Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

The Passion komt naar Enschede

Gestart door sylvius, 19 november 2014, 10:11:29

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Die lantaarnpalen komen nu echt goed tot hun recht; het moesten lucifers verbeelden (lucifers van rampengeld)  ;)

admin

Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 10:29:45

Doordat alleen de brandweer er geüniformeerd bijloopt en  nog wel vooraan de kop van het kruis dragend, en de rest gewoon in burgerkloffie, lijkt het een brandweermanifestatie, of zelfs een begrafenisstoet voor de vier omgekomen brandweermensen.

Ik vind dat wel een mooie omschrijving, maar ik zie het meer als heldenverering van de brandweer.
De brandweer op nummer 1 dan niets meer.

Je moest toch geld aan de EO betalen om dat kruis even te mogen dragen ?
Heeft de brandweer dat uit eigen zak betaald of heeft de brandweer weer betaald met geld van de rampslachtoffers ?

sylvius

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/bridget-gaat-op-zoek-naar-bijzondere-verhalen-bij-the-passion-1.4838414
Citeer
ENSCHEDE - Bridget Maasland loopt als 'journalist' mee tijdens de processie van Roombeek naar het Van Heekplein.

"Ik heb gisteravond de route gelopen", aldus Maasland "om te weten waar de camera's staan en vanuit welke hoek er wordt gefilmd."

Roombeek
Dat is belangrijk, want tijdens de processie gaat de presentatrice op zoek naar bijzondere verhalen bij toeschouwers. "Dat ze het licht hebben gezien of juist niet." Maasland zegt geïnspireerd te zijn door de route die met het witte kruis wordt afgelegd. Vooral het begin is natuurlijk beladen, refereert ze aan De wijk Roombeek.

sylvius

CiteerVooral het begin is natuurlijk beladen, refereert ze aan De wijk Roombeek.

Inderdaad bestond er voor 13 mei 2000 geen wijk Roombeek.

admin

De politie stond hier net bij mij thuis aan de deur ze wilden binnenkomen maar ik zei dat de buren wisten wat ik had meegemaakt vandaag, en dat ik ze daarom niet binnen wilde hebben, heb ze gezegd dat ik op de stoep fiets omdat ik bang ben voor de politie. De agenten  vroegen (namens de brandweer Enschede) of alles goed was met mij en of ze me konden helpen. Heb hun redelijk rustig kunnen vertellen van doofpot Enschede tot ex minister Opstelten die ex leider van de grootste criminele organisatie van de hele wereld (de politie).

sylvius

Citaat van: admin op  2 april 2015, 17:57:17
De politie stond hier net bij mij thuis aan de deur ze wilden binnenkomen maar ik zei dat de buren wisten wat ik had meegemaakt vandaag, en dat ik ze daarom niet binnen wilde hebben, heb ze gezegd dat ik op de stoep fiets omdat ik bang ben voor de politie. De agenten  vroegen (namens de brandweer Enschede) of alles goed was met mij en of ze me konden helpen. Heb hun redelijk rustig kunnen vertellen van doofpot Enschede tot ex minister Opstelten die ex leider van de grootste criminele organisatie van de hele wereld (de politie).

In Nijmegen?

sylvius

sylvius

sylvius

IIk zie geen brandweer. zouden ze zich hebben laten afschrikken?

admin

Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 18:21:28

In Nijmegen?

Ja, Heb de agenten verteld dat ik sinds 2010 ook elk jaar praat met de Nijmeegse burgemeester, brandweer en politie in de Vereeniging en die ambtenaren doen ook allemaal of ze van niets weten terwijl ik hun om hulp vraag.

Tot kijk zeggen tegen een ambtenaar (brandweervrouw (Schijt)Lijsterstraat Enschede) is een bedreiging.
Ik heb alles bekend bij de agenten, die hebben nu genoeg daderkennis om binnenkort promotie te maken.

sylvius

Ze waren er wel, tot eind aan toe:

admin

Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 20:32:20

Het werden steeds meer brandweermannen.

sylvius

sylvius

Citaat van: admin op  2 april 2015, 20:34:41

Brandweer Twente ‏@BrandweerTwente 57m57 minutes ago

Bedankt voor alle positieve reacties over onze deelname @thepassion, het was erg bijzonder #brandweertwente #TP15

https://twitter.com/BrandweerTwente/status/583725304277049347/photo/1

admin

Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 21:17:56
Citaat van: admin op  2 april 2015, 20:34:41

Brandweer Twente ‏@BrandweerTwente 57m57 minutes ago

Bedankt voor alle positieve reacties over onze deelname @thepassion, het was erg bijzonder #brandweertwente #TP15

https://twitter.com/BrandweerTwente/status/583725304277049347/photo/1
Er zijn maar drie reacties op Twitter.
1 van een spuitgast, 1 van the passion en 1 van nog iemand.
De positieve reactie is meer een sigaar uit eigen doos of de minister van defensie heeft de spuitgasten persoonlijk bedankt omdat de brandweer al 15 jaar zwijgt en liegt en bedriegt zoals defensie het beveelt.