[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 April 2024, 11:29:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Rampen elders
| | |-+  Beiroet
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Beiroet  (gelezen 18368 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Augustus 2020, 12:57:14 »

Citaat
Citaat
6000 tekstlichtjes

t.b.v de tekst

HENK 70 EN TEVENS 25 JAAR GETROUWD  Knipoog
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 20 Augustus 2020, 14:48:03 »



Voor belangstellenden leken: brand ontstaat door een enige tijd te onderhouden 'vlamboog' tussen de stroomgeleiders, 'kortsluiting' schakelt via beveiliging direct de stroom uit; dus (te) weinig opwarming van de omgeving.

"Er ontstaat een eenmalige sterke vonk tijdens de kortsluiting, die een gas of damp zou kunnen insteken."
"Zou kunnen...."
Dan moet dat explosieve mengsel al rondom de 'kortsluiting' zijn gevormd.

"Echte kortsluiting tussen draden zal altijd leiden tot snel doorslaan van de zekering en daarom zelden tot brand leiden."
("Uit de brand" Handboek brandonderzoek L.J. Bijl; 3e druk 1994)




Volgens Crimo was er een vonk geweest die de tekstlichtjes op onderliggende werkbank had ontstoken.

Dat kan dus niet?


Wie stelt.......bewijst!

Niet elke kortsluiting produceert zomaar een 'vonk'; daartoe moeten de spanningsvoerende delen onafgeschermd zijn en materieel leveren om die 'vonk' over enige afstand te doen voortbestaan.

Uw vraag had dus veel eerder gesteld en zorgvuldig beantwoord moeten worden; voordat u (of Crimo) de sensatie bij leken (slachtoffers!) zoekt op een serieus voorondersteld forum.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Augustus 2020, 14:51:38 »



Wie stelt.......bewijst!

Niet elke kortsluiting produceert zomaar een 'vonk'; daartoe moeten de spanningsvoerende delen onafgeschermd zijn en materieel leveren om die 'vonk' over enige afstand te doen voortbestaan.

Uw vraag had dus veel eerder gesteld en zorgvuldig beantwoord moeten worden; voordat u (of Crimo) de sensatie bij leken (slachtoffers!) zoekt op een serieus voorondersteld forum.



Waarom hebt u daar Crimo niet eerder op gewezen?

Die  zweert al jaren, meer dan tien jaar, bij zijn kortsluitingstheorie, en schroomt niet om Rudi Bakker daarvoor, en voor de hele  ramp,  verantwoordelijk te stellen
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Augustus 2020, 14:55:09 »

https://www.facebook.com/groups/1624062774359539/search/?query=tekstlichtjes&epa=SEARCH_BOX


Citaat
Ik ben er van overtuigd dat met het aanleggen van extra bouwlampen op zaterdag van 13 mei kortsluiting heeft plaatst gevonden gezien de locatie waar men bij de werkbunker bezig was geweest. Op de foto’s van fotograaf Reinier van Willigen is duidelijk de brandlocatie zichtbaar en de locatie waar jan pater met aanleggen van stopcontact is begonnen. Op de houten werkbank lagen 6000 tekstlichtjes heeft Willie Pater verklaard die hebben vlam gevat en de brand verspreid naar de dozen met vuurpijlen die weer het andere vuurwerk aanstaken en de bommen (Shells).

U geeft een knullige tekening met daarbij een citaat van een verklaring zonder toetsbare feiten (zonder stroomvoerende leidingen naar een lamp, die dan eerst dus nog via een schakelaar 'aan' moet zijn gezet, ontstaan er sowieso al geen 'kortsluiting'.
« Laatste verandering: 20 Augustus 2020, 14:57:42 door Fred Vos » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Augustus 2020, 14:56:32 »



Wie stelt.......bewijst!

Niet elke kortsluiting produceert zomaar een 'vonk'; daartoe moeten de spanningsvoerende delen onafgeschermd zijn en materieel leveren om die 'vonk' over enige afstand te doen voortbestaan.

