Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

André van Dokkum

Gestart door sylvius, 31 december 2019, 10:45:52

Vorige topic - Volgende topic

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 16:10:06
Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 15:38:18

Als de IBR als verklaring opneemt en publiceert dat deze getuige (met de eerste brandweerwagen) via het door hen geforceerde poortje binnenkwam rond 15:08 uur maar volgens u in Enschede deze getuige op de ladder via Thole kwam......en dat volgens het IBR de brandweer via Thole pas na 15:28 uur voor het eerst over de schutting keek.... dan geef ik het op!

wwelke getuige was dat?

Commandeer de hond en blaf zelf!

Hoe kunt/durft u mij tegen te spreken zonder de bronteksten bij de hand te (willen) hebben?

Nou vooruit, omdat u mogelijk beschadigd bent....

De getuigen van 15:08 uur waren: de aanvalsploeg (2 man) van de TS649 (op 'globale verkenning').

De getuige vanaf Thole om 15:28 uur is (ook) de bevelvoerder (van de TS645): deze ziet dat alle (voor hem; FV) zichtbare groene deuren dicht zijn en op de deuren ziet hij stickers met 1.4 er op.
Omstreeks 15:32 uur spuit een lid van de AP-2 (TS645) vanaf Mavo-box 6 in het 'open gat' van C4.
(Zie kaart achterin Oosting deel A)

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 16:14:55

Hoe kunt/durft u mij tegen te spreken zonder de bronteksten bij de hand te (willen) hebben?

ok

CiteerAls de verkenning die binnenkwam via kleine poort (Tollenstraat), om de hoek kijkend van C1, 'ziet' dat alle deuren aan die noordzijde dicht zijn dan lag de deurgevel van C4 niet buiten....denk ik dan...

dus miisschien binnen?

Net zoals deurgevel C2?

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 16:24:34
Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 16:14:55

ok

CiteerAls de verkenning die binnenkwam via kleine poort (Tollenstraat), om de hoek kijkend van C1, 'ziet' dat alle deuren aan die noordzijde dicht zijn dan lag de deurgevel van C4 niet buiten....denk ik dan...

dus miisschien binnen?

Net zoals deurgevel C2?

Waar kan die gevel, op rationele en logische overwegingen, dan anders zijn geweest?

Zie mijn aanvulling met getuigen verklaringen in het vorige bericht; onze berichten kruisten elkaar.

sylvius

https://docplayer.nl/19367303-Onderzoek-vuurwerkramp-enschede.html

Citeer
3.213 mei 15:08

De aanvalsploeg van de TS649 forceert de kleine poort naast de grote poort van S.E. Fireworks. BV  , AP-1 en AP-2 van TS649 voeren globale verkenning uit.  BV TS649 besluit tot afleggen lage druk. Men ziet niemand op het binnenterrein. Het terrein is redelijk schoon. Zij constateren dat de bunker C2 brandt en dat de deuren aan beide zijden eruit liggen. Verder is gezien dat de overige deuren van de bunkers aan de noordzijde, de Mavo-boxen en de zichtbare containers (E1, E2, E15 en E16) dicht zijn. Het brandt aan de gevel van gebouw H ('showroom') en  de dakrand van gebouw G ('garage/opslag/enz') en op de MAVO-boxen. Op het terrein van Thole zijn enige rookpluimen zichtbaar

sylvius

ik dacht dat die deur er met de escalatie van de C4 uit was gevlogen --

Citeer13 mei   15:22 Tollensstraat De vlammen slaan uit bunker C4.

sylvius

Citeer4.0  13 mei 15:28Tollensstraat    Brandweer De BV van TS645 klimt eveneens op de ladder. Hij ziet rook tussen de containers  E2 en E15 vandaan komen en ziet ook dat alle zichtbare groene deuren van de compartimenten dicht zijn en op de deuren ziet hij de stickers met 1.4 erop

Dat kon dus niet ...

