van: Bas van den Heuvel op  4 oktober 2011, 19:28:35
Don,

Ik ben het met Geert eens, overschreeuw je niet! Er zitten belangrijke elementen in je verklaring het gevaar is dat niemand je meer serieus neemt.

Bas

Voor de ramp nam iedereen mij serieus maar sinds de ramp zijn er een mensen die niet kunnen geloven dat onze overheid met Bakker munitie opslaat in een woonwijk en daarom geloven ze ook niet dat ik Bakker heb gezien of gehoord. Dat de burgers gehersenspoeld zijn door het woord vuurwerkramp neem ik ze dan niet kwalijk.

Door de ramp ben ik heel kwaad op de corrupte kant van de overheid geworden.
Wat ik met mijn geschreeuw wil bereiken is dat goeie ramp-ambtenaren zich bewust worden
dat ze bij een criminele organisatie werken die over lijken gaat en dat ze  beter een andere baas kunnen gaan zoeken.
Die ramp-ambtenaren die blijven zitten hebben bloed aan hun handen als ze dat al niet wisten dan weten ze het nu.
Maar ik zal voortaan in mijn brieven aan het O.M. ander taalgebruik hanteren.

Ben zwaar teleurgesteld door justitie en O.M. sinds  mijn eerste contact met esaltato op 12 mei 2010 en dat is goed tot uitdrukking gekomen in mijn brief van 6 september.

sylvius

Citaat van: sylvius op  2 oktober 2011, 18:04:10
Enschede, 3 oktober 2011

Uw kenmerk PaG/BZZ/36977 - Datum 29 september 2011,

Geachte mr. Vreugdenhil,

De heer Harberink probeert als sinds mei 2000 kenbaar te maken dat kort na de laatste explosie bij het vuurwerkbedrijf SE Fireworks de heer Bakker, een van de beide eigenaren van het bedrijf, bij hem door de (Putter)straat kwam rennen al roepend "Munitie, munitie, al meer dan honderd doden".
Hij zegt er 100% zeker van te zijn dat het de heer Bakker was en ook dat hij dat geroepen heeft.
Maar niemand neemt hem serieus, behalve een enkeling die ook niet serieus genomen wordt.
Dat in het van geluidsband afgeschreven proces-verbaal door het Esaltato-team de naam Bakker in Pater is veranderd spreekt wel boekdelen.

Als het waar is, dat de heer Bakker bij hem door de straat kwam rennen, dat roepende, wat ik overigens niet geloof,  dan is er wel iets dat verzwegen wordt, nl. dat "er nog iets anders dan vuurwerk lag". Iets dat de goegemeente blijkbaar niet mag weten.

Het zou politie en justitie sieren als zij aan de heer Harberink duidelijk zouden maken dat er echt geen "munitie" in het spel was, en ook dat hij zich vergist moet hebben.

Hoogachtend,

G. van den Bos

Enschede

Ik heb deze wel op de post gedaan.

sylvius

Nu al antwoord!

Namens het College van procureurs-generaal, ondertekend door mw. mr. M. Korten.

Zij heeft mijn brief doorgestuurd naar de hoofdofficier van van justie van het parket Zwolle, omdat o.l.v. het partket Zwolle het lopende verkennende feitenonderzoek naar de Vuurwerkramp in Enschede plaats vindt, en ook naar de hoofdopfficier van justitie van het parket Almelo  vanwege zijn betrokkenheid bij de correspondentie met de heer Harberink.

In elk geval lijkt het mw. mr. Korten wel duidelijk te zijn waar het om gaat: "Munitie, munitie!"

admin

Heb vandaag 15 okt. een brief van het O.M. Almelo ontvangen.

-----------------------------------------------------------------

Contactpersoon, mw. mr. J.L. Vreeling
Datum 14 oktober 2011

Geachte heer Harberink,

In aansluiting op de brief d.d. 15 september 2011 deel ik u het volgende mede.

Het is mij gebleken dat uw brief d.d. 6 september 2011, bij ons is binnengekomen op
12 september 2011, allereerst heeft verzonden aan het college van procureurs-generaal.

Bij de brief van 29 september 2011 heeft het college van procureurs-generaar uw brief
beantwoord. Een kopie van deze brief heb ik als bijlage gevoegd.

Kortheidshalve verwijs ik naar deze brief.

Ik vertrouw erop u met het bovenstaande voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,
De waarnemend hoofdofficier van justitie,

W.B.M. Tomesen

en een krabbel plus stempel van officier van justitie MR. R.H. den Haan.

admin

Citaat van: admin op 15 oktober 2011, 14:10:15
Heb vandaag 15 okt. een brief van het O.M. Almelo ontvangen.