Uw vraag had dus veel eerder gesteld en zorgvuldig beantwoord moeten worden; voordat u (of Crimo) de sensatie bij leken (slachtoffers!) zoekt op een serieus voorondersteld forum.



Waarom hebt u daar Crimo niet eerder op gewezen?

Die  zweert al jaren, meer dan tien jaar, bij zijn kortsluitingstheorie, en schroomt niet om Rudi Bakker daarvoor, en voor de hele  ramp,  verantwoordelijk te stellen

Ben ik dan de therapeut van Eschede?
Bent u niet zelfstandig verantwoordelijk voor wat u zoal op een serieus forum na papegaait?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Augustus 2020, 15:02:00 »


Ben ik dan de therapeut van Eschede?



Dacht ik wel- "arm Enschede" hebt u het steeds over.


Citaat
Bent u niet zelfstandig verantwoordelijk voor wat u zoal op een serieus forum na papegaait?

Ik heb Crimo al vaak laten weten dat zijn theorie niet klopt, maar van mij neemt hij dat niet aan.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Augustus 2020, 15:12:56 »



t.b.v de tekst

HENK 70 EN TEVENS 25 JAAR GETROUWD  Knipoog



hoe kwamen ze erbij?

Het woord TEVENS, raar woord, en helemaal op een vuurwerk  tekstbord.
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 20 Augustus 2020, 15:23:33 »



t.b.v de tekst

HENK 70 EN TEVENS 25 JAAR GETROUWD  Knipoog



hoe kwamen ze erbij?

Het woord TEVENS, raar woord, en helemaal op een vuurwerk  tekstbord.

Mij verbaast sowieso weinig meer; v.w.b. teksten vanuit Enschede.

Bent u weer de weg kwijt? Dit forum is verdeeld in onderwerpen; we zijn alweer van Beirut naar SEF gegaan en naar idiote 'oorzaken' gegaan. In Beirut lees ik gelukkig nog niets van dol opwellende fantasie en idiotie.

Men roept daar direct de overheid ter verantwoording voor de potentieel gevaarlijke opslag; zo helder dacht/denkt men niet in Enschede?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 20 Augustus 2020, 15:33:42 »



Men roept daar direct de overheid ter verantwoording voor de potentieel gevaarlijke opslag; zo helder dacht/denkt men niet in Enschede?

 ik wel

het kwam door de plannen Groot Roombeek

"om economische redenen liet men een gevaarlijke situatie ontstaan/bestaan"


Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 20 Augustus 2020, 16:49:41 »



Men roept daar direct de overheid ter verantwoording voor de potentieel gevaarlijke opslag; zo helder dacht/denkt men niet in Enschede?

 ik wel

het kwam door de plannen Groot Roombeek

"om economische redenen liet men een gevaarlijke situatie ontstaan/bestaan"


Voor u schreef ik al herhaald: "A dirty mind is a joy forever!"

De 'men', waarover u anoniem (lafheid ken geen grenzen) fantaseert, zijn daarmee uiterst pervers.

Die 'men' die konden beschikken over de uitbreidingsmogelijkheden waren in uw 'denken' dan ook de 'men' die belangen hadden bij Groot Roombeek.

Kunt u dan even aangeven vanaf welke datum eerst 'gevaar' door vuurwerk in opslag ontstond en in welk periode die opslag dan niet gevaarlijk was; lang vooraf aan Groot Roombeek?

Bent u dan ook bereid, om tegen de commandant van de regionale brandweer en B&W aangifte te doen wegens opzettelijke doodslag (= moord) (nee, dat kan niet anoniem) omdat zij, volgens u door belangen/betrokkenheid bij Groot Roombeek bereid en in staat waren om hun wettelijke brandweerzorg taak en hun zorg voor de mensenrechten te verzaken?

Immers, indien het wettelijk verbod op vuurwerkopslag, binnen de Gebruiksvergunningen procedure, door het bevoegd gezag (b.v. op handhaving advies cdt.) was gehandhaafd dan was SEF nooit een vuurwerkopslag geweest!

