Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Vanmiddag presentatie feitenonderzoek vuurwerkramp

Gestart door sylvius, 23 november 2011, 12:46:39

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: admin op 24 november 2011, 10:27:17
Dit zijn mijn aantekeningen van de vragen van de pers.

(...)

Cees Elzinga zegt mijn dossier kwijt.

Had hij niet gezegd, maar:

" (...) dat ze het dossier niet voor elkaar hebben en dat ze dus voorbarig zijn met hun presentatie.
Dat eerste bevestigden ze."

admin

Citaat van: sylvius op 25 november 2011, 08:14:11
Citaat van: admin op 24 november 2011, 10:27:17
Dit zijn mijn aantekeningen van de vragen van de pers.

(...)

Cees Elzinga zegt mijn dossier kwijt.

Had hij niet gezegd, maar:

" (...) dat ze het dossier niet voor elkaar hebben en dat ze dus voorbarig zijn met hun presentatie.
Dat eerste bevestigden ze."

Cees zei ook niet letterlijk dossier kwijt.
Hij had het over een aangifte (ik dacht van Cees) uit 2005 ? Die de politie ook kwijt was.
Ik begreep eruit dat er een dossier van Cees was kwijtgeraakt.

Daarop herhaalde de burgemeester dat de dossiers niet compleet zijn en loopt er helemaal in vast
en onze burgemeester te raaskallen dat ze alles kwijt zijn en niets kunnen vinden ik hoop dat Cees zijn vraag op film heeft dan kunnen we het rustig terug zien wat daar plaats vond.

Waar ik het over heb is niet het filmpje dat door de TV_oost censuur is gekomen, de burgemeester kapt het na een half uur af terwijl later de aap uit de mouw kwam live op NOS NEDERLAND 24 journaal.

admin

Citaat van: sylvius op 24 november 2011, 11:32:28

Heb vandaag dezelfde standaardbrief ontvangen van van de Griendt.
Teamleider VerEsal.

Maar dan met Don H. als geadresseerde.

sylvius

Aan de oud-brandweerofficier uit Diemen zijn dergelijke verklaringen als werkwijze volstrekt onbekend.

sylvius

Citaat van: sylvius op 23 november 2011, 19:25:34
Opdracht 5 gaat kennelijk over de verklaring van Dirk van der Wijk. Maar die is niet nieuw!

Nee is niet juist.

Het gaat over Mark Smallenbroek

sylvius

Dit gaat zeker over de "Tips út Fryslân":
https://enschederamp.nl/forum/index.php?topic=405.0

sylvius

ik heb geluid opgenomen met mijn (eenvoudig ) cameraatje bij de reportagewagen van RTV Oost.  Geluid is niet optimaal dus kan ik niet letterlijk weergeven.

Je hoort Niwerth zeggen dat ze 12 onderzoekslijnen hebben onderzocht, die niet allemaal over slechts het eerste vlammetje gaan, maar ook over zaken die zich net daarvoor of net daarna hebben afgespeeld. Niet alle vragen die ooit zijn gesteld zijn beantwoord. Maar wel de 12 vragen die hevig leefden en die leken te zijn gebaseerd op nieuwe informatie en nieuwe inzichten. Al die nieuwe dingen zijn onderzocht. Het doel was geweest om de onduidelijkheid weg te nemen en het ontstaan van zogenaamde complottheorien tegen te gaan.

sylvius

Dat laatste is natuurlijk raar. 

Daarmee heeft hij de boel verraden!  8)

admin

Bij punt negen heeft men het over een referentie tijdstip twee uur voor 14.58.

Wil veresal daarmee zeggen dat er tot of rond 12.58 vuurwerk werd afgeschoten bij SEF ?
Of bedoelde de burgemeester dat het laatste officiele vuurwerk van SEF om 12.48 is afgeschoten ?

En de getuige die anders beweerd heeft een probleem met ruimte en tijd bepalen.
Esaltato veranderd zelf ruimte en tijd in de nieuwe processenverbaal dat kan ook het extra probleem zijn.

admin

Citaat van: sylvius op 26 november 2011, 09:14:22

Het doel was geweest om de onduidelijkheid weg te nemen en het ontstaan van zogenaamde complottheorien tegen te gaan.

De onduidelijkheid is alleen maar groter geworden en het complot is bevestigd met de schertsvertoning tijdens de presentatie.

En de laatste conclussie doet er nog een schepje bovenop.
''Hoewel de overhandigde verklaringen niet meer zijn aangetroffen, levert dit geen enkel vraagteken meer op.''

sylvius

Niwerth:

"Als er vragen zijn over zo'n gebeurtenis, zo'n ramp, dan moeten die vragen beantwoord worden, want het speelt in de hoofden, in de harten, in de magen, van mensen,
en dat betekent dat je daar een goed antwoord op moet hebben en wij denken dat als je er een goed antwoord op kunt  geven dat je dan een hoop onduidelijkheid en verwarring en ook het ontstaan van zogenaamde complottheorieën tegen kunt gaan."

sylvius

Het ging dus om het uit de wereld helpen van complottheorieën (ook wel indianenverhalen genoemd).

Dat heeft niks te maken met waarheidsvinding.

sylvius

nieuw werkwoord uitgevonden:

de boel verEsalen = de kluit belazeren

sylvius

Citeerwant het speelt in de hoofden, in de harten, in de magen, van mensen

Zij voelen zich dus een soort therapeuten.

sylvius

Persconferentie feitenonderzoek vuurwerkramp

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=134216

Hier beweert Niwerth met onschuldige smoel dat de vragen omtrent Bas v.d. Heuvel voortkwamen uit het feit dat hij te zien is op een foto waarbij uit pieteitsoverwegingen de brandweerlieden zijn weggemanipuleerd.

Iets dat niet zo in de samenvatting staat:

Wat wel bewijst dat het VerEsal-onderzoek niets voorstelt.  Ze hebben niets serieus genomen.
Conclusies volkomen onbetrouwbaar.