-----------------------------------------------------------------

Contactpersoon, mw. mr. J.L. Vreeling
Datum 14 oktober 2011

Geachte heer Harberink,

In aansluiting op de brief d.d. 15 september 2011 deel ik u het volgende mede.

Het is mij gebleken dat uw brief d.d. 6 september 2011, bij ons is binnengekomen op
12 september 2011, allereerst heeft verzonden aan het college van procureurs-generaal.

Bij de brief van 29 september 2011 heeft het college van procureurs-generaar uw brief
beantwoord. Een kopie van deze brief heb ik als bijlage gevoegd.

Kortheidshalve verwijs ik naar deze brief.

Ik vertrouw erop u met het bovenstaande voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,
De waarnemend hoofdofficier van justitie,

W.B.M. Tomesen

en een krabbel plus stempel van officier van justitie MR. R.H. den Haan.

Dit was de eerste brief van het O.M. Almelo met een kenmerk.
Ik vond het heel vreemd dat Almelo geen kenmerk bij haar brieven gebruikte daarom had ik in mijn laatste brief aan hun
een kenmerk bedacht, en dat was misschien de hint voor Almelo om ook maar eens met een kenmerk te gaan werken.

Volgens mij wil justitie Almelo haar corruptie verbergen door met kenmerklose brieven te werken.
En daar zijn ze tot vandaag de dag goed in geslaagd.

admin

Citaat van: admin op 16 september 2011, 15:13:54
Heb een brief naar Almelo en den Haag gestuurd en de eerste ontvangstbevestiging komt vandaag uit Zwolle een stad waar ik geen post naartoe heb gestuurd.
De stijlfouten in de brief hieronder zijn niet van mij.

---------15 september 2011
Geachte heer Harberink,
Uw brief van 06 september 2011 is in goede orde is ontvangen.
U zult zo spoedig mogelijk nader worden bericht.
Hoogachtend,
De officier van justitie
nd.--------------

Vandaag heb ik het O.M. in  Zwolle gebeld en gevraagd of ik nog bericht krijg.
Zwolle wist van niets en is het nu aan het uitzoeken.

admin

Citaat van: admin op 16 november 2011, 13:12:47
Citaat van: admin op 16 september 2011, 15:13:54
Heb een brief naar Almelo en den Haag gestuurd en de eerste ontvangstbevestiging komt vandaag uit Zwolle een stad waar ik geen post naartoe heb gestuurd.
De stijlfouten in de brief hieronder zijn niet van mij.

---------15 september 2011
Geachte heer Harberink,
Uw brief van 06 september 2011 is in goede orde is ontvangen.
U zult zo spoedig mogelijk nader worden bericht.
Hoogachtend,
De officier van justitie
nd.--------------

Vandaag heb ik het O.M. in  Zwolle gebeld en gevraagd of ik nog bericht krijg.
Zwolle wist van niets en is het nu aan het uitzoeken.

Heb het O.M. in Zwolle vandaag weer opgebeld en gevraagd waar het nader bericht blijft.
Zwolle zegt dat ze samenwerken met Almelo en dat het antwoord van Almelo ook het antwoord van Zwolle is.

Almelo en Zwolle zien de brief van de procureurs generaal als antwoord aan mij.

De procureurs generaal hebben een vormfout in mijn brief aan hun ontdekt ik had niet een klacht mogen indienen en tegelijk aangifte doen het had het 1 of het ander moeten zijn.

Ben zoals de advocaten generaal hadden aangeraden vandaag bij het juridisch loket geweest en die verwijzen mij door naar de ombudsman. Dus Don moet weer terug naar af en helemaal opnieuw beginnen.
Ben wel blij dat ik bij de ombudsman tercht ben gekomen omdat de eene ambteaar nog corrupter is dan de andere als het de ramp aangaat.

Oja, Eric Helder is plaatsvervangend rechter in Zwolle nadat hij door Almelo ontslagen werd, en bijna was Erik Helder ombudsman geworden, maar dat terzijde.

admin

Justitie is een doodlopende weg.

admin

Citaat van: admin op 20 augustus 2010, 16:01:53
Deze brief heb ik Don H. op aanraden van 0900-8844 verstuurd naar;

Klachten coordinator             
Gelderland zuid

14 juli 2010 Nijmegen.
* In mijn procesverbaal staat: Camps zegt band van politie
Dit moet zijn: Camps heeft mij niet gezegd van wie die videoband is

(Advocaat Camp heeft mij verteld dat hij een videoband met luchtopnames van de ramp heeft gezien
op die beelden zie je de schokgolf van de detonaties over de stad heen gaan,
die videobeelden zijn staatsgeheimen en zeer interessant voor natuurkundigen
aan de beelden kunnen deskundigen aflezen dat deze detonaties niet van vuurwerk kĂșnnen zijn).