Nee, naast de burgers en hun gekozen raadsleden in Enschede, konden/wilden ook advocaten en de OvJ de wet niet lezen.
Collectief leesblind.....hoe bestaat het?

In Beirut is dat, geluk bij het ongeluk, qua intelligentie niveau toch anders: men weet dat die opslag niet daar mocht zijn en richt daarop de verontwaardiging en het zoeken van 'recht'!

Qua response gedurende al 20 jaar in Enschede.......Niets daarvan!

Dolle fantasieën over rode broekjes, blauwe Lupo's (of omgekeerd), 'kortsluiting' en ander onmogelijk oorzaken, legertrucks met landmijnen, verdachte bezoekjes en verdacht wegrennen, filmende studenten en 'foute' blussers.....etc.etc.

Maar niemand die even keek of dergelijke opslag wettelijk, ook al jaren eerder voor Groot Roombeek(!), wel zo kon/mocht....

inderdaad: "Arm Enschede!"

Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 20 Augustus 2020, 17:09:00 »

SEF mocht vanaf 1994 geen bunkers meer bouwen, maar wel vuurwerk opslaan in zeecontainers -- want die hoefden bij aankoop van het terrein niet terugbetaald te worden.
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 20 Augustus 2020, 17:24:44 »

SEF mocht vanaf 1994 geen bunkers meer bouwen, maar wel vuurwerk opslaan in zeecontainers -- want die hoefden bij aankoop van het terrein niet terugbetaald te worden.

Zoals zeer dikwijls in mijn antwoorden aan u voel ik mij op oneigenlijke en warrige wijze uitgenodigd.
Ik antwoord dan maar weer voor de onbevangen lezers.

Ten eerste gaat u niet in op mijn vragen hiervoor gesteld.
Het gaat om het gevaar dat de vuurwerkopslag voor de stad kon leveren en hoe zich dit gevaar kon ontwikkelen in de tijd; terwijl er belanghebbenden het ontstaan van gevaar faciliteerden i.v.m. hun belangen bij 'Groot Roombeek'.
Dergelijk lasterlijke uitspraken kwamen van u!

Centraal gaat het mij om de vraag: hoe de specifieke (zorg) wetgeving voor dergelijke opslag, en het verboden zijn daarvan op straffe van gevangenis, tientallen jaren kon worden verzaakt.

In Beirut was dat meteen glashelder......in Enschede nog steeds niet......en maar fantaseren.....

Arm Enschede!
« Laatste verandering: 20 Augustus 2020, 17:28:12 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 20 Augustus 2020, 17:31:22 »

Aan de regionaal commandant werden wellicht een paar goede flessen grandcru toegestuurd, want hij hield vast ook wel van een wijntje
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 20 Augustus 2020, 17:33:01 »

‘Explosief materiaal Beiroet was van Hezbollah’

https://www.joods.nl/2020/08/materiaal-explosie-beiroet-afkomstig-van-hezbollah/
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Augustus 2020, 18:01:27 »

Aan de regionaal commandant werden wellicht een paar goede flessen grandcru toegestuurd, want hij hield vast ook wel van een wijntje

Nee, u was vast niet belanghebbende bij Groot Roombeek of daarbij ook heel erg dom.
Uw 'men' had eenvoudig de regionaal cdt. (wie was dat eigenlijk?) en B&W kunnen dwingen om 'hun' wet te volgen: SEF weg, directie een jaar cel en bouwen maar!

Dat een partij (of meerdere) eigenaar (eigenaren)  was (waren) van het AN is 1 zaak, dat bestuur verantwoordelijk was voor de opslag ervan is een tweede en qua gevaarsbeheersing uiteraard de allerbelangrijkste.
Tenminste voor iemand die niet uit Enschede komt.

De burgers van Beirut zie ik nu niet Hezbollah achtervolgen......
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!