Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

IBR-rapport

Gestart door sylvius, 1 december 2019, 08:28:54

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: Fred VosIk ben daar, een half jaar na de ramp, ter plaatse geweest en ondanks het feit dat al direct met zwaar materieel de nog (half)staande delen (C1, C16, C17!) van de betonconstructie had verwijderd met 'grof geweld', kon ik de bodemsporen nog duidelijk 'lezen' en de boven de vloer uitstekende gas- en waterleidingen (C17) nog onderzoeken. Toen ontdekte ik ook, als eerste die dat wenste te zien, de holle ruimte onder de C bunkers.

De indrukking in de vloeren van enkele achterste C bunkers was geleidelijk(!) en egaal ook tot voorbij de positie van de oorspronkelijk staande wanden duidelijk zichtbaar.

sylvius

"Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen."

Fred Vos

Citaat van: sylvius op  7 december 2019, 09:57:43
"Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen."

En u 'ziet' dat gebeuren?

De foto is zeer bruikbaar met de 'fall out' over het oorspronkelijke gebied van deze hoge druk ontlasting (dus geen 'schok' effect.!)
U kunt zelf zien dat de fundamenten, per bunker, over meters afstand, niet meer 'waterpas' zijn en ook dat de grote indrukking tot voorbij de individuele muren loopt.

Het diepste punt is gevuld met water en ook nooit nauwkeurig 'officieel' fotografisch vastgeld. Achteraf (nu nog?) kon dat gelukkig heel goed worden waargenomen.

Maar u, als helderziende. die al de blinden voorbij ziet komen met hun gezamenlijke handicap, kan dat natuurlijk wel weer heel anders 'zien'.
Op dat mystieke gebied moet ik dan, als wetenschappelijk gevormd persoon, passen.

sylvius

Nog oorspronkelelijker

sylvius

Fred Vos

Ja, dank Sylvius, met deze foto's kan eenieder zien dat de indrukking min of meer egaal en over meerdere oorspronkelijke bunkers verspreid plaatsvond tot onder het 'maaiveld'.

Dit beeld verraadde voor mij direct dat er holle ruimten moesten zijn onder die vloeren; in vergelijking tot de bestrating.

sylvius

Citaat van: Fred Vos op  7 december 2019, 13:34:32
Ja, dank Sylvius, met deze foto's kan eenieder zien dat de indrukking min of meer egaal en over meerdere oorspronkelijke bunkers verspreid plaatsvond tot onder het 'maaiveld'.

Dit beeld verraadde voor mij direct dat er holle ruimten moesten zijn onder die vloeren; in vergelijking tot de bestrating.

Het is niet egaal, er is duidelijk een centrum, centraal dieptepunt, achterin de C11

Fred Vos

Citaat van: sylvius op  7 december 2019, 13:54:31

Het is niet egaal, er is duidelijk een centrum, centraal dieptepunt, achterin de C11

Ja, zoals een duinpan egaal is met altijd ook een dieptepunt.
Dit dieptepunt lag onder 2(!) door een muur van elkaar gescheiden bunkers.

Maar..... u 'ziet' maar!

sylvius

Citaat van: Fred Vos op  7 december 2019, 13:57:43

Maar..... u 'ziet' maar!

ja ik heb het gezien, met eigen ogen

sylvius

Het zou ook een staaf dynamiet kunnen zijn geweest die de massa-explosie opgang bracht, ingebracht door UT-studenten in het kader van de Pythische Spelen.

Fred Vos

Citaat van: sylvius op  7 december 2019, 14:00:23
Citaat van: Fred Vos op  7 december 2019, 13:57:43

Maar..... u 'ziet' maar!

ja ik heb het gezien, met eigen ogen

Ja, dat kan zomaar. Maar wat heeft een serieus beoogd discussieforum daaraan?

Hoe kunt u, intersubjectief toetsbaar, een serieuze poging ondernemen om de deelnemers alhier te overtuigen; dat deze vervorming door de door u verzonnen landmijnen is veroorzaakt?
Dus het hele traject! Verwerven van die 'heldergeziene' mijnen het verwerven van hun ontstekers, het verklaren van hun positie en aantal precies in twee naast elkaar liggende bunkers en de wijze van gelijktijdige ontsteking in 2 verschillende ruimten.

Of verveelt u zich (en mij) gewoon?

sylvius

Explosie met voetafdruk in de C11

sylvius

Citaat van: Fred Vos op  7 december 2019, 15:40:44

Hoe kunt u, intersubjectief toetsbaar, een serieuze poging ondernemen om de deelnemers alhier te overtuigen; dat deze vervorming door de door u verzonnen landmijnen is veroorzaakt?
Dus het hele traject! Verwerven van die 'heldergeziene' mijnen het verwerven van hun ontstekers, het verklaren van hun positie en aantal precies in twee naast elkaar liggende bunkers en de wijze van gelijktijdige ontsteking in 2 verschillende ruimten.

http://www.plasmanadvocaten.com/nieuws/mogelijk-militaire-explosieven-bij-fireworks

Fred Vos

Citaat van: sylvius op  7 december 2019, 15:35:12
Het zou ook een staaf dynamiet kunnen zijn geweest die de massa-explosie opgang bracht, ingebracht door UT-studenten in het kader van de Pythische Spelen.

Ja, als mijn tante klootjes had gehad dan was het mijn oom geweest....u heeft geen enkel bewijs!

Daarbij moet u ook het natuurkundig bewijs opzoeken in de vakliteratuur dat een detonatie een 'massa-explosie' in (welk?) vuurwerk kan doen ontstaan.
En dan ook even verklaren waarom er desondanks meerdere en diverse hogelucht(!) explosies zijn waargenomen en op beelden zijn vastgelegd.
Dynamiet herhaald afgeschoten tot boven SEF zeker?

U blijft hardnekkig een 'wanbegrip' gebruiken dat voor zeer speciale omstandigheden is beschreven: UN transportclassificatie in open lucht(!) met zeer beperkte(!) hoeveelheden.
In opslag bij brand reageert vuurwerk totaal anders; zeker ook gelet op de eerdere herhaalde opslag (container) opwarming in die maand.

sylvius

Citaat van: Fred Vos op  7 december 2019, 15:52:01

Daarbij moet u ook het natuurkundig bewijs opzoeken in de vakliteratuur dat een detonatie een 'massa-explosie' in (welk?) vuurwerk kan doen ontstaan.

De CHAF-experimenten in Polen

Men liet cotainers met vuurwerk ontploffen middels beetje springstof