De heren L. en J. van Esaltato zeggen dat die videoband van de politie is.
Dat kan wel zo zijn maar dat heb ik niet gezegd.

admin

Gisteren zaterdag heb ik heel toevallig een hoge Piet van de Haagse PvdA heel kort gesproken hij zou zien wat hij kon doen en vroeg me hem te mailen, heb hem twee Pielitie-stickers gegeven en die werden goed ontvangen en ik heb hem bedankt met de nadruk op ''tot dusver''.  Vandaag kwam Jan Marijnissen ook nog toevallig voorbij rennen heb hem twee Pielitie stickers gegeven terwijl hij rende, hij kon er wel om glimlachen onder het rennen. Als laatste kwam ik ook nog heel toevallig  Emile Roemer tegen en heb met hem gesproken  over de ramp toen hij geld ging pinnen , hij zei dat hij zou zien wat hij kon doen.

Ik moet al een week of tien een brief naar de ombudsman schrijven met 28 bijlagen (Politie is bang voor Don H.). Dat gaat nog wel lukken op korte termijn.

admin

Citaat van: admin op 15 januari 2012, 00:57:03Gisteren zaterdag heb ik heel toevallig een hoge Piet van de Haagse PvdA heel kort gesproken hij zou zien wat hij kon doen en vroeg me hem te mailen, heb hem twee Pielitie-stickers gegeven en die werden goed ontvangen en ik heb hem bedankt met de nadruk op ''tot dusver''.   

Heb onderstaande brief verstuurd.
-----------------------------------------------

De Munitieramp van Enschede.

Beste PvdA tweede kamerlid (naam verwijderd door Don H.).

U had mij gevraagd u te mailen we hebben ongeveer 30 seconden met elkaar gesproken over het
belang van het afschaffen van de ambtseed en zwijgplicht van ambtenaren met het oog op de
zogenaamde vuurwerkramp dat was tijdens de manifestatie te Nijmegen afgelopen zaterdag 14 januari 2012.
Daar heeft u twee Pielitie stickers van mijn schilderij gekregen.

Met de ramp op 13 mei 2000 woonde ik 250 meter vanaf S.E. Fireworks aan de putterstraat 32 te Enschede.
Vlak na de laatste detonatie kwam SEF directeur R. Bakker bij mij de hoek omrennen en schreeuwde:
"Munitie, munitie meer dan honderd doden".
Op 12 mei 2010 was het onderzoek heropend en heb na vele vergeefse pogingen contact gezocht met justitie
die mij tien jaar niet wilde horen
Bovenstaande tip heb ik op 12 mei 2010 aan de politie telefonisch doorgegeven daarna ben ik in juni 2010 door de heren Lucas
en Jansens verhoord. Bij binnenkomst vroegen L. en J. om een zeer korte verklaring te tekenen met het feit dat W. Pater
(de andere directeur van SEF) bij mij de hoek omrende en schreeuwde: Munitie, munitie meer dan honderd doden.
De heren L. en J. hadden de naam Bakker die ik in het telefoongesprek had genoemd ( per ongeluk ? ) veranderd in Pater.
Het telefoongesprek heb ik gepubliceerd op internet.

De heren L. en J. hebben mij toen eenmalig verhoord en ( onopzettelijk ? ) iets van veertig fouten gemaakt.
Hun bazen tot aan den Haag hebben me uiteindelijk doorverwezen naar de Ombudsman.
Het had niet veel gescheeld en een verantwwordelijke ramp-wethouder was nu tot de Ombudsman bevorderd.
Dit is allemaal zeer pijnlijk en heb alles al gepubliceerd op mijn forum  www.EnschedeRamp.nl
en heb verschillende munitieramp website's want voor mij is het geen vuurwerkramp.

Mijn briefwisseling met de overheid omtrent die twee verklaringen van L. en J. staan op mijn forum
bij onderwerp "Politie is bang voor Don H."
https://enschederamp.nl/forum/index.php?topic=237.15
Sinds de ramp ben ik heel kwaad en boos op de overheid en probeer dat met woorden op te lossen daarom excuses
voor mijn taalgebruik.

