@ Don H
U stelde vragen:
Als de twee detonaties een natuurkundig fenomeen waren met de ramp in Enschede dan ging defensie toch snel aan het werk om die gebeurtenis na te bootsen ?
Ik begrijp niet waar u m.b.t. defensie op doelt.
Hoe is het mogelijk dat een brandweerman verdwijnt en zijn helm later ongeschonden verschijnt ?
Dan hebben persoon en uitrusting een verschillende blootstelling geschiedenis ondergaan: los van elkaar.
Ik heb foto's van de Schipholbrand waar de bevelvoerder op korte afstand van de uitslaande brand zonder helm liep. (Dit was nadat hij zijn 'ideale' positie tussen 2 brandkranen verliet om bluswater te gaan zoeken. Er gebeuren gewoon rare dingen in brandweer NL.)
Ons werd wijs gemaakt door de persvoorlichters van de overheid in de media dat de hele wijk en de vermisten waren gefragmenteerd tot in het oneindige het was er dagen 1.600 graden heet, te heet om te zoeken. maar er verscheen ineens wel een gave ongeschonden brandweerhelm van een vermiste spuitgast. Hoe is dat mogelijk ?
Die temperaturen kunnen daar niet dagenlang zijn geweest (seconden kwestie) en persvoorlichters zijn voor mij doorgaans geen bron van aantoonbare (wetenschappelijke) waarheid.
Justitie en rechtbanken veroordelen tegenwoordig mensen met veel vuurwerk in opslag omdat ze verantwoordelijk zijn voor een: Kans op Massa-Explosie. ( Weten rechtbanken en de advocaten niet dat een ''Massa-Explosie'' niet bestaat? )
Ik ken die 'tegenwoordige' vonnissen niet; maar de veroordeling van de SEF eigenaren was in hoofdzaak op zogenaamde overtredingen van de milieuvergunning.
Het suggestieve begrip massa explosie is door een koor van 'deskundigen' ingebracht op een. voor technici/wetenschappers, vertaalfout. Dan 'zingen' juristen (ook advocaten) gewoon mee.
Het testverschijnsel had als
totale explosie (van de gebruikte hoeveelheden) moeten worden benoemd.
Bovendien worden de classificaties van vuurwerk voor
transport condities bepaald; vergeleken bij opslag in relatief kleine hoeveelheden en zonder
opsluiting!