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 16:42:42
ik dacht dat die deur er met de escalatie van de C4 uit was gevlogen --

Citeer13 mei   15:22 Tollensstraat De vlammen slaan uit bunker C4.
Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 16:46:44
Citeer4.0  13 mei 15:28Tollensstraat    Brandweer De BV van TS645 klimt eveneens op de ladder. Hij ziet rook tussen de containers  E2 en E15 vandaan komen en ziet ook dat alle zichtbare groene deuren van de compartimenten dicht zijn en op de deuren ziet hij de stickers met 1.4 erop

Dat kon dus niet ...
Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 16:38:47
https://docplayer.nl/19367303-Onderzoek-vuurwerkramp-enschede.html

Citeer
3.213 mei 15:08

De aanvalsploeg van de TS649 forceert de kleine poort naast de grote poort van S.E. Fireworks. BV  , AP-1 en AP-2 van TS649 voeren globale verkenning uit.  BV TS649 besluit tot afleggen lage druk. Men ziet niemand op het binnenterrein. Het terrein is redelijk schoon. Zij constateren dat de bunker C2 brandt en dat de deuren aan beide zijden eruit liggen. Verder is gezien dat de overige deuren van de bunkers aan de noordzijde, de Mavo-boxen en de zichtbare containers (E1, E2, E15 en E16) dicht zijn. Het brandt aan de gevel van gebouw H ('showroom') en  de dakrand van gebouw G ('garage/opslag/enz') en op de MAVO-boxen. Op het terrein van Thole zijn enige rookpluimen zichtbaar

Aha, u begint de feiten te onderzoeken na 20 jaar.
Dat verdient dan ook wel navolging in Enschede; als ik de onderhouden idiote fantasieën en verwarring zie op FB pagina's.

Wel moet ik u wijzen op het feit dat het IBR rapport de strakke eisen uit de Brandweerwet 1985 , waaraan zij hun 'brood' te danken hebben, volstrekt hebben genegeerd en ook het strafbare verbod om opslag te hebben zonder Gebruiksvergunningen!

Een ander ernstige tekortkoming is, dat zij in hun chronologische reconstructie de door (30) getuigen en het in NLR rapport nauwkeurig vastgelegde plaatst van afsteken van vuurwerk (rond 14:45 uur) gevolgd door een explosie (rond 15:00 uur), als mogelijk cruciale inleidende gebeurtenissen, hebben verzwegen!

Het ging voor de gesloten groen deuren om de 'zichtbare groene deuren'; uit de C4 gevel kwam dichte rook!
Om 15:21 uur kwam dichte rook uit C4 en was het onmogelijk erin te kijken (CA van AL 651).
Om 15:28 uur stelt de BV van TS645 zijn ladder op en heeft het dan over 'zichtbare' en daarmee dan ook onzichtbare deuren.

Wat u 'dacht' is dan ook door niemand van de aanwezige brandweerlieden (noodzakelijk) waargenomen.
Dat is geen denken maar fantaseren; dat zal in Enschede misschien niet meer opvallen?

Wat wilt u nu eigenlijk weten over de brandbestrijding en waarom?

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 16:58:38

waren die deuren nu van buitenaf naar binnen gedrukt, of was het andersom?

of zijn ze o.i.v. de brand bezweken?

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 18:12:09
Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 16:58:38

waren die deuren nu van buitenaf naar binnen gedrukt, of was het andersom?

of zijn ze o.i.v. de brand bezweken?

U zeurt! Waarom wilt u eigenlijk weten of ze naar binnen of naar buiten zijn geslagen of 'rechtstandig' zijn verbrand?

Mijn vakinhoudelijke interesse was op een reconstructie van de feiten en dus het verloop van de gebeurtenissen; wat kunt/wilt u met deze kennis? En waarom zal ik u zo vaak en oeverloos herhaald (vergeefs) iets proberen bij te brengen?

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 18:32:50

U zeurt! Waarom wilt u eigenlijk weten of ze naar binnen of naar buiten zijn geslagen of 'rechtstandig' zijn verbrand?