In het laatste onderzoek zegt de overheid dat alle getuigen die op 13 mei 2000 vuurwerk voor 14.58 uur hebben waargenomen
 "gebeurtenissen verkeerd in de tijd plaatsen" (Wetenschappelijk kan men geen materie in de tijd verplaatsen
dat komt alleen in Sience Fiction voor of er is sprake van de teletijdmachine uit een Suske en Wiske boek maar ik geloof
niet dat ik en alle getuigen met mij zich vergist hebben laat staan dat we met zijn allen door de ruimte en tijd zijn
verplaatst of de burgemeester heeft het over een soort wormgaten het blijft een indianenverhaal wat de overheid ons op
de mouw speldt) Om 14.35 uur heb ik 4 vuurpijlen gezien die gecontroleerd werden afgeschoten want ze knalden tegelijk op
dezelfde hoogte uit elkaar de meest rechtse pijl had een kleine afwijking naar rechtsonder maar dat zijn allemaal details.

Omdat justitie mij tien jaar niet wilde horen ben ik gaan publiceren wat ik op de rampdag heb meegemaakt en mailen
maar het is tot zover verspilde moeite geweest want iedereen binnen de overheid moet zwijgen en mag geen oordeel hebben.
Er wordt vanaf de laatste detonatie bewijs door de overheid vernietigd en burgemeester den Oudsten vraagt nu aan de minister
of hij de laatste restjes bewijs goed heeft versnipperd en is daarna tot hoofd politie regio oost bevorderd.

De overheid is al bijna twaalf jaar bezig die ramp in de doofpot te stoppen en steeds meer burgers worden zich dat bewust.
Dit was maar een snippertje van ondergetekende.

Ik hoop dat ik een beetje vriendelijke taal heb gebruikt.
Maar ik vind dat de  overheid nalatig is geweest want ze heeft nooit een beloning uitgeloofd en tot op de dag van vandaag
geeft de overheid onschuldige Andre de V. alle schuld van de ramp en de overheid heeft nooit een parlementaire enquete
gehouden onder de verantwoordelijken en de overheid doet er al twaalf jaar alles aan om te verdoezelen wie en wat de ramp
hebben veroorzaakt en de overheid verliest steeds meer aan geloofwaardigheid onder de burgers en ambtenaren en dat vreet
het maakt de ramp van toen alleen maar erger voor iedereen. De overheid heeft tot dusver alles in het werk gesteld
de waarheid omtrent de ramp niet te achterhalen met gebruik van haar eigen zogenaamde onafhankelijke deskundigen.
Als er door de overheid bekend wordt dat er munitie bij SEF lag dan zal dit een schok onder de bevolking teweeg brengen
en wordt Enschede nog een keer wereldnieuws maar volgens mij durft de overheid dat niet te bekennen en blijft de ramp nog
een jaar of vijftig staatsgeheim en blijft alles bij het oude in het belang van alle ambtenaren.

Heb alles zo uit mijn hoofd opgeschreven het kan zijn dat er ergens een klein foutje staat.
Ik verwacht dat u mij doorverwijst naar de wijkagent bij wijze van spreke want de slachtoffers zijn helemaal murf en
worden al bijna twaalf jaar van het kastje naar de muur gestuurd daar ben ik het levende bewijs van en velen met mij.

Hoogachtend en met vriendelijke groeten van Don Harberink,
tel. en adres (verwijderd door Don H) Nijmegen 16 januari 2012.

admin

Citaat van: admin op 16 januari 2012, 22:43:06

Heb onderstaande brief verstuurd.
-----------------------------------------------

De Munitieramp van Enschede.

...

Ik had een fout gemaakt bij het invullen van het tweede kamerlid zijn emailadres en bovenstaande brief naar een niet bestaand adres gestuurd. Dat heb ik zojuist hersteld.

admin

De PvdA-Nijmegen gevraagd  om het emailadres van het bewuste tweede-kamerlid, die verwezen me door naar Enschede.
Heb toen een ander tweede kamerlid gemaild die die ook bij het gesprek in de Vereeniging was hij antwoorde binnen een week dat ik allang antwoord had moeten hebben op bovenstaande brief en heb het nog maar eens moestgeprbeerd, dad was eind juni 2012.

Heb vandaag het bewuste kamerlid weer gemaild en gebeld of het email-adres wel werkt maar de mail was aangekomen de mevrouw aan de telefoon had het net gelezen en ze heeft me antwoord beloofd maar het kon even duren, daar had ik alle begrip voor want het is eigenlijk vakantie dat kan wel zes weken duren. Heb de secretaresse nog een paar dingen verteld over Enschede de kwaadheid en het murf maken van getuigen en dat ik al bijna een jaar een brief met 28 bijlagen naar de ombudsman moet sturen omdat ik tot de hoogste rechtbanken ben geweest maar het niet voor elkaar krijg... en ik heb om een gesprek gevraagd met iemand van de PvdA.

