Als brandweer en politie meteen begonnen waren met de buurt te alarmeren i.p.v. elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen, dan waren wellicht de levens van de vijf , waarnaar José Rooijers zolang had lopen zoeken, en waar ze vol van schoot toen ze via haar oortje bericht kreeg dat ze gevonden waren op moment dat ze met de koningin en andere hoogwaardigheidsbekleders door het rampgebied liep, gered geweest

'Tante Bet' is, bij gebrek aan redelijke en/of vakinhoudelijke gesprekstof, weer op zoek naar andere 'zondebokken' (R.Girard) door met stompzinnige roddel en achterklap opnieuw te stoken.
Deze 'tante Bet' vertoont ook al jaren hardnekkig een rancune naar mensen in dienst van de overheid; zonder enige rationele en steekhoudende onderbouwing.
'
Spijkers op laag water zoeken' in zijn nutteloze en onnodig kwetsende bezigheid. (Zou Paul van Buitenen besmet zijn geraakt in Enschede?)
Weer in de bij deze figuur direct herkenbare stijl:
"Als mijn tante klootjes had gehad... dan was het mogelijk mijn oom geweest."Voor mensen met verdriet door verlies zijn diepe gevoelens wel begrijpelijk met vragen als:
Waarom gebeurde het zo? En: Waarom trof het mij/ons?
Dat is toch weer heel anders dan 20 jaar te blijven stoken tegen overheidsdienaren; waarvan er ook nog een aantal de dood vonden.
Een excuus is dan nog wel dat het officieel onderzoek naar het ontstaan van de ramp de belangrijkste hoofdoorzaak wist te verdoezelen. Dat is dan ook mijn beweegreden om antwoorden/inhoudelijke reacties te blijven geven.
Op beelden na de ramp is duidelijk te zien dat, voor de 1e zware klap, de politie en de brandweer in de Tollenstraat mensen op afstand probeerde te houden; zich zelf 'ontruimden' zij ook niet!
Er was geen aanvalsplan dus ook geen rationeel tijdig bedacht voorspelbaar verloop van de branden en explosies!
Deze hulpverleners van het 1e uur (inclusief ambulance) waren zich dus van de noodzaak (ook voorzichzelf) voor 'ontruiming van de buurt' niet bewust!
Bovendien is een dergelijke operatie, 'het ontruimen van de buurt' dusdanig tijdrovend; dat dit als maatregel in een aanvalsplan volstrekt idioot te noemen is. Als een doordachte mogelijkheid van brand en of explosies dit voorspelt.....dan mag die situatie gewoon niet bestaan!
Daarin voorzagen juridisch en inhoudelijk de Brandweerwet 1985 en de 2 gemeentelijke verordeningen; die dan ook zijn verzaakt vooraf aan de ramp.
Dit met valse camouflage door foute milieuvergunningen; zonder de wettelijke en bestaande brandweerzorg voorwaarden
vooraf op te leggen.
De 'tante Bet' van dit forum blijft, op een
ronduit onbeschaafde situatie, die door het wettelijk bevoegd gezag en de cdt. brw. zo is gedoogd en zelfs gefaciliteerd(!), zoeken naar
de onmogelijke achteraf reparatie; van die zich plotseling manifesterende gevolgen van een onbeschaafd gelaten en mede opgebouwde situatie!"
Crying for the moon" zeggen Engelstaligen dan.
Dat is niet het gedrag dat men van volwassen en 'mondige' burgers mag verwachten.
Het probleem daarbij is dat dit het verdriet bij slachtoffers en nabestaanden op onzinnige standpunten steeds opnieuw aanwakkert. Pervers, heet dat.
Dat ook bij, onder die fatale omstandigheden, de meest 'sprekende' humane persfoto is die ik ooit zag.
Het
misbruik van deze foto bij deze onzinnige beschuldigingen zegt veel over de 'gebruiker'....maar niets goeds!
'Tante Bet' probeert, dan ook nog met perverse 'helderziendheid' het leed van de slachtoffers en nabestaanden kunstmatig aan te wakkeren.
Ziek!