Mijn vakinhoudelijke interesse was op een reconstructie van de feiten en dus het verloop van de gebeurtenissen; wat kunt/wilt u met deze kennis? En waarom zal ik u zo vaak en oeverloos herhaald (vergeefs) iets proberen bij te brengen?

Fred Vos schreef:

De C2 deurgevels (aan weerszijden!) waren aan 2 kanten naar binnen(!) geslagen en de enkelvoudige gevel van C4 ook!

U suggereert daarmee dat er buiten een explosie plaats vond. J

Ja waar dan?

Of aan beide kanten?

En waarom dan alleen de deuren van de C2 naar binnen geslagen? en geen  schade aan andere compartimenten?

(o ja de deur van de C1 helemaal zwart geblakerd)

Paalman dacht de deur van de C2 openstond en dat de onverlaten, of wie ook, een vuurpijl naar binnen hadden geschoten

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 19:13:56
Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 18:32:50

Fred Vos schreef:

De C2 deurgevels (aan weerszijden!) waren aan 2 kanten naar binnen(!) geslagen en de enkelvoudige gevel van C4 ook!

U suggereert daarmee dat er buiten een explosie plaats vond. J

Ja waar dan?

Of aan beide kanten?

En waarom dan alleen de deuren van de C2 naar binnen geslagen? en geen  schade aan andere compartimenten?

(o ja de deur van de C1 helemaal zwart geblakerd)

Paalman dacht de deur van de C2 openstond en dat de onverlaten, of wie ook, een vuurpijl naar binnen hadden geschoten

U zou zich moeten schamen! Na 20 jaar nu pas vragen stellen.

De buitenexplosie (paddestoelwolk) is gefilmd boven de stad gezien en precies gerapporteerd qua positie door het NLR.
En dan een andere fantast aanhalen waarvan u weer de gedachten kunt lezen.

Arm Enschede!

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 19:47:38

De buitenexplosie (paddestoelwolk) is gefilmd boven de stad gezien en precies gerapporteerd qua positie door het NLR.

Arm Enschede!

aha!

wat kan dat geweest zijn?

( dat die aan beide kanten de deuren naar binnen heeft gedrukt)

Fred Vos

Citaat van: sylvius op 29 juli 2020, 19:52:45
Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 19:47:38

Arm Enschede!

aha!

wat kan dat geweest zijn?

( dat die aan beide kanten de deuren naar binnen heeft gedrukt)

'Die' heeft vanaf de zijde C2; C4 van alles weggedrukt en doen ontbranden tot in de omgeving (Thole, Tollenstraat achter woningen; bij Agterbos op de oude spoorlijn; na een druk naar 'binnen' ontstaan ook altijd weer een tegendruk. Het heeft geen zin om weer de dakschade rond C1 en de deuren en de CV-schoorsteen met u te herhalen; ik deed dat eerder en u vergeet het toch steeds weer....
U verzint vast wel weer een probleem....

sylvius

Citaat van: Fred Vos op 29 juli 2020, 20:11:16

'Die' heeft vanaf de zijde C2; C4 van alles weggedrukt en doen ontbranden tot in de omgeving (Thole, Tollenstraat achter woningen; bij Agterbos op de oude spoorlijn; na een druk naar 'binnen' ontstaan ook altijd weer een tegendruk. Het heeft geen zin om weer de dakschade rond C1 en de deuren en de CV-schoorsteen met u te herhalen; ik deed dat eerder en u vergeet het toch steeds weer....
U verzint vast wel weer een probleem....

Tollensstraat achter woningen kwamen vuurpijlen terecht

en idem dito bij Agterbos, spoorlijn ,Thole

Maar hoe kon die explosie ook de deurgevel van de C2 aan de noordzijde naar binnen slaan?  Waarom waren de MAVO-boxen niet beschadigd?

sylvius

Wat kan er zo ontploffen? Op de foto zie je ook geen vuurwerk mee de lucht in  gaan.

Eerst explosie en daarna vuurwerk uit C2?

En hoe kon dat iets ontploffen?

Moest er een vlammetje bij?

Of had André de Vries in zijn nervositeit een cakedoos uit handen laten vallen?