Gelukkig heb ik heel veel geduld en wacht rustig op antwoord.

admin

Email aan de burgemeester,

Onderwerp, Munitieramp Herdenking '13

Hallo weledelgestrenge heer de burgemeester Peter den Oudsten van Enschede,

Aan het eind van de herdenking van de munitieramp hebben wij met elkaar gesproken.
U vroeg mij onderweg naar Prismare wat mijn werk was terwijl ik alleen over
de ramp wilde praten.

Ik ben altijd schilder geweest en heb veel objecten gemaakt en deed af en toe een uitvinding,
Mijn doel was altijd om 1 meesterstuk per jaar te maken met olieverf. Omdat ik zo weinig produceer vraag
ik altijd een riant jaarsalaris of meer voor een schilderij heb daarom nog nooit iets verkocht.

Mijn schilderijen en objecten en uitvindingen zijn nu doordrenkt met de ramp.
Ondergetekende kwam ook met de eerste rampopera in E-Mineur,
ben door de nasleep nu ook componist, muzikant en performer tegen wil en dank.

Mijn werk,
Mijn laatste schilderij heet: De Oordop van Horus.
Mijn laatste objecten: Drie proto-types van regenboogverfbommen voor rijksgebouwen.
Mijn laatste ramplied heet: Het Prillied.

Als die ramp is opgelost ga ik met u over mijn werk praten het staat nu een beetje overal
links en rechts op het internet en is in ontwikkeling.

Hierboven kunt u nu een beetje van mijn werk lezen ik kan er eeuwig over doorpraten maar
wilde met u over de ramp en de nasleep praten, ik ben u heel dankbaar dat u bij de herdenking
naar mij geluisterd heeft. U vroeg twee keer aan mij wat u kon doen ik gaf als antwoord;
De klok luiden. en: De klokken luiden. De ramp heeft mij geleerd dat de zwijgplicht van ambtenaren
het enigste probleem is waarom de ramp nog niet opgelost is.

Uw ramp-onderzoekers van Esaltato Lucas En Jansens hebben ontelbare grote fouten gemaakt
bij mijn twee processen verbaal, daarvan wil ik aangifte doen.
Ik noem het meineed en valsheid in geschrifte, Misschien kunt u helpen ?

Ik heb het geprobeerd tot aan de Procureurs Generaal,
die sturen me geloof ik vanwege  een vormfout weg want ik diende een klacht in en ik deed aangifte
dat kon niet volgens de procureurs generaal, je moet aangifte doen of je moet een klacht indienen. De
procureurs generaal sturen me min of meer terug naar de politie Enschede en daar bent u de korps-leider
van dus dan ben ik op het goede adres. U kunt me vast wel doorverwijzen
naar het goede adres voor die aangifte ?

De hele briefwisseling met Politie en Justitie heb ik op mijn forum geplaatst daar was mijn taalgebruik
nog anders de slachtoffers hebben nooit excuus gehad  van de overheid die daar een ramp heeft veroorzaakt,
maar ik heb er geen moeite mee om excuus aan te  bieden voor mijn welgemeende woordgebruik. Ertussen staan
enkele reactie van forumleden of van mij . De laatste mail vind ik het mooist er staat geloof
ik niet eens een vraag in die is naar D. Samsom  gegaan in den Haag heb ze in al een paar keer om
antwoord gevraagd maar ik zal mijnheer Diederik binnenkort nogmaals mailen.

Op deze URL kunt u de hele briefwisseling lezen justitie en  daar staat op het eind nog steeds onbeantwoorde
mail aan uw partijgenoot de na mijn mail aan hem fractievoorzitter van de tweede kamer is geworden.

Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn taalgebruik hier en in de brieven aan politie en justitie,
Daar  vergelijk ik min of meer alle Nederlandse ambtenaren met SS'ers die hadden precies dezelfde zwijgplicht.
Het verschil met onze ambtenaren is dat onze ambtenaren archieven en dossiers vernietigen terwijl de Duitsers
alles goed archiveerden. Met mijn kwaadheid jegens ambtenaren sinds de ramp zeg ik dan ook vaak
dat niet alle SS-ers fout waren er zaten vast ook goeie tussen, ik heb sinds de ramp een goede ambtenaar
ontmoet maar dat was er maar 1 in dertien jaar.

Ik had gehoopt dat ik met het nieuwe ramp-onderzoek een punt kon zetten achter die ramp.
Maar na het avontuur met uw Esaltato rechercheurs voelde ik me weer helemaal als vlak na de ramp.
Een burger zijn wereld stort in als hij weet dat de overheid liegt, ik wist het al van
andere slachtoffers dat de politie loog in het verleden maar als je het zelf overkomt is dat anders.

U als korpsbeheerder heeft vast wel een goeie tip voor mij waar ik met mijn aangifte naartoe kan gaan.

Tijdens de ramp woonde ik aan de putterstraat 32.

Hieronder wil ik een beetje leedt met u delen waar je als slachtoffer in de toekomende tijd mee
opgezadeld wordt en begrijpt u misschien waar al die kwaadheid vandaan en dat al dertien jaar,
Het ergste voor mij als slachtoffer en getuige is dat er nooit een dader is gevonden en geen oorzaak
van de twee laatste detonatie's en dat er nooit een beloning is uitgeloofd,
Het begon al met het wegmaken van minstens drie vermisten en een hele woonwijk  was al weg
tot op de fundering op maandagochtend toen de politie het onderzoek startte had onze defensie
het plaats delict al diep op de vuilstort begraven samen met een aantal  officiele en onofficiele vermisten.
En werd er gezegd dat alles en iedereen gefragmenteerd was tot op honderd meter van het plaats delict
alles en iedereen kan toch niet fragmenteren begreep ik veel later pas.Wat ook erg is is dat het
laatste aangeleverde bewijs het aanvalsplan van de brandweer ook weer zorgvuldig kwijt geraakt is maar dat
was niet erg volgens u.  Wat ook erg is dat alle arme slachtoffers zelf hun
medische hulp moeten bekostigen,  dat de slachtoffers nooit een schadevergoeding hebben gehad vind ik
ook erg en dat de aansprakelijkken en verantwoordelijken mooi weer aan spelen zijn met het geld bestemd voor
de slachtoffers en dat elke ambtenaar die de doofpot in stand houdt vette promotie krijgt.
En dat een onschuldige burger al dertien jaar de schuld krijgt Andre De vries is het
grootste slachtoffer. En toen hoorde ik bij opera WAKE van de regisseur dat de gemeente het al had over
meer dan 27.000 slachtoffers De overheid maakt die ramp elke dag erger door te zwijgen.
Ik heb door de ramp wel veel geleerd over natuurkunde ik noemde dat chemie. En heb heel veel geleerd
over de overheid en haar hierarchie iedereen is bang voor zijn baan en zwijgt en heeft geen oordeel.
Ik woon sinds de ramp eerst in Groesbeek en nu in Nijmegen, Ik overweeg om te verhuizen naar een
andere provincie omdat u na uw ramponderzoek  de baas bent geworden  van politie-regio oost en
daar valt Nijmegen ook onder. Behalve Oosting die bij zijn ramponderzoek zeven of veertien miljoen
had verduisterd heb ik bijna alles wat met de ramp te maken had gelezen gehoord en gezien vaak was
ik erbij en heel veel burgers verklaren hetzelfde als die komen ook uit bij  defensie en munitie met
medeweten van SEF en hogerhand.
Ik vertel elke ambtenaar wat ik heb meegemaakt op de rampdag zoals ik u dat heb verteld bij het monument
dat is heel erg voor die ambtenaren want ze mogen er met niemand over praten zelfs niet met hun vader of
moeder, nee als die iets fout doen dan moeten de kinderen hun ouders aangeven. Als Bakker van SEF gelijk
had dan weet u wat alle leedt hierboven veroorzaakt. Het is allemaal nog tien keer erger maar daar gun ik
mezelf geen ruimte voor in deze brief.

Ik hoop dat u de briefwisseling tussen politie en O.M. nog leest. En ik hoop dat u me doorstuurt
naar iemand van het hoofdbureau van politie te Nijmegen zodat ik aangifte kan doen tegen de politie
van uw Esaltato-team.

U kunt alle slachtoffers helpen door de klok te luiden,
als u de klokken luidt dan maakt u alle slachtoffers gelukkig.
U weet toch ook dat de zwijgplicht van ambtenaren schuld is aan het niet oplossen van de ramp,
dat mag u van mij aan de grote klok hangen want een overheid die de mensen zoveel verdriet doet met een ramp
en er daarna ook nog dertien jaar over liegt is onmenselijk, wees dan eerlijk dan is het half zo erg.

Misschien heb ik hier of daar een klein foutje gemaakt met de spelling van de namen of een ander stijlfoutje.
Ondergetekende is geen letterkundige zoals die procureurs generaal. Ik schrijf geloof ik ergens dat
uw Esaltato-agent Jansens heet maar heb daar later of eerder geloof ik per ongeluk Jansen van gemaakt.

Ik ben de admin van www.Enschederamp.nl en heb daar de hele briefwisseling geplaatst,
deze mail plaats ik bij hetzelfde onderwerp 'Politie is bang voor Don H.

Hier nogmaals de URL van de hele briefwisseling over de klacht en aangifte tussen Don Harberink
en Justitie cq. O.M.'s. daar moet u wel doorklikken want het was een langdurige
moeizame briefwisseling.

Als u deze mail en de  briefwisseling heeft gelezen weet u nu ook dat uw onderzoekers van Esaltato alles
bij elkaar hebben gelogen, want dat verklaard ondergetekende.

Ik ben zeer benieuwd naar de door u beloofde serieuze reactie.

Afzender Don Harberink.
(Adres verwijderd door Don H.)

Enschederamp@gmail.nl

16 mei 2013.

admin

De burgemeester heeft me donderdag 13 luni 2013 gebeld, we hebben ongeveer twaalf minuten met elkaar gepraat

De burgemeester probeert geloof ik  te regelen dat ik in Nijmegen bij de politie aangifte kan doen tegen zijn esaltato-rechercheurs Jan Lucas en Henny Jansen(s) maar dat kon wel even duren.
Hieronder het telefoobgesprek gesprek tussen burgemeester Peter den Oudsten (P) en Don H (D).

----------------------------------------------

CiteerHet video-grafisch geheugen van Don H.

P: We hebben elkaar bij de vuurwerkramp ontmoet, toen heb ik gezegd stuur me eens een mail en dat hebt u uitgebereid gedaan, ik heb ernaar gekeken en ik heb er ook eens over nagedacht en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik u moet antwoorden, ik denk weet je wat ik doe ik bel even,

D: Ja is goed.

P: Dat is volgens mij het handigste even met elkaar praten over hoe we nu verder moeten want ik merk zelf dat u nog steeds enorm veel vragen heeft over de dingen die daar gebeurd zijn ik vrees dat ik dat niet kan weghalen, en het is inmiddels dertien jaar na dato, de vraag is nu wat staat ons nou te doen en wat helpt u over de siruarie heen zodat u weer een normaal bestaan kunt lijden.

D, Ja,

P: Daar zit ik een beetje mee en ik heb u gezegd ik neem uw punt serieus en dat doe ik ook door nu te bellen maar ik weet niet goed wat de oplossing is.

D: Nee dat is ook heel moeilijk voor u, of tenminste... ik ben altijd een beetje kortaf door de telefoon zo ben ik niet he.

P: Nee dat maakt me niets uit ik heb u gezien en wel een idee van hoe dat bij u werkt.

D: Ja, euhm het is heel moeilijk ...of tenminste... ik heb eigenlijk maar vier dingen meegemaakt met de ramp en daar had ik graag een verklaring over af willen leggen en ik had gehoopt dat in 2010 met dat nieuwe onderzoek alles goed zou komen maar dat is niet gebeurd.

P: Ja, heeft u ooit een verklaring afgelegd ?

D: Ik heb het vaker geprobeerd maar de politie heeft mij altijd weggestuurd ik heb het vlak na de ramp in Nijmegen geprobeerd en die hebben mij weggestuurd toen heb ik het jaren later nog een keer geprobeerd viea het politienummer 0900-8844 ofzo dat was een mijnheer Zaad die zei dat het onderzoek was afgelopen het was gesloten.

P: Ja.

D: Die wouden miets met mijn tip doen... en als ik Opsporing-Verzocht de laatste tijd zie dan denk ik ja die zou ik moeten bellen weet je wel.

D: Of ik moet gewwon naar de politie Nijmegen heen stappen en aangifte doen tegen het Esaltato-team ... aangifte doen tegen mijnheer Jansen en Lucas.

P: Ja, maar ja denkt u dat dat wat gaat opleveren ?

D: Dan heb ik alles gedaan wat ik als burger kan doen.

P: Ja...Ja...

D: Of tenminste ja, ik denk dat ik daar dan vrede mee heb, ik hoop dan dat er iets gaat gebeuren, dat justitie zichzelf gaat onderzoeken ook al heb ik daar heel weinig vertrouwen in dat kunt u wel lezen in de brieven.

P: Ja, ik denk inderdaad dat u er weinig vertrouwen in heeft.

D: Ik vraag in mijn brieven zelfs hulp aan het buitenland dat echt onafhankelijke mensen kunnen helpen en niet mensen die zogenaamd onafhankelijk zijn maar heel veel geld krijgen van de overheid om een mooi onderzoek te maken.

P: Ja...ja.

D: En u had gezegd met het laatste onderzoek wilde u, hoe noemde u dat ook alwwer  twijfels wegnemen, geruchten uit de wereld helpen.

D: En dat van de munitie speelt al heel lang en daar heeft u ook geen woord over gezegd.

P: Ja, euh.

D: En in het rapport Oosting staat niet 1 woord over munitie, maar ik wilde eigenlijk u laten praten nu ben ik weer aan het woord.

P: Het maakt niet uit ik wacht wel even.

D: Ja ik ben het alweer kwijt.

P: Nou dan ga ik even wat zeggen ik heb dat ook oprecht gedacht toen ik zei in 2010 toen er weer allemaal nieuwe geluiden kwamen laat nou eens een deskundige rechercheurs dat nog eens een keer helemaal doorakkeren of ze nog iets over het hoofd hebben gezien verkeerde dingen hebben gedaan of dat er iets nieuws is, en ik heb zelf de indruk dat ze dat heel gericht hebben gedaan. Dan zijn er altijd mensen die er bepaalde theorieen zeg maar allerlei complotten veronderstellen en de politie moet bedenken is dat nou waar of niet waar en ik heb zelf het beeld dat de politiemensen die er toen aan gewerkt hebben dat die dat ook wel oprecht hebben gedaan en dan blijft er eerlijk gezegd voor mij als burgemeester niet veel over politie en officier van justitie zeggen mensen we komen er niet meer achter en er zijn geen nieuwe feiten en ik weet hoe hard ze eraan gewerkt hebben wat moet ik dan nog doen ?

D: Daar zijn alle onderzoeken van de ramp het over eens geweest dat we er nooit achter gaan komen en dat vind ik wel een heel raar antwoord dat ze dat zo pertinent zeker weten bij ieder onderzoek.

P; Nou dat weet ik niet pertinent zeker maar ze zeggen met de feiten die we nu hebben komen wij er niet achter er moet iets nieuws gebeuren of er moet iemand zijn die gewetenswroeging krijgt en voordat die doodgaat nog een keer bekend wat die gedaan heeft of informatie geeft die die tot nu toe niet opgegeven heeft maar meer kunnen zij niet doen.

D: ja

P: Kan ik wel begrijpen

D: En ik ben met hele nieuwe informatie gekomen want ik heb het niet over geruchten van andere mensen gehad ik heb het alleen over wat ik persoonlijk heb meegemaakt.

D: Want als ik over die geruchten van andere mensen begin weet ik ook niet wat er allemaal waar is.

P: Nee, nou ja.

D: Alleen wat ik zelf heb meegemaakt daarvan neem ik aan dat het waar is.

P: Ja ja dat snap ik ja zo werkt dat ja.

D: En dat vertel ik tegen iedereen en ik heb ook al meegemaakt dat iemand die had me sterke verhalen in het begin heb ik hem geloofd maar ik geloof er helemaal niets meer van als mensen drie keer tegen me liegen dan geloof ik ze niet meer.

P: Ja dat kan ik nog wel begrijpen maar de vraag is nu even wat kan ik nou doen om het u wat gemakkelijker te maken het doet me wel een beetje pijn om te zien hoe het u nog bezig houdt en dat het u afhoud van een beetje ontspanning.

D: Dat lukt mij wel een klein beetje zolang ik het niet over de ramp heb gaat het heel goed met mij maar ik ben nog elke dag acht uur met de ramp bezig nog steeds.

P: Ja, ja.

D: En dat blijft zolang er geen oorzaak en dader is denk ik he.

P: Okay.

D. En als ik serieus was genomen met mijn verklaring dan had ik afstand kunnen nemen of tenminste dat er iets mee gebeurd niet dat mijn verklaring helemaal veranderd wordt.

P: Ja u zegt eigenlijk dat alsnog die verklaring wilt geven ?

D: ja ik zou graag een natuurgetrouwe verklaring willen geven maar dat heb ik ondertussen al gedaan met alle brieven die u gelezen heeft.

P: Ja maar goed u wilt natuurlijk ook een gesprek met de politie hebben he ?

D: Het liefst doe ik gewoon aangifte daar is mijn briefwisseling ook mee begonnen maar daar heb ik later een klacht van gemaakt en nou ben ik weer terug bij het begin.

P: Ja, ja.

D: Ik had een vormfoutje gemaakt.

P: maar wat zou u willen dat ik voor u ga doen.